2018-08-07, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbisen
Dom nya blåbären på marknaden är otroligt nog muskelavslappnande, misstänker att dom kör flualprazolam i dom nu istället för etizolam
Oroande. Jag har testat flualprazolam och den var knepig på många sätt och vis. Blåbären (= Ksalol) bör absolut inte vara muskelrelaxerande eftersom Alprazolam totalt saknar den egenskapen. Talar av egen erfarenhet; är orrdinerad Xanor Pfizer 1 mg/dygn senaste fyra åren och jag har aldrig känt någon muskreleaxerande effekt av Alprazolam. Känner man den effekten är det troligen något fel.
Citera
2018-08-07, 22:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Oroande. Jag har testat flualprazolam och den var knepig på många sätt och vis. Blåbären (= Ksalol) bör absolut inte vara muskelrelaxerande eftersom Alprazolam totalt saknar den egenskapen. Talar av egen erfarenhet; är orrdinerad Xanor Pfizer 1 mg/dygn senaste fyra åren och jag har aldrig känt någon muskreleaxerande effekt av Alprazolam. Känner man den effekten är det troligen något fel.

Jag håller inte riktigt med om att Alprazolam inte är muskelavslappnande. Alla bensodiazepiner har muskelrelaxande egenskaper. Dock kan man ju inte jämföra med Klonazepam eller Diazepam.
Alprazepam sätter sig mest i skalllen, men visst får den kroppen att slappna av.
Citera
2018-08-08, 17:00
Medlem
Tjenare

Om man vill ta ksalol för få bort ångest men somnar av 1mg ksalol galenika. Vad bär man göra då? Är det vanligt att man somnar?

Tacksam om nån kan ge lite råd
Citera
2018-08-08, 17:16
Medlem
Någon som har tips/upllevelser på hur xanor (ksalol) kan ge styrbara drömmar (lucid dreams)?
Citera
2018-08-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Tjenare

Om man vill ta ksalol för få bort ångest men somnar av 1mg ksalol galenika. Vad bär man göra då? Är det vanligt att man somnar?

Ta mindre, så lite som 0.25mg kan ge ångestdämpande effekt tror jag. Testa ta 0.5mg kanske? Dricka lite kaffe eller en energi dryck brukar jag göra också, vet inte om det hjälper eller om det bara är placebo.
Citera
2018-08-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akatsuki_Obito^
hej,
är ett iktorivil fan, 2mg/8år, å 1mg i ökning 2år
10år dagligen,

men nu till, saken, polare har 300st xanax 2mg
han är rätt tätt, så han ville ge mig allting,
xanax, 2 på baksidan , jag nojjar pga , de har ju hittas falska stavar, som innehåller opiater...

UP prov är inga problem när de gäller benso, haft oxascand, stess, flun, då jag pissa,
och , "ja du äter ju iktorivil".
att han vill ge bort pga ej svenska stavar.
jag har inga problem om det är från usa ¨=)
men skulle de vara falska, så är jag rätt körd med mina recept
stilnoct, concerta, iktorivil, gabapenin, 10 års hårt arbete av att äta dem
om provet skulle visa oxy, fentanyl?

enligt umeås psy, så hade jag egentligen blivit av med recepten, 9månader sen
efter flera positiva klass 1, 5ggr olika tillfällen.

vad tycker ni, ska jag chansa ?
buffé stavar....

Köp et testkit så kan du kolla vad som är i pillret. Det ändrar färg beroende på vilken drog det är.
Citera
2018-08-08, 17:57
Medlem
caecos avatar
Citat:
Tjenare

1mg är ganska hög dos om man är helt ny till benso. 0.25mg ksalol var perfekt för min ångest förr i tiden. Blev inte trött, snarare piggare av att ångesten försvann. Men 1mg gjorde att jag helst ville sova/vila framför tvn.
Citera
2018-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andispace
Ta mindre, så lite som 0.25mg kan ge ångestdämpande effekt tror jag. Testa ta 0.5mg kanske? Dricka lite kaffe eller en energi dryck brukar jag göra också, vet inte om det hjälper eller om det bara är placebo.

Okej men tabletten är ju så liten. Ska man försöka dela den?
Citera
2018-08-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
1mg är ganska hög dos om man är helt ny till benso. 0.25mg ksalol var perfekt för min ångest förr i tiden. Blev inte trött, snarare piggare av att ångesten försvann. Men 1mg gjorde att jag helst ville sova/vila framför tvn.

Jasså. Men själva pillret är ju väldigt litet...ska man försöka dela den menar du?
Citera
2018-08-08, 20:45
Medlem
caecos avatar
Citat:
Jasså. Men själva pillret är ju väldigt litet...ska man försöka dela den menar du?
Absolut. En tablettdelare från apoteket är att föredra. Men brukar gå att göra hyfsat med händerna med.
Citera
2018-08-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Absolut. En tablettdelare från apoteket är att föredra. Men brukar gå att göra hyfsat med händerna med.

Tablett delare är sjukt nice att ha dom fungerar ypperligt faktiskt
Citera
2018-08-08, 21:07
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Tablett delare är sjukt nice att ha dom fungerar ypperligt faktiskt

Tablettdelare? Har aldrig hört talas om, finns ju tablettkrossare , funkar fin fint.

Sitter och krökar, lyssnar på Iron Maiden och blev fan inspirerad utav tråden, ksalol here we go.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in