2007-11-04, 19:37
Medlem
slipZens avatar
Familjens första dator var en gammal hederlig Power Macintosh 6500 som jag hade djävligt skoj med då det begavs sig, men nu lever jag i en helt pc-dominerad miljö... vilket självklart har sina fördelar men det är ändå lite grejer jag saknar... bland annat alla dessa mer eller mindre kvalitativa sharewarespelen man laddade ner.

Så jag undrar om det finns något relativt enkelt sätt att köra gamla mac-spel på en pc på. Har inte koll på hur emulatorer och sånt fungerar.
Citera
2007-11-04, 20:33
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Vet inte om det är ett alternativ, men du skulle ju kunna köpa en begagnad Mac från slutet av 90-talet för 50 spänn och köra spelen på den.

Nu när du nämner det så blir jag lite sugen på att leta fram gamla CD-skivor från 95 med blandade sharewarespel och minnas den gamla goda tiden.

Framförallt Escape Velocity var ett höjdarspel.
Citera
2007-11-04, 21:35
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Vet inte om det är ett alternativ, men du skulle ju kunna köpa en begagnad Mac från slutet av 90-talet för 50 spänn och köra spelen på den.

Nja, inte ett praktiskt alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Nu när du nämner det så blir jag lite sugen på att leta fram gamla CD-skivor från 95 med blandade sharewarespel och minnas den gamla goda tiden.

Framförallt Escape Velocity var ett höjdarspel.

Den bästa spelserien som någonsin gjorts om du frågar mig. Kommer ihåg att jag väntade över ett år på porten av EV:Nova från Mac till PC.
Citera
2007-11-07, 16:31
Medlem
slipZens avatar
Förlåt men *bump*
Citera
2007-11-07, 20:33
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
PPC-emulatorer verkar inte växa på träd, den enda jag kommer att tänka på är http://pearpc.sourceforge.net/

Edit: Kanske finns något här? http://www.thefreecountry.com/emulators/macintosh.shtml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in