Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Riktigt tråkigt att Hassan är borta som sagt. Även om de flesta börjar vandra vidare.
Nu är både Böcker, Ekman, Netzler borta helt, & frågan är om de kan ersättas
Det blir nog tveksamt.
Även Om Frank gör ett bra jobb bakom trummorna så
kommer han nog aldrig kunna ersätta Pelle.
Håller helt med. Det blir lite tomt när så många av Kebne´s medlemmar lämnat jordelivet. Pelle och Hassans trummor i dess olika former kompletterade varandra perfekt och gav ett groove och ett tunggung som inte många band kan mäta sig med.
Dock så tycker jag som trummis att Frank har utvecklat låtarna till ett eget uttryck. Frank spelar på sitt sätt och försöker inte härma Pelle, så det ska han ha en eloge för tycker jag.
Frågan är om det funkat att ersätta samtliga dessa med yngre förmågor eller hade det bara fallit platt?
Kanske klokt att de fortsätter så länge de tre kvarvarande originalmedlemmarna finns kvar, även om vi kanske borde räkna med Baby Grandmothers-Bella som en av de kvarvarande medlemmarna?
Undrar vad Bella skulle bidra med i Kebne-soundet om han valt att hoppa med i dagens gäng och uppsättning?
Hade det blivit mera instrumental rock än folkrock och psych som det är nu?
Det är intressant att höra Kebne med bara fyra medlemmar i en mera avskalad form, men samtidigt så kan inget mäta sig med den "gamla goda tiden" så att säga.
Jag fruktar dock för den dagen som då Mats eller Kenny lämnar jordelivet och beger sig mot himmelen...då är det slut med Kebne tror jag med all säkerhet.
Vad ska Göran och Frank göra utan gitarrer och fioler?
De är ju the backbone of the band, men tror inte de gör en "Träden/TGS" och tar in nya medlemmar som ersätter Kenny och Mats?
Otänkbart i min bok så att säga, men kan eller vågar någon ta över the Kebne-legacy?
Jag tror inte det, men hoppas någon kan överraska oss när Kenny och Mats inte är med oss längre?