• 1
  • 2
2007-11-03, 18:07
Medlem
SI2HIIs avatar
Ja varför har ingen gjort en cigg med gult filter och grönt papper?

Okej nu är dom färgerna fula tillsammans på en cigg men några andra snygga färgkombinationer måste det finnas än beige och vitt som det är på nästan alla cigg just nu?
Citera
2007-11-03, 18:31
Bannlyst
varför finns det inte cigarettpapper färgade i regnbågens färger? Jag har bara stött på vita och svarta hittills
Tänk er, en helt ny värld för konst och idéer
Citera
2007-11-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffu
varför finns det inte cigarettpapper färgade i regnbågens färger? Jag har bara stött på vita och svarta hittills
Tänk er, en helt ny värld för konst och idéer

Fanns under mitten/slutet av 90-talet har jag hört.. neonfärgade cigg. Rosa, gröna, gula osv.

Fast hade varit kul med typ "designcigg". Typ kunna beställa märkescigg med eget mönster eller sitt namn på, så ser man om nån har snott ens cigg
Citera
2007-11-05, 17:39
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanki
En sak jag alltid grubblat över är värför pappret över ciggarettfiltrerna är färgade som korkar. Var kommer det ifrån? Varför just korkfärgade?
En, på inga sätt välgrundad, tanke var att de förr i tiden skulle påminna om de träfärgade munstycken som användes till ofiltrerarede cigarretter för att svalka röken och slippa tobaksflagor på tungspetsen och läpparna.
Citera
2007-11-05, 17:43
Medlem
gersmans avatar
Får mig att tänka på att många cigarrettmärken som vill verka vara exklusiva använder sig av vita filter. De skall då antagligen kopplas till munstycken av elfenben.
Citera
2007-11-05, 17:53
Medlem
Finns i och för sig cigaretter med bruna filter och sen finns det också vanilj-cigaretter med rosa papper
Citera
2007-11-05, 17:58
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag mailade Phillip Morris i USA och frågade. Postar svaret här så fort jag fått det.
Citera
2007-11-05, 18:06
Medlem
Ozmeisters avatar
jag har alltid trott att det ska föreställa tobak och inte kork, men förstår fortfarande inte varför.
Citera
2007-11-06, 14:41
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Cigarette_filter

Där står det mesta.
Citera
2007-11-06, 15:08
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 107643
http://en.wikipedia.org/wiki/Cigarette_filter

Där står det mesta.

Intressant, men det svarar inte på varför den är korkfärgad.
Citera
2007-11-06, 15:50
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
jag har alltid trott att det ska föreställa tobak och inte kork, men förstår fortfarande inte varför.

och jag hade inte tänkt att det skulle kunna föreställa tobak. hmm, där ser man, folk ser det på olika sätt! återstår att se vilket som är rätt: kork eller tobak!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in