2012-01-21, 17:57
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sealing
Jag får ynka 0,5mg utskrivet. Hur får jag fabror doktor att höja dosen utan att han misstänker att jag faktiskt gillar pillren till mer än att bota mina problem?

Var glad att du har Alprazolam utskrivet överhuvudtaget, tycker du inte din dos räcker för att behandla dina problem så säg helt enkelt hur det ligger till.

Men om du vill ha högre dos för att kunna "fluddra" så tänk noga innan du börjar med det, benzo är verkligen inget att leka med och en riktig benzo AT är nog det värsta du kan tända av på...särskilt om du hamnar i ett delirium!!!

Får nästan panikångest av att bara tänka på mina tidigare delirium...skulle hellre skjuta mig själv än att uppleva det igen (jag överdriver inte!) fast alla får inte sådana jobbiga benzo AT men det är alltid riktigt jobbigt efter en lång tids användande.
Senast redigerad av Jungle 2012-01-21 kl. 18:05.
Citera
2012-01-22, 18:03
Medlem
flygandApans avatar
Har inte ätit benzo på väldigt länge och fick precis 5 st xanor 1mg depo. Så jävla fint, ska snorta 0,5 mg nu Älskar xanor, dödar ångest så bra.
Citera
2012-01-22, 19:00
Medlem
FizzyWhomacks avatar
har man ingen tolerans slår fan sobril xanor.....
Enligt mig.
Citera
2012-01-22, 20:29
Medlem
flygandApans avatar
Varför smakar xanor depo annorlunda från vanliga? Krossade en och snorta halva, sen la jag resten av pulveret under tungan och det blir mer som en smet som inte alls är lika besk som om tex 2mgarna.
Citera
2012-01-22, 21:42
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Varför smakar xanor depo annorlunda från vanliga? Krossade en och snorta halva, sen la jag resten av pulveret under tungan och det blir mer som en smet som inte alls är lika besk som om tex 2mgarna.
Eftersom dom är designade för att stå emot magsyrorna och långsamt släppa ut det verksamma ämnet, så förstår du säkert att dom innehåller andra ingredienser än dom vanliga. Det som stör mig med depot-varianten är just den där kletigheten. Tänderna blir ju alldeles klibbiga när man tuggar depot
Citera
2012-01-22, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Vad är grejen med att snorta och lägga under tungan?
Citera
2012-01-22, 23:15
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är grejen med att snorta och lägga under tungan?
Slår fortare, snorta xanor är nog rätt onödigt men under tungan tycker jag det kickar på 5 minuter.
Citera
2012-01-22, 23:32
Medlem
flygandApans avatar
Okej. Var inte helt nykter när jag skrev så tänkte inte längre än vad näsan räcker, tack för svaret

Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Eftersom dom är designade för att stå emot magsyrorna och långsamt släppa ut det verksamma ämnet, så förstår du säkert att dom innehåller andra ingredienser än dom vanliga. Det som stör mig med depot-varianten är just den där kletigheten. Tänderna blir ju alldeles klibbiga när man tuggar depot

Tycker det funkar bra att snorta xanor, burkar göra det ibland för att få lite varation. Kände av de efter kanske 10 minuter, gick lika snabbt när jag la de under tungan med. Så rätt onödigt att snorta egentligen men skoj ibland

Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Slår fortare, snorta xanor är nog rätt onödigt men under tungan tycker jag det kickar på 5 minuter.
Citera
2012-01-23, 15:20
Medlem
TheVoids avatar
Smälter lite suketter under tungan nu, inte tagit något annat än etiz på några månader som iaf liknar benz och har väl tagit 4st under 3.5h. Tycker jag borde känna av det lite mer än vad jag, kanske skulle tagit alla på en gång ist...
Citera
2012-01-23, 16:06
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Lugn är ju en underdrift, det vet väll du nog bäst av alla mtp ditt namn Tror ham/hon somnar om det är 6mg Xanor och tar det efter en centralstimulant. Jag däckade efter Butylon på 1mg med tolerans. Tog det, han känna att det slog på sen helt plötsligt vaknade jag (var hemma hos mamma dagen efter) 3 timmar senare av att mamma ruskar omkring mig och säger att maten är klar. Haha, det var skönt ändå, att lida ett tag för att sedan ta sina lugnande när man har kring 30 minuter kvaar hem till sin kära mor, min bror hann se mig sleten i 10 minuter tror jag (Sa att jag festat och inte sovit, vilket var sant) Men sen var det fan skönt.

Benso,z,och analoger. GABA-agonister i allmänhet är fan det bästa som finns. Förutom alkohol, aldrig gillat själva fyllan. Den är inte så speciell heller för den delen. Tar helre 2mg Xanor eller 1-2mg sub (helst båda 2 tillsammans) framför en film med min familj, alla dagar i veckan

Hur går det nuförtiden alpra? Har för mig du är nykter numera? Eller blandar jag ihop dig med någon.
Ja, men jag jämförde lite med hur mycket jag själv brukade ta förut när jag tände av på tjack. Då fick jag lov att ta kanske 10mg eller nåt sånt för att bli lugn. Iaf om pulvret inte gått ur helt, och då kunde det väl bli 10-15mg. Rätt dum jämförelse kanske iom att jag hade hög toleransnivå då, men jag var lite ironisk...

Jodå, det går väl rätt bra. Det enda jag tar för tillfället är de mediciner jag har utskrivet. Xanor, Lyrica och Imovane. Samt anti-depressiva, neuroleptika och lite andra grejer. Mår bra på mina mediciner även om jag skulle önska 3mg depot istället för 2mg som jag står på i dagsläget. Hade 3mg depot förut och mådde lite bättre på det, men så stor skillnad är det ju inte. Om man räknar 1mg utspritt över 24 timmar så är det ju endast 0,25mg per 6 timmar. Jag är glad att jag får Xanor överhuvudtaget faktiskt. Så, ja; jag tar det lugnt faktiskt och mår hyfsat bra!

Xanor är en väldigt bra medicin för vissa som verkligen behöver det, och jag anser väl att jag hör till en av dem. Synd bara att det är alldeles för svårt att få utskrivet.
Citera
2012-01-24, 06:25
Medlem
Håller på med att trappa ner i dos eftersom jag känner att toleransen börjar öka för mycket.
För en gång skull har jag tillräckligt att det går att göra en ordentlig nedtrappning.

Försöker gå ner från 8-12mg om dagen till 3mg och slutligen 1mg.

Samma gäller opiaterna där jag dock slutat tvärt så fort jag kände toleransen börja stiga samt byggas upp.

Diazepam underlättar också en del. Små doser förstås
Citera
2012-01-24, 10:12
Medlem
om jag får högre tolerans telex från 1 mg xanor ger samma effekt som 3 xanor , betyder det automatiskt att min tolerans på tex stess med är höjd. kanske inte den muskelavslappnande effekten men ångest dämpande flödder effekten osv ??? luddigt kanske hoppas ni förstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in