2020-03-17, 22:45
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag som äter mycket benso och har gjort länge tycker att Alprazolamen är en av dom absolut sämsta Bensodiazepiner jag provat, och jag förstår verkligen inte hur folk kan älska den så mycket.
Har 1mg depottabletter på recept och får typ inte ut ett skit av dom. Har även haft vanliga Alprazolam på recept och då kände jag av dom något, men absolut inte mycket. Känner betydligt mer på 5mg Oxazepam eller 5mg Diazepam än vad jag gör på 1mg vanlig Alpra.

Finns det något bra sätt att inta Depot tabletterna för bättre effekt?
Brukar krossa dom eller dela dom i bitar och sedan inta, men får ändå inte ut nåt mer än en viss seghet.

/Mvh
Citera
2020-03-21, 06:03
Medlem
Min favoritbenso detta. Fick snutjag inatt så fick käka alla blå jag hade på mig och det va ett gäng blå, tyvärr
Citera
2020-03-21, 08:47
Medlem
KringExs avatar
Jag vill dela med mig ett tips angående dessa skit-Ksalol 1 mg (borde egentligen så Ksalol 0,25 mg på fejkkartorna).
Förr, på den gamla goda tiden, när Ksalol faktiskt innehöll 1 mg, eller i alla nära därpå, så la jag alltid två tabletter under tungan när jag ville ha snabb effekt.
Jag vaknade vid 05 idag, la 3 tabletter under tungan för jag ville somna om snabbt. Inget hände. Jag blev så förbannad för att för några veckor sedan svalde jag 3 tabletter och somnade efter ca 20 minuter.

Jag har testat detta i vaket tillstånd också. Jag la 4 tabletter under tungan. Det hände inte mycket. Visst man kände något väldigt väldigt lite men det var så lite så jag skulle vilja påstå att jag inte fick någon effekt utav det.
10 timmar senare så testade jag att svälja 4 tabletter på tom mage, Efter ca 15-20 minuter så kom effekten smygande och efter en timme kände jag mig ganska go.

Är det någon mer än jag som inte tycker att dom fungerar sublingualt (under tungan) längre? Alprazolam sublingualt har lika bra biotillgänglighet som vid oralt intag och .... jag känner att jag blir förbannad nu...Varför i helvete fungerar dom inte sublingualt längre!?
Är det någon som har ätit dessa skitpiller, lämnat urin, saliv eller blodprov och fått höra något om att dom innehåller något annat än Alprazolam? eller att dom blandar med någon annan benso?

Okej, detta är i-landsproblem. Även för 5-6 år sedan när dom innehöll rätt mängd Alprazolam så la jag dom väldigt sällan under tungan. Jag föredrar att svälja tabletterna för att effekten varar dubbelt så lång tid då (ca 4 timmar)

Men jag är så jävla less att Ksalol är kraftigt underdoserade!. Och inte sänker dom priserna heller. Men likt förbannat så köper man ju en karta ibland då och då för Alprazolam är jävligt nice, det är bara så synd att man måste trycka i sig 6-7 st för att få samma effekt som man fick av 2 tabletter för några år sedan.

Någon som håller med mig?
Citera
2020-03-21, 08:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag som äter mycket benso och har gjort länge tycker att Alprazolamen är en av dom absolut sämsta Bensodiazepiner jag provat, och jag förstår verkligen inte hur folk kan älska den så mycket.
Har 1mg depottabletter på recept och får typ inte ut ett skit av dom. Har även haft vanliga Alprazolam på recept och då kände jag av dom något, men absolut inte mycket. Känner betydligt mer på 5mg Oxazepam eller 5mg Diazepam än vad jag gör på 1mg vanlig Alpra.

Finns det något bra sätt att inta Depot tabletterna för bättre effekt?
Brukar krossa dom eller dela dom i bitar och sedan inta, men får ändå inte ut nåt mer än en viss seghet.

/Mvh

Alla är vi olika. Alprazolam är kanske inte rätt benso för dig. Har du Alprazolam på recept? i såna fall borde det inte vara några som helst problem att få byta till t ex Stesolid.
Varför tycker du att Alpra är dåligt? Det är utan tvekan min favoitbenso. Snabbt påslag, extremt effektiv vid ångest och fungerar bra om man känner sig deprimerad en dag. Alprazolam är den enda Bensodiazepinen med antidepressiva egenskaper (vad jag vet iaf) rätta mig gärna om jag har fel. Tar man t ex en tablett Lorazepam eller Diazepam för att man känner sig lite down och deppad så kommer det inte att hjälpa ett skit. Men Alprazolam hjälper verkligen!
Det dåliga med den är beroenderisken och att den har aningen kort verkningstid. 3-4 timmar för mig beroende på dos. 8 timmar hade varit perfekt.
Senast redigerad av KringEx 2020-03-21 kl. 08:58.
Citera
2020-03-21, 15:27
Medlem
mecca--villages avatar
Kan bara säga att alprazolam är helt klart den benzo jag gillar bäst, och jag har testat alla, både "vanliga" och alla som florerat på rc-marknaden. Den enda som kommit i närheten var när clonazolamen såldes. Dock när ja käkat alpra förlänge så blir ångesten nästan värre och jag blir helt känslokall.

