2026-06-26, 07:12
Medlem
SVT Play har börjat visa repriser av Moraeus med mera. Hoppas de kommer visa avsnittet med Kebnekajse igen så man eventuellt kan spela in just det avsnittet.

Har för mig att de spelade väldigt korta versioner av Barkbrödlåten och Hårga?
Citera
2026-06-27, 19:17
Medlem
Kebnekajse ska även lira i Karlshamn på ett mindre ställe i slutet av juli. Även Kalmar och Solhällan innan dess.

När nya skivan släpps så hoppas man på en stor Sverige-turné.

Kommer de försöka med Norrland igen månne?
Blir det lite spelningar på västkusten?
Citera
2026-06-27, 20:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
SVT Play har börjat visa repriser av Moraeus med mera. Hoppas de kommer visa avsnittet med Kebnekajse igen så man eventuellt kan spela in just det avsnittet.

Har för mig att de spelade väldigt korta versioner av Barkbrödlåten och Hårga?

Det stämmer & då var väl samtidigt när Subliminal Sounds Släppte Hårga EP:n 2016
Tror det blev någon snutt på ca 3 min låtar av Barkbrödlåten och Hårga.
Minns att jag såg det inslaget...

Hårga EP:n 2016
https://open.spotify.com/album/0eRmquKxZm4HGYndnkEXcU
https://kebnekajse.bandcamp.com/album/h-rga
Citera
2026-06-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det stämmer & då var väl samtidigt när Subliminal Sounds Släppte Hårga EP:n 2016
Tror det blev någon snutt på ca 3 min låtar av Barkbrödlåten och Hårga.
Minns att jag såg det inslaget...

Hårga EP:n 2016
https://open.spotify.com/album/0eRmquKxZm4HGYndnkEXcU
https://kebnekajse.bandcamp.com/album/h-rga

Ändå kul att de spelade in en lång version av "Elefanten" på samma EP. De korta versionerna var bra, men visst är Kebne som bäst när de får jamma loss under 7-10 minuter och bygga upp låtarna?
Citera
2026-06-27, 21:25
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ändå kul att de spelade in en lång version av "Elefanten" på samma EP. De korta versionerna var bra, men visst är Kebne som bäst när de får jamma loss under 7-10 minuter och bygga upp låtarna?

Måste ju säga att Elefantens Strävan Mot Nirvana ändå måste vara en låt de verkligen
utvecklar mer & mer

Den släpptes först 1977 & på skivan Elefanten finns även låten Halling Från Ekshärad
Sedan tar Baby Grandmothers upp den & gör en lite mer starkare version på skivan Merkurius (2018)

& vem vet kanske de får till en Version på nya skivan & med tanke på
att de verkar utmana & plocka upp mer guldkorn så skulle jag väldigt gärna vilja höra i lite
annan version min favoritlåt & även en bortglöm Pärla Gånglåt Från Dala-Järna
Citera
2026-06-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Måste ju säga att Elefantens Strävan Mot Nirvana ändå måste vara en låt de verkligen
utvecklar mer & mer

Den släpptes först 1977 & på skivan Elefanten finns även låten Halling Från Ekshärad
Sedan tar Baby Grandmothers upp den & gör en lite mer starkare version på skivan Merkurius (2018)

& vem vet kanske de får till en Version på nya skivan & med tanke på
att de verkar utmana & plocka upp mer guldkorn så skulle jag väldigt gärna vilja höra i lite
annan version min favoritlåt & även en bortglöm Pärla Gånglåt Från Dala-Järna

Elefanten är en låt som de verkligen har utvecklat med varje ny liveversion och med varje ny studioversion med både Kebne och Baby Grandmothers.

Kan de gör en luring och ta med ytterliggare en ny omarbetad version månne?

Gånglåt Från Dala-Järna är en fin visa som de borde ta upp igen när de lirar live.
Citera
Igår, 22:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Elefanten är en låt som de verkligen har utvecklat med varje ny liveversion och med varje ny studioversion med både Kebne och Baby Grandmothers.

Kan de gör en luring och ta med ytterliggare en ny omarbetad version månne?
Gånglåt Från Dala-Järna är en fin visa som de borde ta upp igen när de lirar live.

Ska bli intressant vad bandet kommer göra med just Elefanten, Om den ens kommer med på nya skivan.
Men önskar att man kunde få en liten hint om låtlistan eller om skivan är klar.
Den ska ju dock komma ut i år så det blir väl lagom till hösten tror jag nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in