2009-01-23, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Du verkar ändå ha mer tur än mig.
Zoloft (slutat, funkade inte!), Cipralex (slutade, funkade inte!) och Theralen (funkar ytterst lite, om jag på eget bevåg höjer dosen).

Jag vill också ha en sån läkare så X har!

Nja, provade också citalopram först, var helt verkningslösa. Effexor hjälpte till en början men dom är i princip omöjliga att sluta med i mitt fall. De gånger jag försökt kliva av dom har jag lyckats hålla ut drygt 2-3 veckor med symptom som elektriska stötar i skallen, öronsus, sömnrubbningar sen har jag gett upp. Rekommenderar dom inte till någon.
Citera
2009-01-23, 22:54
Medlem
MrFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
För att jag ägde dig?
Ja, jag behöver äta xanor varje dag. Vore kul att ses nån gång.

En ynklig och svag person som skriker ut ord som mongolid, utvecklingsstörd, idiot och råtta har aldrig och kommer aldrig "äga" mig.

Och sen det där klassiska "vore kul att ses nångång"

Du är verkligen patetisk, och extremt skrattretande.
Citera
2009-01-23, 22:59
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rille6868
Alltså, ny på forumet, men brukare sedan länge.

Mitt dilemma är att jag lider av panikångest/ångest och jag har sedan länge upptäckt att Xanor hjälper bäst för att dämpa den. Ruset har jag från alkoholen.

Mycket alkohol=ångest dagen efter=Xanor.

Är det någon som har erfarenhet av detta ? Ska jag istället för att dricka alkohol, förbereda med lite tabletter (typ 2-4mg), så kanske man inte petar i sig så mycket alkohol ?

Är det någon som vet om levern tar mer stryk av kombinationen ?

Sitter här och dricker några bärs, för att med all säkerhet dämpa ångesten imorgon

/Rille

Jag skulle själv aldrig för mitt liv kunna tänka mig en saftig bakfylla utan xanor, och om du enbart dricker på helgen och dessutom inte äter xanor i den omfattningen att du får ett rus av det, så kan du med gott samvete hålla på så helg efter helg! Om det nu är en fylla du tar dig i helgen och således äter xanor en gång i veckan så bygger du varken upp tolerans eller beroende.

PLUS, med detta i bakhuvudet så kommer kanske din ångest sjunka nåt betydligt, och du kanske t.om kan låta bli att äta tabletter vissa helger?

Det där med att blanda är en ganska dålig idé om du inte tar en liten dos och dricker så litet att du inte behöver något dagen efter... Men det är ett riskfyllt uppdrag. Alltså jag dricker gärna tillsammans med tabletter och ballar 99 gånger av 100 inte ur på den kombinationen, men tar aldrig den risken en utekväll...

Vad Bangar inte svamlar om förstår jag inte alls, skulle karljäveln vara alkoholist för att han har bakfylleångest? Om man tar amfetamin en gång i sitt liv och får en AT, är man amfetaminist då? Det är ju kemi det handlar om, och en del människor får bakfylleångest även fast dom inte gjort bort sig ett dugg, det vet du väl?
Citera
2009-01-23, 23:07
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
En ynklig och svag person som skriker ut ord som mongolid, utvecklingsstörd, idiot och råtta har aldrig och kommer aldrig "äga" mig.

Och sen det där klassiska "vore kul att ses nångång"

Du är verkligen patetisk, och extremt skrattretande.

