2007-11-19, 17:46
Medlem
puberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Sen står man vid ugnen och ska precis skyffla in en bautastor pizza in i ugnen och vänta 20 min på att den blir klar när man plötsligt hör WHOOOOSH och ser henne i dörröppningen med glittrande ögon och landets största och gladaste leende:"...
"Du ska vi ta en cigg??"
"Jaddå!!!!"

Vaddå? Typ:

"Nääh" - som om jag tänkte stå i köket i 20 min och göra inget och bara vänta på pizzan...

Ska klara mig i två dagar dock nu när hon är borta. Ska också börja jogga ordentligt nu. Ska också försöka undvika henne

Du ska inte säga "Jaddå!!!!", du säga "Nää, jag har slutat röka, men vafan, jag följer med ut ändå bara för att du är störtskön att snacka med. Seså, nu gick vi sötis."

Hur jävla svårt ska det vara? Vill du inte röka, så rök inte. Sen förstår jag inte vad du vill att man ska säga. Du säger att du inte vill röka, du får till svar att du då borde fan fan i att röka. Då kläcker du att det är ju så gott och att du ändå vill röka. Vad vill du att vi ska svara? Du måste välja, antingen röker du, eller så gör du det inte. Du kan inte göra båda delarna.

Sen fattar jag inte varför du hänger upp dej så mycket på det här med beroende för. Spelar väll ingen roll om du är beroende eller inte, ifall du röker dagligen i vilket fall? Rökning blir inte mer farligt för att du är beroende, det är fortfarande hur mycket du röker som avgör.

Sen tvivlar jag STARKT på ditt "vi är bara kompisar". En 5-åring hade kunnat tyda i dina inlägg att du är kåt på kvinntimmret.

(nu har jag bara läst dom 5 första sidorna, så jag kanske säger något som redan sagts...)
Citera
2007-11-19, 18:06
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SI2HII
Känner igen mig i det du skriver
Jag slutade gymnasiet eftersom beroendet efter bananer blev för stort.
Det började med att jag började äta bananer även på vardager, även fast jag lovat mig själv att bara äta på helger.
Började skolka någon dag i veckan eftersom jag kände att det skulle vara najs att bara sitta hem och käka bananer.
En dag blev sedan två och efter några månader blev läget försämrat och jag spenderade varje vaken timme med bananerna .

Började käka bananerna hur dom än såg ut, dom kunde vara helgröna med eftersom suger var så stort så tackade jag aldrig nej.
Mina föräldrar kastade ut mig på gatan och jag gjorde vad som helst för lite bananer, fråga mig inte ens vad jag gjorde .

Jag tog mig ut från beroendet i ett litet tag men föll tillbaks i dom gamla banorna efter att jag vann en fruktkorg i ett lotteri för 2 år sedan .

Medans jag skrev denna text har jag redan proppat i mig 7 bananer, väntar på att bli inlagd på rehab som börjar nästa vecka.
Om det nu är så borde bananer omedelbart klassas som narkotika. Mer samhällsfarlig drog står ej att finna.
Citera
2007-11-19, 21:31
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident

Är inte detta ett typiskt svenskt idiotibeteende - dvs att känna sig tvungen att komma på ursäkter för att man tror att det behövs?

Det är väl för fan bara att säga att du inte vill röka! Nån ursäkt behövs helt enkelt inte. Sluta bete dig som en ryggradslös sillmjölke, och var istället principfast. Så jävla komplicerat är det inte!

1 Är inte svensk
2 Är inte längre ute efter ursäkter, snarare något som övertygar mig att rökningen är onödig
3 Vill röka ibland
4 Orolig för ett beroende, eller hälsoskador
5 Läs tråden innan du skriver

Tänk så fel man kan ha

Citat:
Ursprungligen postat av pubert

Du ska inte säga "Jaddå!!!!", du säga "Nää, jag har slutat röka, men vafan, jag följer med ut ändå bara för att du är störtskön att snacka med. Seså, nu gick vi sötis."

Hur jävla svårt ska det vara? Vill du inte röka, så rök inte. Sen förstår jag inte vad du vill att man ska säga. Du säger att du inte vill röka, du får till svar att du då borde fan fan i att röka. Då kläcker du att det är ju så gott och att du ändå vill röka. Vad vill du att vi ska svara? Du måste välja, antingen röker du, eller så gör du det inte. Du kan inte göra båda delarna.

Sen fattar jag inte varför du hänger upp dej så mycket på det här med beroende för. Spelar väll ingen roll om du är beroende eller inte, ifall du röker dagligen i vilket fall? Rökning blir inte mer farligt för att du är beroende, det är fortfarande hur mycket du röker som avgör.

Sen tvivlar jag STARKT på ditt "vi är bara kompisar". En 5-åring hade kunnat tyda i dina inlägg att du är kåt på kvinntimmret.

(nu har jag bara läst dom 5 första sidorna, så jag kanske säger något som redan sagts...)

Är inte kåt på kvinntimret har annat på gång. Hon röker visserligen också men inte så mycket - har astma eller nått.
Kan man inte göra båda delarna? Vad är det jag gjort de senaste veckorna så?

Tänk så fel man kan ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Om det nu är så borde bananer omedelbart klassas som narkotika. Mer samhällsfarlig drog står ej att finna.

Dock vore ett beroende inte lika farligt. Så länge man håller det för sig själv och inte hamnar i bananrökarumgängen.
Citera
2007-11-20, 01:58
Medlem
puberts avatar
Citat:
Är inte kåt på kvinntimret har annat på gång. Hon röker visserligen också men inte så mycket - har astma eller nått.
Kan man inte göra båda delarna? Vad är det jag gjort de senaste veckorna så?

Tänk så fel man kan ha.

Rökat periodvis kanske?

Nej, man kan inte göra båda delarna. Att röka och icke-röka på samma gång går inte.

Och vill du ha övertygelse om att rökning är farligt, det är inte värt det och blablabla är det bara att läsa första bästa antirökningspropaganda.
Citera
2007-11-20, 02:52
Medlem
hezbollahs avatar
Säg bara nej kompis =)
Citera
2007-11-20, 22:01
Medlem
AboveTheCloudss avatar
haha. säg att du inte vilL!!!! kanske borde funka. nu är det vinter också så du kan stå där och andas som sällskap istället så kommer det rök ur din mun endå
Citera
2007-11-21, 04:26
Medlem
Citat:
Det är så att jag inte ens vill röka cigg, men en kompis i korridoren vill alltid ut och ta ett bloss lite då och då. Jag menar det är jättegott med cigg men HALLÅ, jag vill ju inte ens.

Har rökt varje dag nu och jag vill inte bli beroende. Kom hem idag efter en jättebra dag, hade varit på plugget och sedan gymmet, var ute och cyklade.

Sedan när man kom hem BAM!!! två cigg slank ner.

Ajajaj hur ska jag säga till min kompis att jag inte vill.

Har tänkt och ta en banan nästa gång hon vill röka och på så sätt undvika det.

Man har någon nått annat tips på hur jag ska undvika röket?? Vill inte vara oschysst...
ja ta en banan låter ju ok.. men vadå ska du äta bananen inte röka den.. ta en banan lägga på en fet ^^
Citera
2007-11-28, 23:23
Medlem
Pelicans avatar
En banan är nog en bra ide. Haa. låter lite lustigt ,men go for it
Citera
2007-12-02, 18:18
Medlem
Haha
Citera
2007-12-03, 14:38
Bannlyst
Nu har du chanasen att visa vem som bestämmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in