• 1
  • 2
2007-11-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalos
Oj, jävlar då. Riktigt simpelt. Men vars hamnar det jag installerat? Är det som med windows? att jag kan dra en genväg till skrivbordet?

Det är lite olika vart programmen hamnar. Vanligtvis hamnar dom i /usr/bin mappen men det behöver du inte bry dig om. Om programmet inte är ett s.k. konsol-program så bör det installeras en genväg i menyn automatiskt. Därifrån kan du starta det eller dra en ikon till skrivbordet. I Synaptic kan man se vart en paket har sina filer. Har för mig man högerklickar på ett paket och väljer egenskaper så finns det en fillista där.
Citera
2007-11-04, 16:00
Bannlyst
Alright! Tror att jag börjar fatta nu Men har fortfarande en sak jag undrar över;
Jag har både senaste Wine och Cedega men fattar inte hur dem fungerar, för när jag laddar ner en image fil på te.x Unreal går det inte att spela, eftersom det innehåller en crack och då måste jag byta ut en fil och då av någon anledning vill spelet inte starta.
Citera
2007-11-05, 00:05
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandalos
Alright! Tror att jag börjar fatta nu Men har fortfarande en sak jag undrar över;
Jag har både senaste Wine och Cedega men fattar inte hur dem fungerar, för när jag laddar ner en image fil på te.x Unreal går det inte att spela, eftersom det innehåller en crack och då måste jag byta ut en fil och då av någon anledning vill spelet inte starta.

starta programmet från terminalen istället...
gå ut i terminalen och skriv wine och dra din appilkation till terminalen och tryck enter.
Nu har du i alla fall ett felmeddelande att gå vidare med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in