Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ssri får en att tänka net positivt och ta ta i saker och ting, ordna saker.. Xanor är mer ångestdämpande och man ligger bara där å myser utan någon ångest alls, man ligger i en dvala lixom och det känns bara bra, man kam tänks positivt igen för en gång skull. Xanoren hjälper bäst i dom djupa depresionssvackorns.
Det måste bero på vem som tar dessa jävulska ssri!
Jag har fått ssri-preparat under 6 års tid med 6-månaders intervall och varje gång mådde jag avsevärt mycket sämre än innan jag började med dem. Nu, 5 år efteråt så är jag tillbaka på den nivå jag var innan jag började med ssri.
Jag gick till läkaren och sade "dessa piller gör att jag mår sämre" varpå han föreslår en annan ssri och godtrogen mot min läkare (som bör veta bättre än jag) accepterade jag detta, detta höll på i många år. Jag var vid flertalet tillfällen hos honom och sade att jag mår sämre, får då som svar att "jo, de första 3 - 4 veckorna kan man må lite sämre men sen ska det bli bättre. "jo, men nu har det gått ett halvår". Jaha säger han, då prövar vi de här istället.
Till slut gick jag upp med en ica-kasse full av ssri-preparat och sa till honom "du, jag tänkte på en sak, om du mår dåligt någon gång, ta de här. De är jättebra"
Vad som sedan hände låter jag bli osagt men han fick en ny dator av landstinget.
11 år har det tagit mig att komma tillbaka till det tillstånd jag var i innan jag började med dessa jävulska ssri.
Därmed inte sagt att de inte hjälper för det gör de säkert, men inte mig.