2007-11-02, 17:46
Medlem
ej, nyss så tänkte jag att jag skulle uppdatera mina drivar till mitt grafikkort (X1900GT) så jag surfar in på ATIs hemsida tankar de nya. sen avinstallerar jag "ATI - Software uninstallation utility" i kontrollpanelen.

I början av avinstallationen kommer det upp nåt medellande om att ett undantag hade gjorts för nån fil i windows mappen inte kunde köras (kommer inte ihåg vad den hette). Jag trodde att avinstallationen skulle avinstalleras så jag tryckte bara ok.

Men när avinstallationen är klar kommer detta meddelande upp
http://i93.photobucket.com/albums/l6...0/namnls11.jpg

tyvär så var windows skivan utlånad men jag hade en iso som jag mounta i damon tools, men när jag för upp XP skivans program så märker jag att felmeddelande där jag tänkte trycka "Försök igen" är borta.

Jag vågar inte starta om datorn ifall windows krashar.
Vad ska jag göra? HJÄLP?!

PS. Jag har windows media center edition
Citera
2007-11-02, 17:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Gör en systemåterställning till klockslaget innan du valde att avinstallera då? Om nu den funktionen finns i den version du kör?
Citera
2007-11-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Gör en systemåterställning till klockslaget innan du valde att avinstallera då? Om nu den funktionen finns i den version du kör?
Jag hitta det under Start - tillbehör - systemverktyg - systemåterställnig.

Är de det du menar? Jag har aldrig använt det förut kan du förklara hur det fungerar?
Citera
2007-11-02, 18:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Jag hitta det under Start - tillbehör - systemverktyg - systemåterställnig.

Är de det du menar? Jag har aldrig använt det förut kan du förklara hur det fungerar?

Du kan återställa datorn utifrån en återställningspunkt. Fast frågan är om du har någon sådan? Den drar inte igång någon jättestor operation utan att varna först, så du kan gå in och testa lite. Du borde kunna se ganska lätt om det finns en möjlighet att rulla tillbaka till igår eller däromkring?

Edit:Tror inte att såna skapas automatiskt när jag tänker efter. Men om du startar om datorn och allt fungerar fint så kan du ju sätta en återställningspunkt därifrån iallafall så har du ett visst skydd inför framtida problem.

För övrigt tror jag inte att det är någon större fara att starta om. Du borde iallafall kunna få upp den i felsäkert VGA-läge och återställa ATI-drivarna på vanligt sätt.
Citera
2007-11-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Du kan återställa datorn utifrån en återställningspunkt. Fast frågan är om du har någon sådan? Den drar inte igång någon jättestor operation utan att varna först, så du kan gå in och testa lite. Du borde kunna se ganska lätt om det finns en möjlighet att rulla tillbaka till igår eller däromkring?

Edit:Tror inte att såna skapas automatiskt när jag tänker efter. Men om du startar om datorn och allt fungerar fint så kan du ju sätta en återställningspunkt därifrån iallafall så har du ett visst skydd inför framtida problem.

För övrigt tror jag inte att det är någon större fara att starta om. Du borde iallafall kunna få upp den i felsäkert VGA-läge och återställa ATI-drivarna på vanligt sätt.
Försökte återställa nyss men det misslyckades.

I alla fall så verkade windows funka och drivarna var borta så de var bara och installera de nya. Men vad kan det där felmeddelandet berot på? Nåt som verkligen kan göra mitt system "instabilt"
Citera
2007-11-02, 19:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Försökte återställa nyss men det misslyckades.

I alla fall så verkade windows funka och drivarna var borta så de var bara och installera de nya. Men vad kan det där felmeddelandet berot på? Nåt som verkligen kan göra mitt system "instabilt"

Nej, jag tror inte det. Det är nog snarare ett standardmeddelande som dyker upp om man ersätter filer i operativet med äldre/osignerade drivare. Nu är det nog inte någon som helst fara för att det ska krascha längre. Har själv fått det där meddelandet vid något tillfälle så det är inte någon dödsdom för datorn.

Men sätt en recovery point nu då så kan du ju alltid återställa till det läge du har nu.

Det ska gå och göra så att den sätter en recovery point typ en gång i veckan eller nåt, men jag har inte orkat forska i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in