Har letat efter rtt codec fr att kunna kra 1080fillmer i VLC eftersom dom hackar s in i h-e. Tyvrr utanframgng... Ngon hr som vet vilken codec (och var man hittar den) som behvs? Har kollar runt lite hr och p andra forum, men har inte blivit klokare p de svar jag hittat. Och om det behvs ngra instllningar i VLC fr att f det flyta p klockrent.
Har letat efter rtt codec fr att kunna kra 1080fillmer i VLC eftersom dom hackar s in i h-e. Tyvrr utanframgng... Ngon hr som vet vilken codec (och var man hittar den) som behvs? Har kollar runt lite hr och p andra forum, men har inte blivit klokare p de svar jag hittat. Och om det behvs ngra instllningar i VLC fr att f det flyta p klockrent.
behvs det inte ett tungt grafikkort fr att kra 1080 filmerna?
P min dator klarar senaste ffdshow av de flesta 1080p-material utan problem. Vissa tunga filmer med hga bitrate kan bli svrare, men d kr man med CoreAVC istllet, den codecen klarar de mesta material. Men det blir bttre bildkvalitet med ffdshow.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!