2025-08-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Drmma kan man ju alltid ven om Kebnekajse kan nd hitta ny publik ven om musiken
lever vidare. Men det kanske inte finns s stort intresse nnu. Eller s finns det inga
pengar i det projektet.

Aventure har verkligen en del guldkorn & jag r nd svag fr
Spelmannen , Aventure , Svartbergstrollen , Tikli Ja Tiira & Battery

Skulle inte frvna mig om det blev bra inspelat men ljudet blev dligt.

Men det verkar som att det nd finns lite filmat material frn Musikvideon som Subliminal Sounds
slppte till lten Svartbergstrollen som finns p Aventure skivan
https://www.youtube.com/watch?v=irW6pdP7A0Q

S vem vet vad som finns liggandes tro??

D fr vi se ifall det blir en K Special om Kebnekajse snart tro?

Ja, vi fr hlla tummarna fr allt det som du nmnde :-)

Nr jag pratade med Kenny i Gvle 2019 s var det lite oklart vilken typ av dokumentrfilmare som hade tagit p sig projektet om Kebne...i bsta fall s kanske det r SVT som ligger bakom, men i "vrsta fall" kanske ngot mindre filmbolag...men hur som haver...det lter som en mycket intressant id.

Precis som med Grna Lunds inspelningen frn 2012 s hoppas jag att de i alla fall slpper materialet p YouTube om inget annat?

Det r ju s otroligt synd att sitta och sitta p ett material som man har och inte lta ngon se eller hra det? Vad r pongen?

Musik och kultur ska man dela med s mnga som mjligt enligt min uppfattning...sen i vissa fall kanske inte alltid resultatet blev helt lyckat...men r det bara 90% good enough s brukar de flesta uppskatta det i alla fall...men okej alla r ju hrdast emot sina egna skapelser...men ibland s fruktar man det vrsta nr det kanske inte var s farligt trots allt.

Jag ngrar att jag inte hann fram till de som filmade och bad om deras e-post och dylikt...d kanske de kunde svara vad som hnt med deras inspelningar?

Drfr som jag delvis spelar in mycket sjlv...d vet man att det blir gjort...man ska inte lita fr mycket p andra mnniskor i det hr fallet...sjlv r bste drng...som det brukar heta :-)
Citera
2025-08-26, 17:01
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Ja, vi fr hlla tummarna fr allt det som du nmnde :-)

Nr jag pratade med Kenny i Gvle 2019 s var det lite oklart vilken typ av dokumentrfilmare som hade tagit p sig projektet om Kebne...i bsta fall s kanske det r SVT som ligger bakom, men i "vrsta fall" kanske ngot mindre filmbolag...men hur som haver...det lter som en mycket intressant id.

Precis som med Grna Lunds inspelningen frn 2012 s hoppas jag att de i alla fall slpper materialet p YouTube om inget annat?

Det r ju s otroligt synd att sitta och sitta p ett material som man har och inte lta ngon se eller hra det? Vad r pongen?

Musik och kultur ska man dela med s mnga som mjligt enligt min uppfattning...sen i vissa fall kanske inte alltid resultatet blev helt lyckat...men r det bara 90% good enough s brukar de flesta uppskatta det i alla fall...men okej alla r ju hrdast emot sina egna skapelser...men ibland s fruktar man det vrsta nr det kanske inte var s farligt trots allt.

Jag ngrar att jag inte hann fram till de som filmade och bad om deras e-post och dylikt...d kanske de kunde svara vad som hnt med deras inspelningar?

Drfr som jag delvis spelar in mycket sjlv...d vet man att det blir gjort...man ska inte lita fr mycket p andra mnniskor i det hr fallet...sjlv r bste drng...som det brukar heta :-)

D fr vi se hur det blir ang en dokumentr ang Kebnekajse. Det hade varit intressant ifall det blir av.
Kanske varvat med en konsert eller inspelning. Annars finns det vl bara Proggldan som innehller
tidigt material med Kebnekajse. Precis som med Grna Lunds inspelningen frn 2012 s hoppas jag att de i alla fall slpper materialet.

Hur mycket har du spelat in med Kebnekajse & har skivbolaget ftt en del inspelningar.
Ifall det kanske kommer en liveskiva med tiden eller nr Kebnekajse " lgger av".

