2007-11-04, 01:39
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Vad är så hemskt med "Mohammed Atta"s avatar?

Nja, med tanke på att den riktige Mohammed Atta (som är på avatar bilden) är en av piloterna som flög in i world trade center 11 september 2001 så tycker jag att det är en rätt smaklös avater...
Citera
2007-11-04, 01:44
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Nja, med tanke på att den riktige Muhammed Atta (som är på avatar bilden) är en av piloterna som flög in i world trade center 11 september 2001 så tycker jag att det är en rätt smaklös avater...
Okej, det visste jag inte. Att den är smaklös kan jag hålla med om, men om man inte klarar av att se den så är man nog "lite" överkänslig. Såvida man inte har någon anhörig som dog i WTC, vilket jag betvivlar att trådskaparen har.

För övrigt kan jag rekommendera TS att även lägga "Carl-Ann Von S" på ignore eftersom hans avatar är vidrig på riktigt.
(Ett tjackluder som drar i en satsande penis).
Citera
2007-11-04, 11:10
Medlem
I_O_Us avatar
Den enda avataren som jag blir både äcklad och provocerad av är I Savant:s. Men jag skulle nog inte sätta honom på ignore för det. Blir ju osammanhängande att sitta och läsa på forumet om man har blockat folk till höger och vänster.
Citera
2007-11-04, 11:19
Medlem
Tafkafs avatar
Jag ignorerar inte folk så ofta men när jag gör det så är det litet irriterande att man ändå ser en slags "post" där det står att man ignorerat den användaren. Jag skulle föredra att dom försvann helt fast det kanske är svårt att fixa.
Inte så att det är ett jätteproblem för mig.
Citera
2007-11-04, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Den enda avataren som jag blir både äcklad och provocerad av är I Savant:s. Men jag skulle nog inte sätta honom på ignore för det. Blir ju osammanhängande att sitta och läsa på forumet om man har blockat folk till höger och vänster.
Tack! Där var det en till jag gärna skippar att titta på.

Men jag tycker inte att det blir jobbigt alls, mest pga att de jag iggat skriver så sällan att jag mer eller mindre aldrig ser deras inlägg.
Citera
2007-11-04, 11:31
Medlem
Ruskigbusss avatar
Vilka skäl någon må ha för att ignorera spelar egentligen ingen roll, om funktionen finns så borde det vara tämligen enkelt att lägga in den i menyn som kommer när man klickar på en användares profil i en tråd.

Jag har ryckt teknikerna i ärmen, men de har annat som de nog måste prioritera före såna här funktioner, så håll inte andan medan ni väntar.
Citera
2007-11-04, 11:45
Moderator
MondoBizarros avatar
Överlag så känns det som lite fegt att ignorera folk till höger och vänster.
Nu var det ju inte detta TS störde sig på, utan avatarer och då skulle jag istället rekommendera att blockera just de störande avatarerna.
Firefox + Adblock!
Citera
2007-11-04, 18:50
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nu var det ju inte detta TS störde sig på, utan avatarer och då skulle jag istället rekommendera att blockera just de störande avatarerna.
Firefox + Adblock!
Dessutom kan man blockera default-bilden för stötande avatarer.
Citera
2007-11-05, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Skitenkelt att lägga in en mental ignore, så fort man ser en persons avatar, typ en svartvit marilyn, låter man blicken glida vidare till nästa inlägg..
Ahaha, men du syftar inte på någon särskild?
Citera
2007-11-06, 18:39
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Okej, det visste jag inte. Att den är smaklös kan jag hålla med om, men om man inte klarar av att se den så är man nog "lite" överkänslig. Såvida man inte har någon anhörig som dog i WTC, vilket jag betvivlar att trådskaparen har.
Tycker inte man behöver vara överkänslig för att inte vilja se på Atta. Dels för att man inte har lust att bli påmind om WTC i tid och otid, och dels för att han ser så jävla ful och ondskefull ut.
Citat:
För övrigt kan jag rekommendera TS att även lägga "Carl-Ann Von S" på ignore eftersom hans avatar är vidrig på riktigt.
(Ett tjackluder som drar i en satsande penis).
Ja, den är inte snygg, den.
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Överlag så känns det som lite fegt att ignorera folk till höger och vänster.
Firefox + Adblock!
Om man kan ignorera en annan medlem, som borde man ju också kunna ha en funktion där man kan ignorera en annan medlems avatar, så att den ersätts med en standardbild eller ingen bild alls. Det är ju det defaultbilden för stötande avatarer är till för, men det är olika för olika människor vad som är stötande eller otrevligt, så därför är den funktionen inte så lockande att använda.
Citera
2007-11-07, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Men hallå... jag mår verkligen ruggigt illa när jag ser dem. Vet inte varför, men jag får typ svårt att andas bara av att se nån annan ha svårt att andas.
Om jag då är "extremt överkänslig"... vad ska jag göra åt det? Är det bara hårdhudingar som får vara på tuffa FB eller?

Du kanske inte borde ha offensive avtars i klickade? Känns ju galet onödigt att ignorera någon för dens avatar när du kan enkelt bara ta bort alla som är offensive. Hittar du någon som du anser vara offensive kan du ju skicka ett PM och be dom klicka i sin lilla ruta.
Citera
2007-11-09, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Du kanske inte borde ha offensive avtars i klickade? Känns ju galet onödigt att ignorera någon för dens avatar när du kan enkelt bara ta bort alla som är offensive. Hittar du någon som du anser vara offensive kan du ju skicka ett PM och be dom klicka i sin lilla ruta.
Jag har INTE rutan "show offensive avatars" ikryssad.
känns lite meningslöst at skicka ett PM till en FB-tuffing och be honom klicka i sin ruta. Bättre isf om jag kunde klicka i rutan att "den vill jag inte se".

Citat:
Ursprungligen postat av Jens_Söderberg
Fiktiv? Jag är rädd för att denna "snubbe" blott är en beskrivning av livet som det ter sig. Mitt råd till dig blir, undersök varför denna "fiktiva" person fick sig en egen film (och bok) Men framförallt så kan det vara värt att undersöka "nivåerna" här i livet.
När du ger mig en källa på att "Am. psycho" är baserat på en sann historia och person, så kan vi diskutera vidare.

Pucko, det är en roman av Bret Easton Ellis, om du inte visste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in