2021-01-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Igår tog jag 2 st ksalol och hade tidigare under dagen intagit 500mg tramadol, trodde de skulle bli skön effekt men kände typ inte alls något särskilt förutom att jag blev fett seg och trött och lite pratgladare. Hur många ksalol ska man egentligen ta för att få gött rus? Vill inte ta för mkt ksalol när jag intagit tramadol tidigare under dagen pga riskerna.

Rent spontant känner jag nu att jag ska testa ta typ 3 st och inte ta tramadol samtidigt.

Kan tillägga att ja lyckats få ett rätt gott rus när ja tog 2 st och drack vin. De va mysigt men har inte lyckats med de när de varit tram inblandat.
3st är en bra o lagom start utan tram
Citera
2021-01-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0STR0N
Alla i Sverige kommer väl ändå från samma distributör? serbiern?
Ja men sen är där vissa idioter som förvarar dom ute i snön nu sen säljer klart dom tappar kvalite :-)
Citera
2021-01-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0STR0N
Alla i Sverige kommer väl ändå från samma distributör? serbiern?
Absolut inte, speciellt i lösvikt.
Pressas i källare över hela landet
Citera
2021-02-01, 14:57
Medlem
Har varit i Spanien nu ett tag och har haft riktigt kraftig ångest så fick utskrivet diazepam men tyckte inte de hjälp så fick (alprozolam) xanor 1mg 4 ggr per dag och det är så jävla skönt att ta en och känna hur ångesten rinner av en. Men tänker nu bara ta en tablett när det verkligen är som värst för annars blir de bara fel.

Benzo är ett hjälpmedel inte knark

Sen vill jag också säga att i läkarna i Sverige är alldeles för restriktiva med bensodiazepiner
Senast redigerad av Lillyfisk 2021-02-01 kl. 15:01.
Citera
2021-02-01, 16:36
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Igår tog jag 2 st ksalol och hade tidigare under dagen intagit 500mg tramadol, trodde de skulle bli skön effekt men kände typ inte alls något särskilt förutom att jag blev fett seg och trött och lite pratgladare. Hur många ksalol ska man egentligen ta för att få gött rus? Vill inte ta för mkt ksalol när jag intagit tramadol tidigare under dagen pga riskerna.

Rent spontant känner jag nu att jag ska testa ta typ 3 st och inte ta tramadol samtidigt.

Kan tillägga att ja lyckats få ett rätt gott rus när ja tog 2 st och drack vin. De va mysigt men har inte lyckats med de när de varit tram inblandat.

Jag har ingen tolerans för tramadol. De sista tre dagarna har jag tagit 200mg på morgonen när jag kommer till jobbet sen framåt lunch tar jag 200 mg till. Blir lite skönt speedad när jag jobbar och när jag sätter mej mer somnar jag nästan 😂. Hursomhelst har jag slängt i mej 2 mg alprazolam när jag kommit hem och blivit fett skön. Trammet slår liksom om igen då. Sen nån timme senare tar jag 1-2 mg alprazolam igen. Sen går jag och lägger mej utan att dö i sömnen.
Jag har viss tolerans mot benzo men inget speciellt.
I så låga doser är det ingen fara men var försiktig det är en hårtunn linje mellan att dö eller inte. Man måste veta sina gränser.
Sen bryr jag mej inte speciellt mycket om jag skulle dö i sömnen men det är en annan femma.
Citera
2021-02-01, 16:56
Medlem
Tjena! Har Xanor utskrivet mot panik ångest!! Dem hjälper utmärkt att ta bort paniken. Men frågan är följande, Tycker själv att xanor har för kort halveringstid o efter panik attacken sku de va skönare om lugnande känslan satte i längre tid. Skulle jag måste fråga läkaren efter en annan benso?? Hade för oxazepam som va helt onödigt hjälpte inget!! Har funderat att byta xanoren till diazepam! Vad har ni för åsikter om detta??

//Petter
Citera
2021-02-01, 17:50
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter7
Tjena! Har Xanor utskrivet mot panik ångest!! Dem hjälper utmärkt att ta bort paniken. Men frågan är följande, Tycker själv att xanor har för kort halveringstid o efter panik attacken sku de va skönare om lugnande känslan satte i längre tid. Skulle jag måste fråga läkaren efter en annan benso?? Hade för oxazepam som va helt onödigt hjälpte inget!! Har funderat att byta xanoren till diazepam! Vad har ni för åsikter om detta??

//Petter

Du kan alltid be om att få prova depot varianten och se om det gör någon skillnad först. Annars är ett byte till Diazepam oftast inga problem då den anses vara betydligt svagare med minde beroende potential. De läkare jag känner skriver aldrig en särskild varningstext på Diazepam som de gör på Alprazolam.
Citera
2021-02-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Du kan alltid be om att få prova depot varianten och se om det gör någon skillnad först. Annars är ett byte till Diazepam oftast inga problem då den anses vara betydligt svagare med minde beroende potential. De läkare jag känner skriver aldrig en särskild varningstext på Diazepam som de gör på Alprazolam.

Tack för svar !!får väl be om att testa depot då av xanor!!
Citera
2021-02-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter7

//Petter
Pröva absolut diazepam funakr bättre för många mot panikångest och dom hålelr i sig längre så du får ett längre lugn och inte så jävliga och sluta med som xanor.
Citera
2021-02-02, 12:55
Medlem
1 mg alprazolam i PEZ form. Någon som provat? Jag tycker dom fungerar utmärkt och jag kan ju omöjlig vara den enda som provat dessa.. kom igen nu någon..
Citera
2021-02-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
3st är en bra o lagom start utan tram
Tack blir å testa det nästa vecka! Tänkte ha lite paus nu denna veckan!
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Jag har ingen tolerans för tramadol. De sista tre dagarna har jag tagit 200mg på morgonen när jag kommer till jobbet sen framåt lunch tar jag 200 mg till. Blir lite skönt speedad när jag jobbar och när jag sätter mej mer somnar jag nästan 😂. Hursomhelst har jag slängt i mej 2 mg alprazolam när jag kommit hem och blivit fett skön. Trammet slår liksom om igen då. Sen nån timme senare tar jag 1-2 mg alprazolam igen. Sen går jag och lägger mej utan att dö i sömnen.
Jag har viss tolerans mot benzo men inget speciellt.
I så låga doser är det ingen fara men var försiktig det är en hårtunn linje mellan att dö eller inte. Man måste veta sina gränser.
Sen bryr jag mej inte speciellt mycket om jag skulle dö i sömnen men det är en annan femma.
Okejokej, lyx dig. Va kör du för märke på tramadol? Har just nu sandoz och tycker de är rätt dåliga. De något som "fattas" men visst man blir speedad på jobb. Men man varvar inte ner något på dem som man gör på tex hexagon eller va de heter. Igår blev det 300mg tram för å bli lite piggare. Sen när ja kom hem kunde ja inte varva ner slängde i mig 2 st ksalol. Blev trött och somnade. Men fick inte någon go myskänsla eller dyl. Men visst "slajmig" å lite vinglig blir man ju allt :P
Citera
2021-02-02, 16:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panipani
kan man få fakade tabletter från apoteket? lul

Nej "fakade" kan du inte få men du kan få ett dåligt märke tex. Orion som inte alls fungerar som vanliga Xanor Upjohn tex. Så be alltid om originalet även om det kostar lite mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in