Du har en pong dr dock. Men frgan r ocks ifall inspelningarna skulle ges ut s
hoppas man att du fr bde Cred & ersttning.
Citera
2025-08-26, 18:21
Medlem
Citat:
D fr vi se hur det blir ang en dokumentr ang Kebnekajse. Det hade varit intressant ifall det blir av.
Kanske varvat med en konsert eller inspelning. Annars finns det vl bara Proggldan som innehller
tidigt material med Kebnekajse. Precis som med Grna Lunds inspelningen frn 2012 s hoppas jag att de i alla fall slpper materialet.

Hur mycket har du spelat in med Kebnekajse & har skivbolaget ftt en del inspelningar.
Ifall det kanske kommer en liveskiva med tiden eller nr Kebnekajse " lgger av".

Du har en pong dr dock. Men frgan r ocks ifall inspelningarna skulle ges ut s
hoppas man att du fr bde Cred & ersttning.

Jag har ett 15-tal inspelningar som jag gjort med Kebne.
Bandet har ftt alla inspelningar via det jag gett till Kenny.

Skivbolaget, Subliminal, var intresserade av min inspelning av Baby Grandmothers frn Stockholm 2017. Dock vet jag ej om de kommer slppa den...d jag propsade p att det br vara en LP-version ocks :-)

Som bonus har jag spelat in 2 spelningar med Baby Grandmothers frutom Kebne-materialet. En frn Stockholm 2017 och en frn Linkping 2021.

Viktigast att publiken och bandet gillar inspelningarna. Varje konsert r unik och ven en lt som "Leksands Sknklt" utvecklas hela tiden...ibland r den runt 7-8 minuter lng och ibland upp till 10-11 minuter. S det r drfr det r s kul att spela in Kebne (men ven TGS/Trden och Agusa) eftersom de alltid bjuder p ngon ny utveckling av sina livekonserter.

Det r ven intressant att se hur Kebne utvecklats frn cirka 2009 fram till idag...bde liveltarna och bandmedlemmarna har genomgtt en stor metamorfos...inte alla band som r s originella som Kebne. Kan lyssna p en och samma inspelning och fortfarande hitta "nya detaljer" eller "extended jams".

Sedan fr man frst att de flesta band kanske inte kan ge ut en stor live-box med massa olika inspelningar...men jag skulle grna se att det hnde med Kebne...s att fansen fr s mycket musik som mjligt fr pengarna och fr sitt stora musikintresses skull...kanske r det en naiv utopi som jag fresprkar??

Det enda band som jag knner som kan axla Kebnes mantel nr de inte lngre finns hos oss r Agusa...de har de dr melodierna och flowet som Kebne har/hade.

En liten frgan till dig...Vilken konsert mellan 2009-2025 tycker du r mest intressant med Kebne?
Citera
2025-08-26, 23:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag har ett 15-tal inspelningar som jag gjort med Kebne.
Bandet har ftt alla inspelningar via det jag gett till Kenny.

Skivbolaget, Subliminal, var intresserade av min inspelning av Baby Grandmothers frn Stockholm 2017. Dock vet jag ej om de kommer slppa den...d jag propsade p att det br vara en LP-version ocks :-)

Som bonus har jag spelat in 2 spelningar med Baby Grandmothers frutom Kebne-materialet. En frn Stockholm 2017 och en frn Linkping 2021.

Viktigast att publiken och bandet gillar inspelningarna. Varje konsert r unik och ven en lt som "Leksands Sknklt" utvecklas hela tiden...ibland r den runt 7-8 minuter lng och ibland upp till 10-11 minuter. S det r drfr det r s kul att spela in Kebne (men ven TGS/Trden och Agusa) eftersom de alltid bjuder p ngon ny utveckling av sina livekonserter.

Det r ven intressant att se hur Kebne utvecklats frn cirka 2009 fram till idag...bde liveltarna och bandmedlemmarna har genomgtt en stor metamorfos...inte alla band som r s originella som Kebne. Kan lyssna p en och samma inspelning och fortfarande hitta "nya detaljer" eller "extended jams".

Sedan fr man frst att de flesta band kanske inte kan ge ut en stor live-box med massa olika inspelningar...men jag skulle grna se att det hnde med Kebne...s att fansen fr s mycket musik som mjligt fr pengarna och fr sitt stora musikintresses skull...kanske r det en naiv utopi som jag fresprkar??

Det enda band som jag knner som kan axla Kebnes mantel nr de inte lngre finns hos oss r Agusa...de har de dr melodierna och flowet som Kebne har/hade.

