2007-11-01, 06:02
Medlem
Midsummers avatar
Någon som vet hur man installerar beryl mm på ubuntu? Fattar inte på mig detta
Citera
2007-11-01, 08:56
Medlem
Shadors avatar
Compiz är förinstallerat på Ubuntu 7.10. Du behöver bara installera de proprietära grafikdrivrutinerna och compizconfig-manager för att allt ska fungera.

Beryl är tyvärr ett nerlagt projekt. Men Compiz är fortsättningen av det så att säga. Personligen tyckte jag att Beryl var trevligare med dess config manager men shit happends =)
Citera
2007-11-01, 14:39
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shador
Compiz är förinstallerat på Ubuntu 7.10. Du behöver bara installera de proprietära grafikdrivrutinerna och compizconfig-manager för att allt ska fungera.

Beryl är tyvärr ett nerlagt projekt. Men Compiz är fortsättningen av det så att säga. Personligen tyckte jag att Beryl var trevligare med dess config manager men shit happends =)

Hur installerar jag Compiz då? söker på compiz i lägg till/ta bort... Hittat 2 st som jag installerat nu, men detta meddelandet kommer fortfarande upp :S

http://www.fuskbugg.se/luftpostc/-Sk%E4rmbild.png
Citera
2007-11-01, 16:08
Medlem
Shadors avatar
Har du aktiverat proprietära grafikdrivrutiner? Dessa är nödvändiga för att kunna använda Compiz. Går att hitta under System -> Inställningar tror jag.
Citera
2007-11-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shador

Beryl är inte nedlagt, det har bara gått ihop med Compiz-projektet och bildat Compiz Fusion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in