Jag uttryckte mig både pubertalt och idiotiskt, och det ber jag om ursäkt för.
Men för att åergå till vår diskussion så har du ju faktiskt inte försvarat det jag blev så förbannad över? Jag för gärna en dialog med dig utan att bete mig som en barnunge. Det är inte likt mig. Jag tror många på det här forumet kan gå i god för att jag inte är patetisk och skrattretande, möjligtvis en idiot...
Citera
2009-01-23, 23:36
Medlem
Eldkvarn: Tríst att du är så jäkla gnällig varje gång du loggar in på FB. Tyvärr verkar du vilja vara en sån som vet allt men sen ställer riktiga noob-frågor här och där. Ta åt dig den här feedbacken utan att ge mig en massa skit tillbaka. Jag har verkligen testat allt och jag anser att mycket av det du skriver är fel. Du verkar också vilja gå in i olika internet-battle, vad ska du vinna på det? Gå ut i riktiga världen istället, ta en promenad och lyssna på fåglarna. Negativa personer mår man bara dåligt av och du är verkligen negativ i 80-90% av dina inlägg. Gör nåt åt din situation istället, FB är och kommer inte vara din lösning.
Citera
2009-01-24, 00:07
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Eldkvarn: Tríst att du är så jäkla gnällig varje gång du loggar in på FB. Tyvärr verkar du vilja vara en sån som vet allt men sen ställer riktiga noob-frågor här och där. Ta åt dig den här feedbacken utan att ge mig en massa skit tillbaka. Jag har verkligen testat allt och jag anser att mycket av det du skriver är fel. Du verkar också vilja gå in i olika internet-battle, vad ska du vinna på det? Gå ut i riktiga världen istället, ta en promenad och lyssna på fåglarna. Negativa personer mår man bara dåligt av och du är verkligen negativ i 80-90% av dina inlägg. Gör nåt åt din situation istället, FB är och kommer inte vara din lösning.

Tråkigt att du känner så. Jag har fått mycket positiv feedback från folk som jag har hjälpt, både i trådar och i PM. Tycker du verkligen att jag är negativ i 80-90% av mina inlägg? Vilka noob-frågor? Klart att jag har fel ibland, men tänkte du på nåt särskilt? Tro mig, jag har varit ute i den riktiga världen ganska mycket jag också, men mår mycket dåligt för tillfället, vilket kanske kan förklara och ursäkta att jag sitter mycket på FB och ibland
är onödigt otrevlig mot folk. Försöker be om ursäkt när jag kommer ihåg, bl.a i inlägget precis ovan ditt. Men vi är ju vuxna människor på ett drogforum, man kanske är påverkad när man häver ur sig en del, och en del människor förtjänar en liten känga tycker jag.
Sen finns det människor som jag tycker är rent förjävliga härinne, och jag ansåg mig inte vara en av dom, men om det nu är så illa så får jag väl se igenom lite vad jag skrivit, för i ärlighetens namn kommer jag inte ihåg allt, och kanske utöver det inte har tillräckligt med självinsikt.
Senast redigerad av Eldkvarn 2009-01-24 kl. 00:10.
Citera
2009-01-24, 00:23
Medlem
Citat:
Tråkigt att du känner så. Jag har fått mycket positiv feedback från folk som jag har hjälpt, både i trådar och i PM. Tycker du verkligen att jag är negativ i 80-90% av mina inlägg? Vilka noob-frågor? Klart att jag har fel ibland, men tänkte du på nåt särskilt? Tro mig, jag har varit ute i den riktiga världen ganska mycket jag också, men mår mycket dåligt för tillfället, vilket kanske kan förklara och ursäkta att jag sitter mycket på FB och ibland
är onödigt otrevlig mot folk. Försöker be om ursäkt när jag kommer ihåg, bl.a i inlägget precis ovan ditt. Men vi är ju vuxna människor på ett drogforum, man kanske är påverkad när man häver ur sig en del, och en del människor förtjänar en liten känga tycker jag.
Sen finns det människor som jag tycker är rent förjävliga härinne, och jag ansåg mig inte vara en av dom, men om det nu är så illa så får jag väl se igenom lite vad jag skrivit, för i ärlighetens namn kommer jag inte ihåg allt, och kanske utöver det inte har tillräckligt med självinsikt.

Ok, det är förståligt att det kan slinka ut ett och annat som är skit när man mår pissigt. Min uppfattning när jag ser dina inlägg är dock att du ofta besvarar undrande personer helt drygt, bara för att få sätta en kommentar. Inte blir de direkt gladare när de ställt en seriös fråga, av att bli dissade. Den kommentaren kan man ju isåfall hoppa över och tänka att nån annan får ge sig in i den diskussionen. Visst finns det en massa skitfolk här, över hela FB faktiskt, men bäst är att bara skratta åt dem och ignorera dem. Jobbigt om man skulle behöva tillrättavisa allt folk på stan också som beter sig som svin, då skulle man få munhuggas i T-banan med merparten varenda dag.

