Citat:
Drmma kan man ju alltid ven om Kebnekajse kan nd hitta ny publik ven om musiken
lever vidare. Men det kanske inte finns s stort intresse nnu. Eller s finns det inga
pengar i det projektet.
Aventure har verkligen en del guldkorn & jag r nd svag fr
Spelmannen , Aventure , Svartbergstrollen , Tikli Ja Tiira & Battery
Skulle inte frvna mig om det blev bra inspelat men ljudet blev dligt.
Men det verkar som att det nd finns lite filmat material frn Musikvideon som Subliminal Sounds
slppte till lten Svartbergstrollen som finns p Aventure skivan
https://www.youtube.com/watch?v=irW6pdP7A0Q
S vem vet vad som finns liggandes tro??
D fr vi se ifall det blir en K Special om Kebnekajse snart tro?
lever vidare. Men det kanske inte finns s stort intresse nnu. Eller s finns det inga
pengar i det projektet.
Aventure har verkligen en del guldkorn & jag r nd svag fr
Spelmannen , Aventure , Svartbergstrollen , Tikli Ja Tiira & Battery
Skulle inte frvna mig om det blev bra inspelat men ljudet blev dligt.
Men det verkar som att det nd finns lite filmat material frn Musikvideon som Subliminal Sounds
slppte till lten Svartbergstrollen som finns p Aventure skivan
https://www.youtube.com/watch?v=irW6pdP7A0Q
S vem vet vad som finns liggandes tro??
D fr vi se ifall det blir en K Special om Kebnekajse snart tro?
Ja, vi fr hlla tummarna fr allt det som du nmnde :-)
Nr jag pratade med Kenny i Gvle 2019 s var det lite oklart vilken typ av dokumentrfilmare som hade tagit p sig projektet om Kebne...i bsta fall s kanske det r SVT som ligger bakom, men i "vrsta fall" kanske ngot mindre filmbolag...men hur som haver...det lter som en mycket intressant id.
Precis som med Grna Lunds inspelningen frn 2012 s hoppas jag att de i alla fall slpper materialet p YouTube om inget annat?
Det r ju s otroligt synd att sitta och sitta p ett material som man har och inte lta ngon se eller hra det? Vad r pongen?
Musik och kultur ska man dela med s mnga som mjligt enligt min uppfattning...sen i vissa fall kanske inte alltid resultatet blev helt lyckat...men r det bara 90% good enough s brukar de flesta uppskatta det i alla fall...men okej alla r ju hrdast emot sina egna skapelser...men ibland s fruktar man det vrsta nr det kanske inte var s farligt trots allt.
Jag ngrar att jag inte hann fram till de som filmade och bad om deras e-post och dylikt...d kanske de kunde svara vad som hnt med deras inspelningar?
Drfr som jag delvis spelar in mycket sjlv...d vet man att det blir gjort...man ska inte lita fr mycket p andra mnniskor i det hr fallet...sjlv r bste drng...som det brukar heta :-)