Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, systemet kommer inte att kollapsa, och nya rekord kommer vi säkert att få se igen. Det är också detta som är det irriterande. Ärligt talat så tror jag att många önskar att systemet skulle kollapsa för att politiker ska reagera.
Det intressanta är istället att vi kan redan nu ana hur samhället kommer att utveckla sig och att det ........... I denna kommun kommer det att finnas särskilda lagar som enbart gäller där. Fenomen som könsstympning, att flickor tvingas bära slöja, att de inte får arbeta, arrangerade äktenskap med mera kommer att vara fullständigt normalt. Varje större storstad kommer att ha sådana här kommuner .........
Det intressanta är istället att vi kan redan nu ana hur samhället kommer att utveckla sig och att det ........... I denna kommun kommer det att finnas särskilda lagar som enbart gäller där. Fenomen som könsstympning, att flickor tvingas bära slöja, att de inte får arbeta, arrangerade äktenskap med mera kommer att vara fullständigt normalt. Varje större storstad kommer att ha sådana här kommuner .........
Intressant tankeställning .
Kan redan i tankevärlden se det framför mig "lördag kl 10.15 Malmö torg ,hängning av 3 brottslingar i mobilkran ,Falafela serveras från kiosken ,arrangemanget sponsas av kranexpressen hjärtligt välkomna"
Vad jag menade med kollaps ,är en ekonomisk kollaps inte att flyktingarna inte skall fortsätta komma.
En ekonomisk kollaps i den meningen att det inte längre finns skattepengar nog att ösa ut för att härbärga och försörja miljontals människor som inte själva arbetar för sitt uppehälle.
Skattepengar kommer in idag ,men den krympande skaran som arbetar och betalar skatt till den andra halvan kan ju inte överskattas hur som helst.
Faktum med är ju att redan idag har en flyktingfamilj med stor barn skara
och som fått uppehållstillstånd mer pengar att röra sig med än vad en vanlig lågbetald svensk person i ett normalhushåll har att röra sig med efter skatt.Eller i alla fall är skillnaden försummbar.
Någon nämnde Syriens flyktingmottagning med en bit tält mark och några säckar ris och olja då och då .
Ja något åt det hållet lär det bli här i Sverige med.