Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Undrar lite snabbt ifall man kan fo kraftiga humorsvagningar av Xanor. Tog 2 mg igor. Man tanker ju lite so dar. Sak samma med precis allt. Man bryr sig inte riktigt. Idag so tjafsa jag lite med min flickvan vid frukosten. Helt plotsligt kastar jag en tallrik i ansiktet po henne som missar med endast 1 cm.
Kanns som om man tankte. "sak samma vem bryr sig ifall hon for en tallrik i ansiktet?" Nu efterhand....fattar annu inte riktigt vad som har hant. hade jag traffat med tallriken. Do hade det varit kort for henne. lite chockad faktiskt...
Klart man kan få det. Det kan man få av all benso. Hämningarna släpper. För vissa individer släpper spärrarna till aggressiviteten. Aggression kan vara nyttigt. Men hos en del släpper spärren mot den onyttiga aggressiviteten och man gör som Du gjorde.
Ett exempel på nyttig aggressivitet: X gör något mot Y som Y inte gillar. Y har spärrar emot att säga till på skarpen. Y käkar benso. Spärren släpper för Y. Y blir verbalt aggressiv emot X som nu förstår att han ej kan hålla på som han gjorde innan. X skakar hand med Y och de blir vänner igen.
Annars är aggression en ovanlig men existerande biverkning utav benso.
Läskigt det Du gjorde!