2008-10-31, 21:23
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Har läst här att det är väldigt svårt att få xanor utskivet av läkare.. Hade bokat tid hos en läkare och idag var det dags för samtalet om min depression och mina sömnsvårigheter. Han skrev en remiss till psykavdelningen, och frågade mig om jag ville testa Citalopram som var en medicin mot nedstämdhet och depression, och jag tänkte nu får jag säkert någon skit-ssri men det är väl alltid någon början. Sen så sa jag att jag hade grov ångest ibland och då rekommenderade han xanor och jag blev hur jävla glad som helst inombords men jag döljde det rätt så bra å bara frågade va de va för något helt ovetande.. Så första läkarbesöket fick man xanor utskrivet vilket jag trodde inte gick som många säger här på FB. Men han kanske tyckte synd om mig eftersom jag berättade att jag gjorde ett självmordsförsök för några veckor sedan.
Sedan sa han om xanoren tog slut så är det bara att ringa tillbaka och få nya utskrivet.. så det känns också bra.

nämner man ordet självmord brukar det bli lite lättare att få benso utskrivet, sen vilken man får kan vara en överraskning, men dom som behöver benso brukar oftast få det.
Citera
2008-10-31, 21:28
Medlem
Knarkomans avatar
Citat:
Har läst här att det är väldigt svårt att få xanor utskivet av läkare.. Hade bokat tid hos en läkare och idag var det dags för samtalet om min depression och mina sömnsvårigheter. Han skrev en remiss till psykavdelningen, och frågade mig om jag ville testa Citalopram som var en medicin mot nedstämdhet och depression, och jag tänkte nu får jag säkert någon skit-ssri men det är väl alltid någon början. Sen så sa jag att jag hade grov ångest ibland och då rekommenderade han xanor och jag blev hur jävla glad som helst inombords men jag döljde det rätt så bra å bara frågade va de va för något helt ovetande.. Så första läkarbesöket fick man xanor utskrivet vilket jag trodde inte gick som många säger här på FB. Men han kanske tyckte synd om mig eftersom jag berättade att jag gjorde ett självmordsförsök för några veckor sedan.
Sedan sa han om xanoren tog slut så är det bara att ringa tillbaka och få nya utskrivet.. så det känns också bra.

Fan va gött,bara ringa för påfyllning liksom
Jag tappade fan också hakan i golvet första gången jag fick Xanor
utskrivet,besöket tog väl 10min,sprang därefter till apoteket o hämtade ut ett hundrapack 0.5mg depot tabletter.
Citera
2008-10-31, 21:35
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cgb spender
nämner man ordet självmord brukar det bli lite lättare att få benso utskrivet, sen vilken man får kan vara en överraskning, men dom som behöver benso brukar oftast få det.
Ja, men jag trodde inte att han skulle skriva ut det direkt. Det var nästan klart att jag skulle få den där ssri:n men sen så ville jag ha någon benzo å då nämnde jag mina ångestbesvär och direkt rekommenderade han xanor dom jag skulle ta vid behov 1-3 ggr dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkoman
utskrivet,besöket tog väl 10min,sprang därefter till apoteket o hämtade ut ett hundrapack 0.5mg depot tabletter.
jag blev med väldigt chockad! Vad sa du för att få det utskrivet?
Citera
2008-10-31, 21:58
Medlem
ExCowboys avatar
Ja, jävlar att man kan få saker gjort om man käkar lite Xanor när man egentligen bara vill ligga kvar i sängen. Följdfrågan blir ju om det i själva verket är jävla massa undertryckt ångest som gör att man blir så trött på oförmögen att ta tag i saker... För det är ju inte direkt som att man blir pigg av Xanor.. EGENTLIGEN.
Citera
2008-10-31, 22:56
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Ja, jävlar att man kan få saker gjort om man käkar lite Xanor när man egentligen bara vill ligga kvar i sängen. Följdfrågan blir ju om det i själva verket är jävla massa undertryckt ångest som gör att man blir så trött på oförmögen att ta tag i saker... För det är ju inte direkt som att man blir pigg av Xanor.. EGENTLIGEN.
Ssri får en att tänka net positivt och ta ta i saker och ting, ordna saker.. Xanor är mer ångestdämpande och man ligger bara där å myser utan någon ångest alls, man ligger i en dvala lixom och det känns bara bra, man kam tänks positivt igen för en gång skull. Xanoren hjälper bäst i dom djupa depresionssvackorns.
Citera
2008-10-31, 23:19
Medlem
Sezzlers avatar
Xanor är till för att blandas med annat än bara alkohol enligt mig, är jusst nu påverkad av tram+xanor och fan så bra jag mår
Citera
2008-11-01, 00:37
Medlem
cgb spenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkoman

jag med, jag bad om att få nått starkare som håller i sig längre än sobril(vilken benso som hellst) varpå min läkare svarar:

Javisst sobril är för kärringar, xanor depot är nog det du behöver .

så fick man 3 eller 4 månaders förbrukning med xanor depot. tror det var andra eller tredje besöket, fick sobril på första.
Citera
2008-11-01, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Samma här, men nu med 1mg upjohn med en självklar påfyllning så går jag stolt med!

