2007-11-01, 04:46
Medlem
Pappapeters avatar
Har letat efter rtt codec fr att kunna kra 1080fillmer i VLC eftersom dom hackar s in i h-e. Tyvrr utanframgng... Ngon hr som vet vilken codec (och var man hittar den) som behvs? Har kollar runt lite hr och p andra forum, men har inte blivit klokare p de svar jag hittat. Och om det behvs ngra instllningar i VLC fr att f det flyta p klockrent.
Citera
2007-11-01, 06:37
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappapeter
Har letat efter rtt codec fr att kunna kra 1080fillmer i VLC eftersom dom hackar s in i h-e. Tyvrr utanframgng... Ngon hr som vet vilken codec (och var man hittar den) som behvs? Har kollar runt lite hr och p andra forum, men har inte blivit klokare p de svar jag hittat. Och om det behvs ngra instllningar i VLC fr att f det flyta p klockrent.

behvs det inte ett tungt grafikkort fr att kra 1080 filmerna?
Citera
2007-11-01, 07:33
Medlem
Pappapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
behvs det inte ett tungt grafikkort fr att kra 1080 filmerna?

Inte en aning, jag har ett nvidia geforce 7600 256mb
Citera
2007-11-01, 07:43
Medlem
groils avatar
Jag har ocks problem med 1080 filmer i VLC och jag har ett 8800gts. S jag kra mina i GOM-player.
Citera
2007-11-01, 11:35
Medlem
Jotuns avatar
P min dator klarar senaste ffdshow av de flesta 1080p-material utan problem. Vissa tunga filmer med hga bitrate kan bli svrare, men d kr man med CoreAVC istllet, den codecen klarar de mesta material. Men det blir bttre bildkvalitet med ffdshow.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in