Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-01, 06:39
  #1
Avstängd
svenneolles avatar
Lämna datorn själv hemma med flickvännen över en natt.

Kommer hem dagen därpå, hela datorn har krashat. Hon har naturligvis bara suttit vid facebook och msn utan att röra någonting annat bla bla bla....

Formaterar datorn och installerar win xp på nytt, funkar prima förutom att mitt ljudkort numera inte kan installeras (Maya II 44) och att det inte går att ansluta till internet (BBB).

Finns ingen närverksanslutning, och när jag försäker sätta upp en får ja efter att ha kryssat i div. svar att;
Din bredbandsanslutning är redan konfigurerad och kan nu användas.

Det ända jag kan konstatera är att jag inte har någon anslutning och att internet inte fungerar.

Någon som känner till lösningen?

MVH
Svenneolle
Citera
2007-11-01, 06:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenneolle
Lämna datorn själv hemma med flickvännen över en natt.

Kommer hem dagen därpå, hela datorn har krashat. Hon har naturligvis bara suttit vid facebook och msn utan att röra någonting annat bla bla bla....

Formaterar datorn och installerar win xp på nytt, funkar prima förutom att mitt ljudkort numera inte kan installeras (Maya II 44) och att det inte går att ansluta till internet (BBB).

Finns ingen närverksanslutning, och när jag försäker sätta upp en får ja efter att ha kryssat i div. svar att;
Din bredbandsanslutning är redan konfigurerad och kan nu användas.

Det ända jag kan konstatera är att jag inte har någon anslutning och att internet inte fungerar.

Någon som känner till lösningen?

MVH
Svenneolle
Drivrutiner till nätverkskort o ljudkort saknas förmodligen. Gå till tillverkarens
hemsida med en annan dator o ladda ner dom om du inte har någon skiva
med drivisar o installera. Bör lösa problemet.
Citera
2007-11-01, 10:51
  #3
Medlem
den senaste drivrutinen till ljudkortet hittade jag men du skrev inte vilket nätverkskort du använder

http://85.25.144.200/download/AUDIOT...MKII-v1_53.zip
Citera
2007-11-02, 11:23
  #4
Avstängd
svenneolles avatar
Provade drivrutninen med delad framgång efter ett par försök. Ljudet fungerade men datorn blev seg och låste sig samt att efter varje omstart slutade ljudkortet fungera igen.

Inte laddat ner någon drivrutin till nätverkskortet ännu då jag inte vet vad som sitter i burken, aldrig kollat på problemet inte dykt upp förrens nu.

Använder en kopia av Win XP pro som jag laddat ner från piratebay. Provat två olika versioner, kan det vara så att kopiorna på piratebay är upphovet till att datorn inte fungerar som den skall? Har laddat ner win xp förr utan problem.
Citera
2007-11-02, 11:31
  #5
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenneolle
Provade drivrutninen med delad framgång efter ett par försök. Ljudet fungerade men datorn blev seg och låste sig samt att efter varje omstart slutade ljudkortet fungera igen.

Inte laddat ner någon drivrutin till nätverkskortet ännu då jag inte vet vad som sitter i burken, aldrig kollat på problemet inte dykt upp förrens nu.

Använder en kopia av Win XP pro som jag laddat ner från piratebay. Provat två olika versioner, kan det vara så att kopiorna på piratebay är upphovet till att datorn inte fungerar som den skall? Har laddat ner win xp förr utan problem.

Virusskannade du kopian innan du brände den? Jag har varit med om att få en XP-kopia med virus från Piratebay.
Citera
2007-11-02, 11:43
  #6
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenneolle
Lämna datorn själv hemma med flickvännen över en natt.
Skyll dig själv.
Citera
2007-11-02, 13:49
  #7
Medlem
vad är det för dator? moderkort?

drivrutinen till ljudet är från tillverkarens hemsida så jag utgår från att den är ok
Citera
2007-11-02, 14:36
  #8
Medlem
db86s avatar
fins det något program som visar vad man har? ljudkort och allt annat, veta vad det heter sen kan man googla fram drivers
Citera
2007-11-02, 14:38
  #9
Medlem
ariers avatar
Suck.....windows!
Citera
2007-11-02, 15:08
  #10
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Suck.....windows!

Du menar suck tjejer och datorer
Citera
2007-11-02, 16:00
  #11
Medlem
thereins avatar
Dumpa henne!
Citera
2007-11-02, 16:08
  #12
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av db86
fins det något program som visar vad man har? ljudkort och allt annat, veta vad det heter sen kan man googla fram drivers

Ja everest

http://www.lavalys.com/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback