2007-11-04, 16:08
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, systemet kommer inte att kollapsa, och nya rekord kommer vi säkert att få se igen. Det är också detta som är det irriterande. Ärligt talat så tror jag att många önskar att systemet skulle kollapsa för att politiker ska reagera.

Det intressanta är istället att vi kan redan nu ana hur samhället kommer att utveckla sig och att det ........... I denna kommun kommer det att finnas särskilda lagar som enbart gäller där. Fenomen som könsstympning, att flickor tvingas bära slöja, att de inte får arbeta, arrangerade äktenskap med mera kommer att vara fullständigt normalt. Varje större storstad kommer att ha sådana här kommuner .........

Intressant tankeställning .
Kan redan i tankevärlden se det framför mig "lördag kl 10.15 Malmö torg ,hängning av 3 brottslingar i mobilkran ,Falafela serveras från kiosken ,arrangemanget sponsas av kranexpressen hjärtligt välkomna"

Vad jag menade med kollaps ,är en ekonomisk kollaps inte att flyktingarna inte skall fortsätta komma.
En ekonomisk kollaps i den meningen att det inte längre finns skattepengar nog att ösa ut för att härbärga och försörja miljontals människor som inte själva arbetar för sitt uppehälle.
Skattepengar kommer in idag ,men den krympande skaran som arbetar och betalar skatt till den andra halvan kan ju inte överskattas hur som helst.
Faktum med är ju att redan idag har en flyktingfamilj med stor barn skara
och som fått uppehållstillstånd mer pengar att röra sig med än vad en vanlig lågbetald svensk person i ett normalhushåll har att röra sig med efter skatt.Eller i alla fall är skillnaden försummbar.

Någon nämnde Syriens flyktingmottagning med en bit tält mark och några säckar ris och olja då och då .
Ja något åt det hållet lär det bli här i Sverige med.
Citera
2007-11-04, 17:01
Medlem
Undrar om inte en del politiska partier ångrar att Sverige sänkte förslaget inom EU att EU skulle upprätta asylläger utanför EU, där ansökningarna behandlades.

Undrar om inte en och annan börjar luta åt tillfälliga uppehållstillstånd också.
Citera
2007-11-04, 19:56
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, systemet kommer inte att kollapsa, och nya rekord kommer vi säkert att få se igen. Det är också detta som är det irriterande. Ärligt talat så tror jag att många önskar att systemet skulle kollapsa för att politiker ska reagera.

Merparten av dom pengar som drivs in i form av skatter går idag INTE till sådan som vård, utbildning eller rättsystem. Det går till att försörja den del av befolkningen som inte arbetar. Idag ca 1 miljon. Om det kommer in 25000 iraker per år så ökar den andelen med 10% på 4 år. Bara på irakierna, alltså. Tror du skatteintäckterna ökar i samma takt? Det tror inte jag. Alltså måste man skära ned någonstans. Och det har man gjort. Under 90-taleet skar man ned kraftigt inom t.ex. vården. Man skylde på den den dåliga ekonomin. Det var sant, men bara delvis. För under 90-talet kom 500000 nya invandrare. Ytterst få fick jobb. Och den ökning av antalet arbetslösa som var under 90-talet är skrämnde lik antalet invandrare.
Till stora delar har invandringen under 90-talet bekostats med lån.

Så systmet kommer att kolapsa, om inget görs.

Minska invandringen är uteslutet med aliansen, folkpartiet skulle aldrig godkänna det. Dom kommer att köra tills systemet har kollapsat och då är det försent att göra nåt åt saken.
Citera
2007-11-04, 20:47
Medlem
Sr_71s avatar
Istället för att gnälla så gör då något! Det hjälper ju inte att bara vänta på den stora kollapsen. Är väldigt förvånad att det kan fortsätta som det gör, utan en enda politiker säger att nu får det fan ta mig vara nog. Finns det ingen ryggrad i någon av politikerna! Billström kan man ju glömma han får mig att spy bara jag ser honom.

Jag undrar vad dom som bestämmer egentligen är ute efter? Vad är det dom vill åstakomma? Kollektivt självmord?
Citera
2007-11-05, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Såg snabbt på TV från Danmark om antalet asylsökande i Sverige.

Man hade en fotbollstavla med:

Danmark 1230
Sverige 20 000

Vill vi vinna den matchen?

Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Fyfan! Undrar om nästa fotbollstavla kan visa antalet brott begågna av svartskallar i respektive land också?

Antal av dessa som begått brott sedan de kom:

Danmark 1230
Sverige 20 000

Citera
2007-11-05, 05:16
Medlem
Drapåtrissors avatar
Och värre lär det bli. Ryktet om Sverige gör att strömmen ökar än mera. Vi tar emot fler än hela EU. När ska politikerna stoppa vansinnet? http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1697291
Citera
2007-11-05, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Och värre lär det bli. Ryktet om Sverige gör att strömmen ökar än mera. Vi tar emot fler än hela EU. När ska politikerna stoppa vansinnet? http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1697291

Utdrag ur din postade länk:

En man, som vi mötte i Syriens huvudstad Damaskus, är en av många desperata flyktingar. För att det inte skall gå att identifiera honom, är det en annan person som pratar.

- Sverige, jag vill dit. Jag har hört om Sverige. Jag vet, att det blir svårt för mig, eftersom språket är annorlunda. Jag vill till Storbritannien, men jag kan inte få mina rättigheter där.

Vilka rättigheter talar han om här egentligen? Vad skiljer Storbritanniens rättigheter jämfört med Sveriges för den asylsökandes del?
Citera
2007-11-05, 11:20
Medlem
Utgårdalokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Utdrag ur din postade länk:

En man, som vi mötte i Syriens huvudstad Damaskus, är en av många desperata flyktingar. För att det inte skall gå att identifiera honom, är det en annan person som pratar.

- Sverige, jag vill dit. Jag har hört om Sverige. Jag vet, att det blir svårt för mig, eftersom språket är annorlunda. Jag vill till Storbritannien, men jag kan inte få mina rättigheter där.

Vilka rättigheter talar han om här egentligen? Vad skiljer Storbritanniens rättigheter jämfört med Sveriges för den asylsökandes del?

Skall vi gissa på att de brittiska BIDRAGEN inte är lika generöst tilltagna som de svenska?
Citera
2007-11-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasile
Jag ser mer än gärna en EU-gemensam flyktingpolitik.

Det stora problemet med detta är ju att resten av Europa inte vill annamma den svenska politiken. Av någon anledning...
Citera
2007-11-05, 12:59
Medlem
Mad monks avatar
Vi har mao bara sett början på kött tsunamin av berikar horder. Och jag som trodde att de tinte kunde bli värre. Hur kommer framtidens Sverige se ut. PK-media sitter i bunkrar och förmedlar budskapet om hur bra det är med mångkultur medans hela sverige står i lågor runt omkring.
Citera
2007-11-05, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utgårdaloke
Skall vi gissa på att de brittiska BIDRAGEN inte är lika generöst tilltagna som de svenska?

Självklart är det dom generösa bidragen som lockar dom hit.
Citera
2007-11-05, 13:23
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Utdrag ur SR-länken:

"Sverige, jag vill dit. Jag har hört om Sverige. Jag vet, att det blir svårt för mig, eftersom språket är annorlunda. Jag vill till Storbritannien, men jag kan inte få mina rättigheter där."

Vågar vi gissa på "rätten" till PUT utan krav och att kunna ta med sig familjen? Det är så man vill gråta...

Citat:
Självklart är det dom generösa bidragen som lockar dom hit.
Fel! För många är PUT och femiljeåterförening lika viktiga. Sverige erbjuder givetvis hela paketet...

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det stora problemet med en EU-gemensam flyktingpolitik är ju att resten av Europa inte vill annamma den svenska politiken. Av någon anledning...
Att ge Sverige inflytande över sin flyktingpolitik är som att ge Italien bestämmanderätt över sin statsbudget. Det är ett självmordförslag, och det fattar de andra länderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in