2009-12-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Ok. Bra. Seems like a plan EazyECPT.
Jag e rätt färsk på alla olika mediciner. Har iofs tagit Xanor i 6-8 år men inte mer än några 0,5or i veckan. Valium har jag fixat själv för sömn.
Hoppas nu mina kommande korta funderingar inte eliminerar mig från denna tråd.
1: Varför Stesolid isf Xanor?
2: Vad gör Tramadol? Varför ihop med Xanor?
1. Man brukar oftast byta till en benzo med längre halveringstid, xanor ligger på 6-12 timmar, stessolid vet jag inte riktigt men vet att det ligger på över 60 timmar iallafall. Men har nu under min nedtrappning hela tiden undrat just varför man ska byta till en benzo med längre halveringstid men aldrig fått svar. Har även frågat olika beroendekliniker o olika städer utan något vettigt svar.
2. Jag körde på höga doser tram och ville inte få krampanfall vilket xanoren såg till att jag inte fick, även om det inte är så muskelavslappnande som andra benzos så funkar den mot krampanfall. Dessutom blir tram ruset så mycket skönare med benzo
Citera
2009-12-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
20mg diazepam motsvarar 1mg alprazolam. Vissa läkare menar att 10mg diazepam motsvarar 1mg alprazolam, men dom har fel. Klart att du kan dra bort 5mg i veckan om du känner att du klarar av det. Det viktigaste är att du inte börjar höja dosen igen. Ta en paus på en vecka eller två om du tycker att det blir för jobbigt, men höj aldrig dosen igen. Du har redan kommit långt. Lycka till med fortsättningen.
Okej, tack så mycket!
Citera
2009-12-10, 18:56
Medlem
Astronomics avatar
Sorry om det skrivits innan men har någon testat NP's senaste batch av X2or.

Hur många mg kan där va i dom eller är det rent av sockerpiller?
Citera
2009-12-10, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Sorry om det skrivits innan men har någon testat NP's senaste batch av X2or.

Hur många mg kan där va i dom eller är det rent av sockerpiller?
Konstigt för alla jag köpt hem har varit så folk har hamnat på sjukan, säkert 7 pers.
1 X2a kändes som 2 till 4st svenska stavar, och dessa smakade kemikalier som fan!
Se upp för 1 sån väger säkert 100mg och är det halva alpra i så ja vad skall man säga, kan hända att det blir fel när dom blandar ihopa med bindemedlet, kanske är väck själva när dom tillverkar en batch.
Citera
2009-12-10, 22:08
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaian
Konstigt för alla jag köpt hem har varit så folk har hamnat på sjukan, säkert 7 pers.
1 X2a kändes som 2 till 4st svenska stavar, och dessa smakade kemikalier som fan!
Se upp för 1 sån väger säkert 100mg och är det halva alpra i så ja vad skall man säga, kan hända att det blir fel när dom blandar ihopa med bindemedlet, kanske är väck själva när dom tillverkar en batch.

Jasså? Då kanske man ska beställa ett par

Jag har beställt deras X2or en enda gång och då var det rena sockerpiller.
Citera
2009-12-10, 22:13
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaian

Jag kastade i mig 6 stycken X2or på några timmar och vaknade 2 dygn senare, har ätit betydligt mer apotekstavar på samma tidsintervall utan att vara ens i närheten så flöddrig. Dom verkar vara ojämna som fan..
Citera
2009-12-10, 22:34
Medlem
seg?

är det vanligt att i början man börjar med benzo (alprazolam) att man känner sig seg?
i så fall hur långt tid tar det för att gå över?

vad vet ni om exanor?
Citera
2009-12-10, 22:53
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbuh
är det vanligt att i början man börjar med benzo (alprazolam) att man känner sig seg?

vad vet ni om exanor?
Ja
Beror på
Vet inte vad exanor är för nått
Citera
2009-12-10, 23:23
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Jasså? Då kanske man ska beställa ett par

Jag har beställt deras X2or en enda gång och då var det rena sockerpiller.

har för mig "Petter" skriv i net pharma tråden att han fått hem sådana förra veckan men dom var inte särskilt bra, litar på hans omdöme.
Citera
2009-12-11, 00:02
Medlem
Jedis avatar
fick några stavar av en kompis, ser ut som upjohn´s stavar i form/storlek å färg. ena sidan helt blank andra är märkt GG 249 med brytskåra mellan varje siffra. ska finnas ett lass inom gränserna nån som provat?

/Jedi.
Citera
2009-12-11, 00:35
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:

vad vet ni om exanor?

jag vet allt om xanor, fråga på!

antar att du äter dom dagligen och har fått dom ordinerat med tanke på hur du frågar...

ett hett tips är att äta dem så sällan och så lite som möjligt, ta dem bara vid behov. hur starka äter du? de mest potenta tabletterna i Sverige är "stavarna" svenska avlånga tvåmilligramare som verkar direkt. sen finns det depoter som man sväljer på morgonen som släpper ut lite i taget under dagen, de finns t.om som 3milligramare. de svagaste ligger på 0,25 milligram, men det är ganska mycket benso det också.

ta det lugnt med knaprandet!
Citera
2009-12-11, 17:31
Bannlyst
Citat:

vad vet ni om exanor?
Det beror på dosen, äter jag en 0,5 eller 1mg så blir jag trött och seg.
men därimot 5-15mg då springer jag runt där jag annars inte skulle vara, och absolut inte seg och trött.
Antar att det är som alkohol, dosberoende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in