2007-11-03, 20:40
Bannlyst
Hej där ni som bestämmer

Är det verkligen meningen att man ska behöva klicka på en användares profil för att kunna ignorera den?

Borde inte det stå i mouseover-alternativen tillsammans med
"Visa allmän profil" och "Lägg till din kompislista" bl a?
(först klickar man på namnet)

Jag tycker det verkar vara ett onödigt steg helt enkelt.
Speciellt om man gör som jag gjort vid ett par tillfällen, iggat för att man inte orkar se den äckliga avataren. Då måste jag klicka fram personens profil och - hoppla - se avataren IGEN.

Vad säger ni? Kan det läggas till i "mouseover"-alternativen?
Citera
2007-11-03, 20:42
Medlem
Emp-snubbes avatar
Vore självfallet smidigt men frågan är om det är värt jobbet det lär ta. Är det enkelt o fixa så borde det väl redan vara fixat?
Citera
2007-11-03, 20:45
Medlem
ABBORREs avatar
Nu är inte jag moderator
Men är det så jävla jobbigt, hur många har du på ignore?
Citera
2007-11-03, 20:46
Bannlyst
Skitenkelt att lägga in en mental ignore, så fort man ser en persons avatar, typ en svartvit marilyn, låter man blicken glida vidare till nästa inlägg.. plättlätt om man hyser tillräckligt agg.. Fb´s ignorefunktion föder endast tandagnissel, man blir sugen att se vad som står där när man vet att det finns ett inlägg, blir fel helt enkelt..
Citera
2007-11-03, 22:00
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Nu är inte jag moderator
Men är det så jävla jobbigt, hur många har du på ignore?

Jag håller helt klart med, sedan är jag osäker kring hur detta med ignore funkar, men om det är så att man inte ser en viss användares inlägg, så tycker jag att det bör skippas, därför att man kan missa sammanhanget i given tråd om man saknar den ignorerade personens inlägg ...
Citera
2007-11-03, 22:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fyhelvete vad jobbit det lät!
Tror jag talar för majoriteten när jag säger: ändra, vi orkar inte mer!!!
Citera
2007-11-03, 22:11
Moderator
impieteers avatar
Jag trodde redan det låg där, "Buddy"-alternativet finns ju där. Ignorera får man ju inte göra som moderator, så de är lite svårt att kolla för mig.

Men hur jobbigt är det att klicka en gång extra? Lägger du till folk hela tiden på den listan eller? Jag trodde folk högst hade fem kända puckon på ignore.
Citera
2007-11-03, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag trodde redan det låg där, "Buddy"-alternativet finns ju där. Ignorera får man ju inte göra som moderator, så de är lite svårt att kolla för mig.

Men hur jobbigt är det att klicka en gång extra? Lägger du till folk hela tiden på den listan eller? Jag trodde folk högst hade fem kända puckon på ignore.
Jag ställer gärna upp som frivillig försökskanin om ni mods vill ha någon att prova ignore på..
Citera
2007-11-03, 22:45
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Jag ställer gärna upp som frivillig försökskanin om ni mods vill ha någon att prova ignore på..

Det gick faktiskt! Jag var helt säker på att det inte gått tidigare, men det kanske ändrats nån gång eller så har jag drömt det hela. Det går inte att sätta moderatorer på ignore i alla fall, det vet jag.

Kanske tur det...
Citera
2007-11-03, 22:48
Bannlyst
Citat:
Det gick faktiskt! Jag var helt säker på att det inte gått tidigare, men det kanske ändrats nån gång eller så har jag drömt det hela. Det går inte att sätta moderatorer på ignore i alla fall, det vet jag.

Kanske tur det...
men lilla impie, har du mig på ignore kan du väl inte citera mig? Tänk vad mycket jobb du skulle slippa om du inte såg mina inlägg..

Citera
2007-11-03, 23:30
Bannlyst
Citat:

Jag HAR 5-6 "kända" puckon på ignore. Till 90% pga att jag inte klarar att se deras avatarer.
Text är lättare att ignorera än en bild.
Citera
2007-11-03, 23:31
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag HAR 5-6 "kända" puckon på ignore. Till 90% pga att jag inte klarar att se deras avatarer.
Text är lättare att ignorera än en bild.
Vad har du emot deras avatarer? förstår inte riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in