Nu ska jag till bolaget och köpa bärs!

MUMS!! : http://i35.tinypic.com/15r1rwk.jpg
Några frågor, försök bevara de alla, så kanske jag skänker en puss på postförskott:
  1. Hur det med tolenasnivån?
  2. Hur ofta och mycket kan man knapra i sig?
  3. Vad kan man boosta effekten med? grapejuiuce? hur många milligram är rekomenderat vid denn kombination?
  4. kan man ta 45mg+ med lite alkojol i blodet?
  5. Bästa förstäring, svälja, snorta (dum fråga jag vet) krossa, suga?Nämn några vettiga
  6. Är det sant det påstås vara med uppggande/aktiv med en låg dos (ca?), och att man 'fuckar ur vid en större dos?

Jag vill inte decka i onödan, vill bara ha lite skoj en lördagsdag/kväll som komma skall!
Senast redigerad av Ztek 2008-11-01 kl. 12:32.
Citera
2008-11-01, 17:59
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ssri får en att tänka net positivt och ta ta i saker och ting, ordna saker.. Xanor är mer ångestdämpande och man ligger bara där å myser utan någon ångest alls, man ligger i en dvala lixom och det känns bara bra, man kam tänks positivt igen för en gång skull. Xanoren hjälper bäst i dom djupa depresionssvackorns.

Det måste bero på vem som tar dessa jävulska ssri!

Jag har fått ssri-preparat under 6 års tid med 6-månaders intervall och varje gång mådde jag avsevärt mycket sämre än innan jag började med dem. Nu, 5 år efteråt så är jag tillbaka på den nivå jag var innan jag började med ssri.

Jag gick till läkaren och sade "dessa piller gör att jag mår sämre" varpå han föreslår en annan ssri och godtrogen mot min läkare (som bör veta bättre än jag) accepterade jag detta, detta höll på i många år. Jag var vid flertalet tillfällen hos honom och sade att jag mår sämre, får då som svar att "jo, de första 3 - 4 veckorna kan man må lite sämre men sen ska det bli bättre. "jo, men nu har det gått ett halvår". Jaha säger han, då prövar vi de här istället.

Till slut gick jag upp med en ica-kasse full av ssri-preparat och sa till honom "du, jag tänkte på en sak, om du mår dåligt någon gång, ta de här. De är jättebra"

Vad som sedan hände låter jag bli osagt men han fick en ny dator av landstinget.

11 år har det tagit mig att komma tillbaka till det tillstånd jag var i innan jag började med dessa jävulska ssri.

Därmed inte sagt att de inte hjälper för det gör de säkert, men inte mig.
Citera
2008-11-01, 18:34
Bannlyst
Citat:
Några frågor, försök bevara de alla, så kanske jag skänker en puss på postförskott:
  3. Vad kan man boosta effekten med? grapejuiuce? hur många milligram är rekomenderat vid denn kombination?
  5. Bästa förstäring, svälja, snorta (dum fråga jag vet) krossa, suga?Nämn några vettiga
  6. Är det sant det påstås vara med uppggande/aktiv med en låg dos (ca?), och att man 'fuckar ur vid en större dos?

Jag vill inte decka i onödan, vill bara ha lite skoj en lördagsdag/kväll som komma skall!
4-5 mg skall det stå
Citera
2008-11-01, 18:54
Medlem
fells avatar
Vad är det för alpra du har i påsen?

Citat:

Citera
2008-11-01, 21:16
Medlem
rille6868s avatar
Ny på forumet - men Xanor fan

Efter depression till följd av panikångest är Xanoren den bästa för mig.
Orkar inte gå till doktorn på vårdcentralen som byts ut hela tiden för att fixa mina tabs. har alltid beställt "äkta" via diverse nätbutiker, vilket funkat bra. Äter 3-4 mg i veckan, är det mycket ?.
Senaste nätaffären gick åt helvete, tullen beslagtog, svarade att jag inte fattade någonting, väntar på åtal eller nedläggning. Någon med erfarenhet, kommer dem att fortsätta jaga mig trots ovetande om sändningen?

Trots allt så har Xanoren har ändrat mitt liv till det bättre, kommer nog aldrig sluta, pga panikångesten som den biter bra mot, ska gå till husläkaren att skriva ut, så man slipper smuggla när man ska på semester.

Älskar detta forum, kommer att ansöka om medlemskap när jag gjort mig mer känd.

Peace !

Rille6868
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in