2025-11-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Baby Grandmothers är nog färdigt helt , dessvärre när man börjat lyssna in mer på bandet.
Grattis till att ha sett bandet live som sagt..

Hanna från Träden hade nog passat rätt bra som Pelles ersättare tror jag nog också.
Frank kanske behöver bli lite "varm i kläderna" för att kunna ta sig ann hela låtskatten.
Så får hoppas att bandet fortsätter ett tag till...

Var det så att de fick ställa in deras spelningar för att biljetterna sålde dåligt?
Det visste jag inte, Annars är det väl Nynningen som åker uppåt till nu verkar det som
Sundsvall eller Umeå hade nog varit bäst kan jag nog tro..

För övrigt så verkar det komma upp 2 spelningar på Fasching 2026 med Kebnekajse
https://www.fasching.se/kebnekajse/#2026-02-20T20-00
https://www.facebook.com/photo/?fbid...43407307785633

Kul med Fasching-konserterna...dock har de varit lite anti-taping så jag har undvikit att spela in just där. Under Corona-tiden så streamade de dock själva lite konserter från Fasching, så kanske att de ändrat attityd på Fasching sedan dess?

Ska se om jag ska gå ändå...kanske får hoppa över att spela in.

Dock ska jag se och spela in Kebne i Uppsala i december, så det kanske får räcka?
Citera
2025-11-02, 20:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Kul med Fasching-konserterna...dock har de varit lite anti-taping så jag har undvikit att spela in just där. Under Corona-tiden så streamade de dock själva lite konserter från Fasching, så kanske att de ändrat attityd på Fasching sedan dess?
Ska se om jag ska gå ändå...kanske får hoppa över att spela in.
Dock ska jag se och spela in Kebne i Uppsala i december, så det kanske får räcka?

Visste inte att Fasching är lite Anti-Taping med tanke på vad Fasching betyder för musiklivet.
Undrar för övrigt ifall Fasching spelar in en del konserter med deras utrustning ifall det gick att få tag på
Kebnekajse & Dag Vag Konserter. Men drömma kan man väl alltid..

När du är på Uppsala i december, Har du möjlighet så får du gärna fråga Kebnekajse ifall det
kommer någon mer skiva eller mer material?
Eller spelar de bara live numera sedan en del gamla medlemmar är borta.
Citera
2025-11-02, 21:55
Medlem
Citat:
Visste inte att Fasching är lite Anti-Taping med tanke på vad Fasching betyder för musiklivet.
Undrar för övrigt ifall Fasching spelar in en del konserter med deras utrustning ifall det gick att få tag på

När du är på Uppsala i december, Har du möjlighet så får du gärna fråga Kebnekajse ifall det

Ska fråga dom igen om en eventuell skiva...tror dock svaret blir som tidigare gånger: "Inget nytt planerat på grund av olika orsaker"....en av orsakerna torde vara att de inte har tillräckligt med nya låtar för en hel skiva...faktum är att "Sjuan" är den enda "nya låt" de spelat de senaste 8-9 åren. Träden däremot har ju nya låtar och jams som snart räcker till två LP:s...om de bara vågar släppa alla nya låtar de spelat live de senaste 7-8 åren.

Bandet bestämmer i slutändan vad de vill släppa...men vore faktiskt intressant att se vad Frank på trummor skulle tillföra på en studio-LP...Kebne kunde i alla fall släppa en EP...fyra låtar är bättre än inget...men som sagt...kanske att det saknas tillräckligt med nya låtar?

Hoppas dom kan överraska oss...men det ser nog mörkt ut på den fronten...men hoppet lever!
Citera
2025-11-02, 22:04
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Ska fråga dom igen om en eventuell skiva...tror dock svaret blir som tidigare gånger: "Inget nytt planerat på grund av olika orsaker"....en av orsakerna torde vara att de inte har tillräckligt med nya låtar för en hel skiva...faktum är att "Sjuan" är den enda "nya låt" de spelat de senaste 8-9 åren. Träden däremot har ju nya låtar och jams som snart räcker till två LP:s...om de bara vågar släppa alla nya låtar de spelat live de senaste 7-8 åren.

Bandet bestämmer i slutändan vad de vill släppa...men vore faktiskt intressant att se vad Frank på trummor skulle tillföra på en studio-LP...Kebne kunde i alla fall släppa en EP...fyra låtar är bättre än inget...men som sagt...kanske att det saknas tillräckligt med nya låtar?

Hoppas dom kan överraska oss...men det ser nog mörkt ut på den fronten...men hoppet lever!

Det kan nog vara så att de inte har mera material för en ny skiva.
Men vi har "Sjuan" & A-mollspolskan från Hultkläppen som de har spelat på senare tid.
Dock hade jag gärna velat att de går igenom lite låtar från "Progglådan" spelar in dem "på nytt"

Vet att det finns en magisk version av en av mina favoriter inom Folkmusikskatten
Trettondagsmarschen https://www.youtube.com/watch?v=Cm5CWXzbzpk

Men om det finns Jams & låtar inspelade på Silence studion så hoppas man väl på en sista skvia
innan bandet lägger av.

Annars får vi väl se Aventure (2012) & Hårga EP:n ( 2016) , som deras "svanesång" när det kommer till skivor.
Citera
2025-11-03, 06:24
Medlem
Citat:
Men vi har "Sjuan" & A-mollspolskan från Hultkläppen som de har spelat på senare tid.
Dock hade jag gärna velat att de går igenom lite låtar från "Progglådan" spelar in dem "på nytt"

Vet att det finns en magisk version av en av mina favoriter inom Folkmusikskatten

Men om det finns Jams & låtar inspelade på Silence studion så hoppas man väl på en sista skvia
innan bandet lägger av.

Annars får vi väl se Aventure (2012) & Hårga EP:n ( 2016) , som deras "svanesång" när det kommer till skivor.

Precis. Vi får hoppas på det. Kebne-gänget är ibland lite envisa...har de sagt en sak så brukar de stå fast vid det.

Kanske att de överraskar oss men tror inte det.
Citera
2025-11-03, 14:58
Medlem
Citat:

Kebne ska lira i Bagarmossen i södra utkanterna av Stockholm på Lucia...ska försöka ta mig dit om jag kan dagen efter Uppsala-spelningen...dessutom kommer Wasa Express att spela...vore guld att få spela in båda banden om möjligt.
Citera
2025-11-03, 15:55
Medlem
Citat:

innan bandet lägger av.

Glada nyheter...om en månad kommer Kennys bok att släppas...

https://www.bokus.com/bok/9789188369...ns-framvaxt-i/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in