2007-11-03, 19:52
Moderator
Tystnads avatar
Har ett konstigt problem.
Vissa webbsidor kräver inloggning med användare namn och lösen ord ,dvs nätverkslösenord "rutan" kommer upp.
Nu är det så att på vissa webbsidor kommer alltid kryssningsrutan "kom ihåg lösenordet" upp ,medan det på andra webbsidor aldrig kommer upp vilket innebär att man alltid måste fylla i lösenordet vareviga gång.
Jäkligt irriterande ,någon som vet varför kryssningsrutan "kom ihåg lösenordet" INTE kommer upp ,och hur man gör för att den skall komma upp.

antar det är någon simpel inställning man missat

Har varit inne i kontrollpanelen/användare konto/mitt konto/ändra dina nätverkslösenord ,men här finns inget alls att radera eller ändra.
Citera
2007-11-26, 18:40
Moderator
Tystnads avatar
Ingen som vet något

går jag in på Kontrollpanelen/Användarekonton så står jag som "datoradministratör" har alltså inget annat konto eller någon typ av inloggning /lösenord när jag startar datorn ,kan det vara detta som är problemet tror ni?

Under´"hantera mina nätverkslösenord" är det helt tom i rutan ,detta trots jag har några webbsidor där jag automatisk får lösenord ifyllt då jag skall logga in.
Citera
2007-11-27, 23:06
Bannlyst
blankt inlogg

Pröva skapa ett konto med lösen och testa.
Att ha blankt inlogg kan ju sabba vissa funktioner som kräver lösen.
Citera
2007-11-28, 00:39
Medlem
Farangens avatar
Bara en changsning. Kanske är avbockad i IE om du använder den webläsaren.
Kolla med Tools - Internet Options - Content och klicka på Auto complete så ser du där. Får bara gissa på svenska Verktyg - Internet Alternativ - Innehåll sen bör knappen heta nått typ Autokomplettera. Det kan kanske var där det är avbockat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in