• 2
  • 3
2007-11-03, 19:38
Medlem
Karskkongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
posta msnfix loggen här

du kan posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.
spara HJTInstall.exe på skrivbordet,klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile". posta den loggen från txt filen som visas då.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe

okei..men loggen er før logg till och postast her vad skal jag gjøra?
Citera
2007-11-03, 22:46
Medlem
927s avatar
testa posta med hjälp av spoiler funktioen eller så får du skicka båda loggarna i flera inlägg
Citera
2007-11-04, 11:52
Medlem
....tja...jag är gammal nog att veta att sådana länkar låter man bli.....men.....meddelandet kom från en gammal kompis...nu till lösningen hur jag gjorde för att få bort det där från datorn(omg.....)(helvetesprogrammet är ett litet ms-dos-prog)
Gå till Trend Micro´s hemsida....kör deras online-virussök.....klicka att du vill köra en spam/malware/hoax/greyware-sökning(finns en flik som heter "extened search" -det är där du gör alla val vad programmet skall söka efter).....och låt det hela tuffa på......den hittade det mina antivirus-mm-prog inte gjorde
När sökningen är klar får du upp resultaten....och det var i mitt fall 3 st...det är förvalt att man gör en "clean"....gör det och låt programmet(tror trendmicro kallar den för housecall)söka på nytt....housecall bör inte ha hittat något mer....allt detta tar ett bra tag...men det är det banne mej värt
http://housecall.trendmicro.com/
AntikDino
Citera
2007-11-05, 17:35
Medlem
blueCommands avatar
Inte Datasäkerhet.

*-> MSW*

/Mod
Citera
2007-11-05, 18:10
Medlem
Pjosks avatar
Ligger länken till viruset i trådstarten? Det är inte helt snällt, sätt ett mellanslag i mitten av länken eller något så man måste klippa/klistra iaf..
Citera
2007-11-05, 21:26
Medlem
Sk1llzs avatar
Jag klickade på en liknande länk(inte exakt likadan). Förstod att det var nå skit bara men när filhämtningen kom upp tog jag bara avbryt. Då är det väl lungt, då kan den väl inte köras automatiskt? Det stod att det var en MS-dos fil tror jag. Antivirusprogrammet rapporterade sedan filen som låg under Lokala inställningar, då tog jag bort den.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in