2007-11-04, 17:10
Medlem
SamBams avatar
Ja, hur gör jag? Vilka skruvar ska jag lossa?
Citera
2007-11-04, 17:14
Medlem
systems avatar
Här finns guider:
http://www.ifixit.com/

Utöver detta behöver du tid, ett gäng burkar (gärna lockförsedda och numrerade) och helst en digitalkamera så du kan fota olika moment.
Citera
2007-11-04, 17:17
Medlem
omikjams avatar
http://eshop.macsales.com/tech_cente...tihd/high.html
Citera
2007-11-04, 17:17
Medlem
Hispers avatar
Det är lite av ett 3D-pussel när man skall ha ihop sakerna efter att den nya disken är på plats men det är inga större problem.

Som sagts ovan, stressa inte och lägg på minnet hur det såg ut innan du plockade isär det.
Citera
2007-11-04, 20:26
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Använd en form för isbitar för att hålla ordning på alla skruvar.
Citera
2007-11-06, 14:00
Medlem
Se till att ha gott om tid och var nogrann, små burkar för alla skruvar är en väldigt bra idé.
Citera
2007-11-07, 10:55
Moderator
^Eazs avatar
Kom ihåg när jag gjorde min portable certifiering.. Fick alltid massa skruvar över när vi plockade isär Powerbooks / iBooks till minsta möjliga komponent.

Som de sagt ovan, iskubs sak är väldigt bra att lägga skruvar i, sen borde du änven försöka ladda ner en Service Manual för din modell vilket skulle göra det enklare, då den beskriver exakt vilja delar som måste plockas bort för att byta HDD tex.
Citera
2008-01-25, 19:11
Medlem
Vrövhåls avatar
Jag har kommit över en gammal Powerbook Titanium G4 med 400Mhz processor som jag tänkte stoppa i en större hårddisk i, finns det någon gräns för hur stor disk den klarar? Funkar det med t ex en 80GB 5400rpm disk?
Måste man mixtra med disken på något speciellt sätt för att den ska funka i en mac, eller är det bara att plugga i disken, stoppa i OS X Tiger-skivan och installera?
Citera
2008-01-25, 19:48
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Jag har kommit över en gammal Powerbook Titanium G4 med 400Mhz processor som jag tänkte stoppa i en större hårddisk i, finns det någon gräns för hur stor disk den klarar? Funkar det med t ex en 80GB 5400rpm disk?
Måste man mixtra med disken på något speciellt sätt för att den ska funka i en mac, eller är det bara att plugga i disken, stoppa i OS X Tiger-skivan och installera?
Den hårddisken torde fungera utmärkt. Det enda att tänka på när du installerar är att formatera skivan ifall den inte redan är det. (HFS+ journalförande)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in