2007-11-04, 14:29
Medlem
woots avatar
Hej hej, de e s att jag har formaterat om datorn fr ngra dagar sen.
efter det.. s hr jagbara ljudet p filmer jag spelar upp i media player, media player classic, vlc.. jag funderar p om jag kanske inte har rtt codecs till kanske divx eller xvid.. ingen aning faktist.

innan formateringen kunde jag spela upp alla mina filmer i VLC men nu s funkar det inte ver huvud taget.
ngon som vet vad problemet kan vara?
Citera
2007-11-04, 14:47
Medlem
ladda ner CCCP codecpack
Har du rtt drivrutiner till grafikkortet?
Citera
2007-11-04, 14:50
Medlem
woots avatar
ja jag har radeon 9600 pro grafik kort med de senaste drivrutinerna (tror jag iaf)

o nej jag har inte cccp, ska testa det
Citera
2007-11-04, 14:52
Medlem
Snorlyktans avatar
fredrar k-lite codec pack, eller ffdshow (som ingr i k-lite). Med dessa kan man se det mesta.
Citera
2007-11-04, 14:57
Medlem
woots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
fredrar k-lite codec pack, eller ffdshow (som ingr i k-lite). Med dessa kan man se det mesta.
har redan testat k-lite.. funkade inte de minsta

o jag kunde inte se ntt ven efter att jag installerat cccp,, kanske har med mina drivrutiner att gra nd ? fasst jag har installerat den senaste utgvan frn radeons hemsida
Citera
2007-11-04, 15:48
Medlem
VLC skall inte behva ngra codecs, s det kan inte vara felet. Har du windows Xp eller Vista. Det var lite strul att f igng VLC med vista nr vista var ny, har du senaste versionen?
Citera
2007-11-04, 18:31
Medlem
woots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliosport
VLC skall inte behva ngra codecs, s det kan inte vara felet. Har du windows Xp eller Vista. Det var lite strul att f igng VLC med vista nr vista var ny, har du senaste versionen?
jag har Windows XP
Citera
2007-11-04, 23:05
Medlem
SAPs avatar
Kombinera VLC med FFDshow.
Funkade fr mig.
VLC fungerar frvrigt riktigt bra med VISTA, inga problem alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in