Visst ber du om ursäkt ibland, men det bör ju då vara bättre att inte lägga kommentaren från början. Du är inte ensam om det här, det finns många, men det drar ner stämningen i trådarna och bidrar knappt alls.

Hoppas du mår bättre snart mannen!
Citera
2009-01-24, 00:41
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
Ok, det är förståligt att det kan slinka ut ett och annat som är skit när man mår pissigt. Min uppfattning när jag ser dina inlägg är dock att du ofta besvarar undrande personer helt drygt, bara för att få sätta en kommentar. Inte blir de direkt gladare när de ställt en seriös fråga, av att bli dissade. Den kommentaren kan man ju isåfall hoppa över och tänka att nån annan får ge sig in i den diskussionen. Visst finns det en massa skitfolk här, över hela FB faktiskt, men bäst är att bara skratta åt dem och ignorera dem. Jobbigt om man skulle behöva tillrättavisa allt folk på stan också som beter sig som svin, då skulle man få munhuggas i T-banan med merparten varenda dag.

Visst ber du om ursäkt ibland, men det bör ju då vara bättre att inte lägga kommentaren från början. Du är inte ensam om det här, det finns många, men det drar ner stämningen i trådarna och bidrar knappt alls.

Hoppas du mår bättre snart mannen!

Jag kan bara inte hålla mig ibland, och det ska inte vara gravallvarliga socialstyrelsesvar på varenda fråga på ett Internetforum med 18-årsgräns men jag inser ju givetvis att vissa saker kanske inte är de bästa att ironisera över... men nu tänker jag inte be om ursäkt för mig själv längre,

ha en skön kväll!
Citera
2009-01-24, 03:20
Medlem
Någon vaken som har lust att tjöta lite på pm?
är flöddrad och känner mig ensam!
Citera
2009-01-24, 16:46
Medlem
trissels avatar
Citat:
Tråkigt att du känner så. Jag har fått mycket positiv feedback från folk som jag har hjälpt, både i trådar och i PM. (...)

Word!
Citera
2009-01-24, 17:07
Medlem
Emilio7s avatar
Eldkvarn är nog inte en så kaxig jävel som man vid en första anblick kan tro...

Hade en dispyt med honom för att tag sen, som tyvärr hamnade på dagisnivå till slut...(detta var iofs lite bådas fel)

Men helt plötsligt kommer ett vettigt inlägg med en ursäkt inbakad.

Blev förvånad och min "respekt" och vördnad för Eldkvarn föddes då han insåg sina egna brister och bad om ursäkt.

Tror att du Eldkvarn är en reko snubbe, som ibland hamnar i onödiga dispyter, pga. en del ogenomtänkta/kaxiga inlägg som ofta inte ens varit nödvändiga.
Många av dessa har säkerligen skrivits "under influence", så det är ju inte så konstigt att det misstolkas..

Bör tilläggas att det inte alltid är hans fel, långt ifrån, men eftersom han har uppmärksammats på senare tid kände jag att jag måste få ngt sagt i ämnet Eldkvarn samt "försvara" honom lite.

Nä, nu har jag snackat tillräckligt med skit

Ta det lugnt alla "pundare" därute....

Edit: Stavfel...
Citera
2009-01-24, 18:17
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Vad Bangar inte svamlar om förstår jag inte alls, skulle karljäveln vara alkoholist för att han har bakfylleångest? Om man tar amfetamin en gång i sitt liv och får en AT, är man amfetaminist då? Det är ju kemi det handlar om, och en del människor får bakfylleångest även fast dom inte gjort bort sig ett dugg, det vet du väl?

Om man fortsätter att dricka gång, på gång på gång på gång, även fast man får sån in i helvetes ångest så man verkligen måste bedöva den med xanor för att kunna stå ut. Så tycker jag att man är alkoholist.

Jag får också bakfylleångest, jag har dock inte som vana att behöva ta preparat för att lindra den, ibland gör jag det, bara titta längre bak i tråden. Men jag hade till 100% knarkat även utan "bakfylleångest" den dagen. Så jag är snarare knarkare än alkoholist.

Jag vet inte heller om jag kallade honom för "alkoholist", det var ialf inte menat att han var en fullblodad alkis som måste ha sig en morgonsup. Utan mer att han tydligen har dåliga alkoholvanor.
Senast redigerad av Bangar_inte 2009-01-24 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in