2019-09-29, 09:57
Medlem
KringExs avatar
Jag tänkte kolla om det är fler än jag som får ett väldigt jobbigt problem om jag äter Alprazolam varje dag i 1-2 veckor.
Jag har inte tänkt på om detta problem är p.g.a höga doser eller om det skulle bli så iaf, men hur som....
Om ni äter Alprazolam varje dag i 2 veckor och sen tvärslutar, får ni då sömnproblem i 3-4 eller kanske 5 nätter? Jag får det. Och lyckas jag väl somna 1-2 timmar så drömmer jag sinnessjukt vidriga mardrömmar.
Detta gäller för nästan alla bensodiazepiner men eftersom att jag mest äter Alprazolam så ställer jag frågan här.
Värst var när jag på 3 dagar åt 10st Lorazepam 2,5 mg. Fick samma problem då; Ingen sömn på 3 nätter förutom 1 timme med vidriga mardrömmar.
Den enda benso som fungerar att äta under lite längre tid, iaf 1 månad, är Diazepam. Då slipper jag sömnproblemen.
Jag antar att det är någon form av utsättiningssymptom som jag drabbas av och därför inte kan sova.

Jag har ätit Alprazolam nu i ca 2 veckor och har lite smått panik eftersom att jag får pengar imorrn och jag orkar inte med en sån hemsk natt så jag hade tur att få tag i en vän som kunde låna mig 10st blå.
Jag ska i första hand leta efter Diazepam imorrn, annars fungerar Lyrica eller Gabapentin säkert bra.

Är ni fler som har samma problem som mig?
Citera
2019-10-02, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag tänkte kolla om det är fler än jag som får ett väldigt jobbigt problem om jag äter Alprazolam varje dag i 1-2 veckor.
Jag har inte tänkt på om detta problem är p.g.a höga doser eller om det skulle bli så iaf, men hur som....
Om ni äter Alprazolam varje dag i 2 veckor och sen tvärslutar, får ni då sömnproblem i 3-4 eller kanske 5 nätter? Jag får det. Och lyckas jag väl somna 1-2 timmar så drömmer jag sinnessjukt vidriga mardrömmar.
Detta gäller för nästan alla bensodiazepiner men eftersom att jag mest äter Alprazolam så ställer jag frågan här.
Värst var när jag på 3 dagar åt 10st Lorazepam 2,5 mg. Fick samma problem då; Ingen sömn på 3 nätter förutom 1 timme med vidriga mardrömmar.
Den enda benso som fungerar att äta under lite längre tid, iaf 1 månad, är Diazepam. Då slipper jag sömnproblemen.
Jag antar att det är någon form av utsättiningssymptom som jag drabbas av och därför inte kan sova.

Jag har ätit Alprazolam nu i ca 2 veckor och har lite smått panik eftersom att jag får pengar imorrn och jag orkar inte med en sån hemsk natt så jag hade tur att få tag i en vän som kunde låna mig 10st blå.
Jag ska i första hand leta efter Diazepam imorrn, annars fungerar Lyrica eller Gabapentin säkert bra.

Exakt samma symptom vaknar helt svettig efter riktigt verklighetstrogna mardrömmar.
Citera
2019-10-02, 12:04
Medlem
ArabPiskarens avatar
Öppenpsyk sa häromdagen att xanor är väldigt sällan som dom skriver ut nu för tiden? Hade tänkt byta ut min 1mg x mot temesta tills toleransen är tillbaka men nu vågar jag inte det,rädd att dom inte skriver ut den igen haha är det verkligen så svårt någon som vet? Mvh
Citera
2019-10-03, 07:14
Medlem
Runka på alprazolam är förjäkla nice, inga megadoser men 1-2mg utan tolerans, känslan efteråt är svårslagen, knäsvag och avslappningen är sinnessjuk.
Citera
2019-10-03, 07:21
Medlem
Citat:

Tvärslutar jag med antingen alprazolam eller lorazepam så får jag väldigt livliga och sjuka drömmar. Värst var det på lorazepamen har jag upplevt, rena mardrömmar. Alprazolamen gör drömmarna mer levande och känns mer verkliga. Kan undvika detta till stor del om jag trycker i mig diazepam inledningsvis och trappar ur benson.

Brukar iof inte dra i mig megadoser alprazolam heller utan brukar ligga på 1-2mg under tungan dagligen de perioder jag använder dem. Kör två veckor på, sedan 10-14 dagar utan. Märker jag att toleransen ökar så kapar jag direkt och trappar ur för det kan spåra ur annars.

Sömnproblemen undviker jag genom att dra i mig diazepam, 10mg dagligen i några dagar, sedan ned till 5mg en vecka sedan kapar jag dem. Känner egentligen att jag inte behöver benso, men experimenterar främst har ingen underliggande ångest eller andra psykiska problem, tycker bara att den fysiska känslan är så bekväm, den avslappningen och ritualen.
Citera
2019-10-03, 20:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Tvärslutar jag med antingen alprazolam eller lorazepam så får jag väldigt livliga och sjuka drömmar. Värst var det på lorazepamen har jag upplevt, rena mardrömmar. Alprazolamen gör drömmarna mer levande och känns mer verkliga. Kan undvika detta till stor del om jag trycker i mig diazepam inledningsvis och trappar ur benson.

Brukar iof inte dra i mig megadoser alprazolam heller utan brukar ligga på 1-2mg under tungan dagligen de perioder jag använder dem. Kör två veckor på, sedan 10-14 dagar utan. Märker jag att toleransen ökar så kapar jag direkt och trappar ur för det kan spåra ur annars.

