Fler som sttt p denna filosofi och insett hur lockande den r?
Genom att gra oss mnniskor oddliga s skulle de flesta av de problem som skapats genom vrat korta livspann vervinnas, verbefolkning och vxthuseffekten fr att nmna vran tids hetaste potatisar. Som denna planets hrskare frfogar vi ver gudalika krafter, men har nnu inte gudalik visdom, r det inte d vran skyldighet att skaffa den nr det ligger inom vran kunskap att gra s?
Sjlv s tror jag att transhumanismen kommer sl igenom stort inom 50- 100 r, tyvrr frsent fr mig och oss andra, men ett hopp fr framtiden om civilisation d str kvar ( vilket kanske inte r alltfr troligt).
Troligen r det den enda utvgen fr oss mnniskor att kunna leva i dagens och framtidens teknologiska samhlle, vi mste helt enkelt offra en del av vran djuriskhet fr att vi ska kunna verleva som art, och eftersom mnskligheten idag br makt ver sgott som allt liv p jorden r det inte bara vran art som ligger i vgsklen, utan sgott som hela planetens.
Bifogar wikipedias artikel om transhumanism fr de som r intresserade att lsa mer, men kom ihg att det jag skrivit i detta inlgg r en vldigt frenklad och smtt omskriven tolkning av transhumanismen, jag r ingen bokstavstrogen oh eftersom det r en hiskelig blanding av filosofi, vetenskap och politik s finns det ingen ultimat version.
Det r dags att sluta leka gudar och bli det!
http://en.wikipedia.org/wiki/Transhumanism