Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Varför skulle dom inte finnas på 10 mg? Det är ju den normala sömndosen i Sverige med. Det är zopiklon (imovane) som ligger på 7,5 mg. Det var ju i och för sig vettigt av läkaren att inte låta dig byta alpazolamet mot triazolam då den senare är en ren insomningstablett med en mycket kort halveringstid.
Dessutom aer jag ganska saeker pa att jag fatt utskrivet - efter ett par hundra om och men - zopiklon pa nagot vardcentral hemma i Sverige. och hon, tanten i fraga alltsa, var ytterst skeptiskt naer jag bad att fa dessa, skrev ut 30 st (om jag nu inte minns helt fel, minnet brukar svika ibland (las ofta)) 3.5mg, lr kanske 3mg. Da sa jag att jag minsann hade fatt dubbla den dosen for att somna naer jag var pa ett behandlingshem men till svar fick jag bara att "ah, da har dom overdoserat kraftigt"
Det var for ovrigt samma laekare som konstaterade att tva svarlaekta och inflammerade sar jag hade vid armbagen bara var nagot som jag hade slagit i nagonstans och att det snart skulle ga bort av sig sjaelvt. Dock insisterade jag pa att det kunde ha varit stafylokocker. Nej, nej, sa hon. Det ser absolut inte ut sadaer - men vi kan ta sarodling pa det for att vara pa den saekra sidan om du nu vill.
haha, ett par dagar senare ringer en annan doktor och sager att det inte bara var en sorts stafylokock, utan snarare tva olika...
Snacka om inkompetens inom svenska sjukvarden.