Sömnproblemen undviker jag genom att dra i mig diazepam, 10mg dagligen i några dagar, sedan ned till 5mg en vecka sedan kapar jag dem. Känner egentligen att jag inte behöver benso, men experimenterar främst har ingen underliggande ångest eller andra psykiska problem, tycker bara att den fysiska känslan är så bekväm, den avslappningen och ritualen.

Jag har fått värst mardrömmar av Alpran, men dom har jag ätit mest under längst tid också, men jag kan tänka mig att Lorazepamen är värre! jag åt ju dom under bara tre dagar och gick ändå hemska mardrömmar! usch!
Får jag det nu så ska jag testa Quetapine... dom ska ju vara bra att sova på. Tror du att det funkar?
Citera
2019-10-03, 21:52
Medlem
Alprazolam ger inga drömmar. Är dessutom totalt värdelöst att sova på, man blir snarare pigg av det. Zopiklon däremot. Spelar ingen roll hur lite jag än tar, äter jag zopiklon får jag sjuka drömmar. Oftast av mardrömstyp.
Citera
2019-10-04, 10:52
Medlem
Jag har uppnått liknande symptom, kan dock inte garantera att de var av bara bensodiazepiner men så här gick de för mig:

Hade en riktigt tuff period i slutet på förra året vilket ledde till en del droganvändning. Det blev sub, tram, ikto, alpra, lyrica, stesolid, cannabis samt ett kortare tjackrace.

De jag åt mest var väl Alpra men även en del Subutex då det är så "billigt". Tar de så sällan att en 8mg:are räcker nästan två veckor... blev med andra ord inte helt väck av de doserna... På Alpra steg doserna efter ett tag och kunde ta 2-3mg på morgonen sen en 2mg Iktorivil efter lunchträningen för muskelavslappnande effekt, (nångång kom jag även över Bensedine som enligt mig var värdelösa). Sen kunde de bli 2-3mg Alpra till på kvällen för att sova. Värt att tillägga är att jag inte blandade Sub och Bensodiasepiner särskilt ofta utan körde några dagar på varje substans för att slippa någon fysisk avtändning. Blev även någon enstaka dag då jag åt Lyrica eller tram (ej i kombination) i brist på annat.

Kan även tillägga att jag haft sömnproblem/Imovane och Stilnoct utskrivet men somnar inte av dom så de böt jag bort mot Alpra/Ikto/Bensedine (Stesolid).

Cannabis rökte jag dock i stort sett varje dag och det var ofta stora mängder när plånboken tillät.

Resultat.1: Bestömde mig för att sluta TVÄRT med allt då jag "varierat" droger och trode det skulle gå bra. Tyvärr slutade de med sömnlöshet 5-6 dygn. Psykotisk, nojade och gick och kollade i persiennerna, trode folk skulle döda mig osv till den grad att jag trodde folk sköt på mig och hoppade från en bro ned på ett tågspår (Som tur han chauffören bromsa). Därefter blev jag skjutsad till psyket (där jag hade helt galen puls av all noja, just den dagen hade jag ätit tram - men läkarna var "säkra" på att jag tagit bågon någon amfetaminliknande rc-drog då pulsen var ONATURLIGT hög, hjärtklappningar, noja, m.m. Där fick jag stanna 5 dygn sant äta Zyprexa, Iktorivil, Theralen, Stesolid 3ggr/dygn samt Nitrazepam till kvällen.

Tr:dr: När jag äter benso längre perioder sover jag aldrig första natten och sen blir det bara 1-3 timmars sömn/dygn med lite tur och då kan jag inte skilja på sömn/dröm/verklighet efter 3e dygnet utan sömn.

Resultat.2: Samma sak har inträffat efter det men då blev de skjuts till psyket där jag fick Zyprexa samt en tablett neuroleptiska (Har glömt namnet) medskickat hem efter bara en natt.

Citat:

Citera
2019-10-04, 14:57
Medlem
Har köpt en karta ksalol. Tidigare har jag köpt på ”lösvikt” men jag blir alltid så nojig att det ska vara fejk och i värsta fall med något farligt iblandat.

Litar ni mer på produkten om det kommer i en karta?
Citera
2019-10-04, 16:10
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Exakt samma symptom vaknar helt svettig efter riktigt verklighetstrogna mardrömmar.
Det kallas delirium. Jag gick runt och trodde jag var i 1700-talets Stockholm i ett badkar, därefter transporterades jag till olika tidsperioder och minns att jag vandrade runt i ett övergivet sjukhus vid Fridhemsplan. Sedan vaknade jag bältad på psyket.
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Har köpt en karta ksalol. Tidigare har jag köpt på ”lösvikt” men jag blir alltid så nojig att det ska vara fejk och i värsta fall med något farligt iblandat.

Litar ni mer på produkten om det kommer i en karta?
Även om det är karta så kan det vara fake. Jag har ksalol i karta just nu och de smakar och känns som alpra men är förmodligen hemmatillverkade. Så länge de ger rätt effekt så är jag nöjd.
Citera
2019-10-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Jag har ksalol i karta just nu och de smakar och känns som alpra men är förmodligen hemmatillverkade. Så länge de ger rätt effekt så är jag nöjd.

Tack. Har xanor en speciell smak? Jag har alltid snabbt sköljt ner dem och därför aldrig hunnit känna någon smak.
Citera
2019-10-04, 17:44
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Tack. Har xanor en speciell smak? Jag har alltid snabbt sköljt ner dem och därför aldrig hunnit känna någon smak.
De smakar bittert som fan och eftersmaken sitter kvar länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in