Trots mitt mående senaste tiden så har jag varit tvungen att hålla mig ren pga olika anledningar. Men vissa dagar har jag varit nära att ringa kontakten som sitter på dessa små godingar. Meen, alpra ska enbart tas vid behov och helst inte mer än 1 max 2 gånger i veckan så slipper man atn.
Alprazolam är guld värt vid panikångest!
Citera
2020-03-21, 19:18
Medlem
Hej, jag lider av ångest och om jag har jobbig ångest och tar xanax 1mg dom blå från burk riktiga jag har ingen tolerans, och äter jag 2mg känner inget 3st ibland lite lindring 4mg tar bort nästan allt men lite är kvar som är jobbig och tar jag mer 5mg så får jag blackout och fuckar livet,

Det är samma med stavar och ksalol jag måste hitta en sweet spot på exakt 4,3-4,4mg precis på gränsen innan innan blackout,

Jag tycker det är jobbigt vad ska jag ta mig till, 4st 7,5 imovane botar allting och flunitrazepam och midazolam sen vissa andra droger men dom kan man inte äta i vardagen sen diazepam å ikto funkar inte oxascand känner ingenting på 20 st snälla hjälp mig med bra förslag på bra ångestdämpande som slaktar ångesten.
Senast redigerad av Horpens 2020-03-21 kl. 19:46.
Citera
2020-03-22, 09:36
Medlem
KringExs avatar
Fan vad less men blir när man gång på gång får kartor med Ksalol som är så underdoserade att man vill spy på dom. Ofta köpta av olika kranar.

När ni märker att ni köpt Ksalol i blister som är underdoserde, hur många milligram tror ni att en tablett innehåller?
Jag skulle säga någonstans mellan 0,25-0,35 mg.
Annat var det för 5 år sedan. Då fick man det man betalade för.
Citera
2020-03-22, 15:32
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Alla är vi olika. Alprazolam är kanske inte rätt benso för dig. Har du Alprazolam på recept? i såna fall borde det inte vara några som helst problem att få byta till t ex Stesolid.
Varför tycker du att Alpra är dåligt? Det är utan tvekan min favoitbenso. Snabbt påslag, extremt effektiv vid ångest och fungerar bra om man känner sig deprimerad en dag. Alprazolam är den enda Bensodiazepinen med antidepressiva egenskaper (vad jag vet iaf) rätta mig gärna om jag har fel. Tar man t ex en tablett Lorazepam eller Diazepam för att man känner sig lite down och deppad så kommer det inte att hjälpa ett skit. Men Alprazolam hjälper verkligen!
Det dåliga med den är beroenderisken och att den har aningen kort verkningstid. 3-4 timmar för mig beroende på dos. 8 timmar hade varit perfekt.

Har tyvärr bara Xanor Depot på recept just nu men jag ska se om det går att byta till något annat. Just Lorazepam som du skriver om hade varit perfekt för mig. Hade den på recept för några år sedan och det var enligt mig endast den av alla "vanliga" Benso dvs inte RC som gav den där lilla extra antidepressiva effekten. Alprazolam tycker jag helt enkelt inte ger mig något, jag märker i princip inte någon effekt alls om jag tar 1 -2mg vanlig Alpra.

/Mvh
Citera
2020-03-22, 23:37
Medlem
BensoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Fan vad less men blir när man gång på gång får kartor med Ksalol som är så underdoserade att man vill spy på dom. Ofta köpta av olika kranar.

När ni märker att ni köpt Ksalol i blister som är underdoserde, hur många milligram tror ni att en tablett innehåller?
Jag skulle säga någonstans mellan 0,25-0,35 mg.
Annat var det för 5 år sedan. Då fick man det man betalade för.

Det är väldigt tråkigt att det är så mycket fake ksalol på marknaden just nu, började märka av detta för något år sedan och det har ju kommit till punkten att det är större chans o få fake än riktiga. Skulle också tipsa på ~0.25mg.
Käkade 10st ksalol för 2 veckor sedan och blev lika bäng som jag blir utav 5st Orion 1mg...

Jag har bara en kran av typ 15st som jag alltid varit nöjd med vilket säger en hel del om situationen. Det är ännu tråkigare att de cirkulerar många fake med fentanyl i som är livsfarliga. Det är tyvärr många som stryker med i överdoser nu pga fentanylen, riktigt ruttet.

Stay safe people!
Citera
2020-03-23, 23:19
Medlem
swapzs avatar
Känner knappt något på benzo längre (ksalol, xanax 1mg Dem man kan dela ni vet som kör i burk o är på där det står apzm 1 på dem eller liknande)
Käkat 6-7st ksalol idag och 4st av dem andra.
Asså vafan, tog nyss 3st av dem blå xanax 1mg inte ksalol, för o sova.

Precis som många redan skrivit cirkulera det massa ksalol som är helt underdoserade o vissa överdoserade.
Känner även folk som bara käkat ksalol o pissar positivt på fentanyl mm. Den skiten är bara gjorde för folk ska bli hooked på dem.
Citera
2020-03-23, 23:23
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Känner knappt något på benzo längre (ksalol, xanax 1mg Dem man kan dela ni vet som kör i burk o är på där det står apzm 1 på dem eller liknande)
Käkat 6-7st ksalol idag och 4st av dem andra.
Asså vafan, tog nyss 3st av dem blå xanax 1mg inte ksalol, för o sova.

Precis som många redan skrivit cirkulera det massa ksalol som är helt underdoserade o vissa överdoserade.
Känner även folk som bara käkat ksalol o pissar positivt på fentanyl mm. Den skiten är bara gjorde för folk ska bli hooked på dem.

Många av just dom där Ksalol som cirkulerar på marknaden just nu innehåller inte ens Alpra utan Etizolam, vilken jag personligen tycker är mycket bättre än Alpran. Den lindrar min ångest ganska bra och hjälper mig även när jag ska sova.

/Mvh
Citera
2020-03-23, 23:26
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Många av just dom där Ksalol som cirkulerar på marknaden just nu innehåller inte ens Alpra utan Etizolam, vilken jag personligen tycker är mycket bättre än Alpran. Den lindrar min ångest ganska bra och hjälper mig även när jag ska sova.

/Mvh

Har du bevis på Det?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in