En liten frgan till dig...Vilken konsert mellan 2009-2025 tycker du r mest intressant med Kebne?

15 st inspelningar & tur att Kenny har en kopia som sagt ifall det blir ngot av materialet.
Baby Grandmothers frn Stockholm 2017 r vl deras "Comebackspelning"
eller fattar jag galet. Andra mste vara Festival Of The Midnight Sun.
Grattis att ha sett Baby Grandmothers sjlv s missade jag dem.

Kebnekajse har dock alltid varit ett live band & ltarna blir lite bttre live n p CD.

Jag har gtt p 3 konserter med Kebnekajse & den frsta r vl nd bst.
Linkping konsert & kongress 30 Oktober 2009
Crescendo, Norrkping lrdagen 26 Mars 2011
Norrkping Knppingsborg 18 Agusti 2012

Kebnekajse var magisk i Linkping den gngen.
Men den frsta konserten nr bandet hade slppt sin "Comeback" skiva efter alla r.

Sedan r vl deras spelning frn Sweden Rock 2009 ocks rtt s bra.

r Agusa vrdiga arvtagare ifall Kebnekajse lgger av?
Citera
Igår, 12:08
Medlem
Citat:
15 st inspelningar & tur att Kenny har en kopia som sagt ifall det blir ngot av materialet.
Baby Grandmothers frn Stockholm 2017 r vl deras "Comebackspelning"
eller fattar jag galet. Andra mste vara Festival Of The Midnight Sun.
Grattis att ha sett Baby Grandmothers sjlv s missade jag dem.

Kebnekajse har dock alltid varit ett live band & ltarna blir lite bttre live n p CD.

Jag har gtt p 3 konserter med Kebnekajse & den frsta r vl nd bst.
Linkping konsert & kongress 30 Oktober 2009
Crescendo, Norrkping lrdagen 26 Mars 2011
Norrkping Knppingsborg 18 Agusti 2012

Kebnekajse var magisk i Linkping den gngen.
Men den frsta konserten nr bandet hade slppt sin "Comeback" skiva efter alla r.

Sedan r vl deras spelning frn Sweden Rock 2009 ocks rtt s bra.

r Agusa vrdiga arvtagare ifall Kebnekajse lgger av?

Det lter helt magiskt att du sg dom i Linkping konsert & kongress 30 Oktober 2009!
Vet du om dom spelade den snabba "Vallt" frn 2009 rs skiva?

Mste ha varit en fantastiskt bra konsert?

Just 2009 s kunde jag inte se Kebne, d jag jobbade mycket nattpass nr jag krde buss. Det var ven fullt upp med familjen d. Men jag tog igen det med rge senare :-)
Citera
Igår, 20:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Det lter helt magiskt att du sg dom i Linkping konsert & kongress 30 Oktober 2009!
Vet du om dom spelade den snabba "Vallt" frn 2009 rs skiva?

Mste ha varit en fantastiskt bra konsert?

Just 2009 s kunde jag inte se Kebne, d jag jobbade mycket nattpass nr jag krde buss. Det var ven fullt upp med familjen d. Men jag tog igen det med rge senare :-)

Den var riktigt magiskt . Men tyvrr ingen Vallt (hade grna velat att den spelades)

Setlistan i Linkping konsert & kongress 30 Oktober 2009!
var denna De krde 2 Set

Set 1:
Leksands sknklt
Bua-Moras brudpolska
Solen (parallellt eller 90 grader)
Polska frn Alfta
Brudmarsch till Per & Anna
Polska frn Enviken
Polska frn Bingsj

Set 2:
Farmors brudpolska
Rttvikarnas gnglt
Horgalten
Barkbrdlten
Eklundapolskan
Leksands brudmarsch
Brudmarsch efter E. Eriksson

Encore:
Resa mot oknt ml
Citera
Idag, 01:28
Medlem
Citat:
Den var riktigt magiskt . Men tyvrr ingen Vallt (hade grna velat att den spelades)

Setlistan i Linkping konsert & kongress 30 Oktober 2009!
var denna De krde 2 Set

Set 1:
Leksands sknklt
Bua-Moras brudpolska
Solen (parallellt eller 90 grader)
Polska frn Alfta
Brudmarsch till Per & Anna
Polska frn Enviken
Polska frn Bingsj

Set 2:
Farmors brudpolska
Rttvikarnas gnglt