2007-11-01, 17:24
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Att borgarna ska kritiseras har jag påpekat förut men

1) Det är vilka skandalsossar som kritiserar som ska hålla käft pga sin egen trovärdighet inte håller

Då kanske Odes kan förtälja för oss som inte godnattrunkar över en samlingsbild av Alliansregeringen vilka det är som enligt Odes har "rätt" att kritisera den fula fyllkärringens agerande och Alfons Åbergs tafatta slingerbultsbeteende? Odes själv? Ingen?

Citat:
2) Hur man gör storm i vattenglas, höna av en fjäder.

Dom allra flesta här och dom allra flesta i olika media som kritiserar detta verkar vara rörande överens om att det är Alfons Åbergs valhänta och tafatta agerande som gjort denna fadäs till en mycket större historia än vad det hade behöva bli. Alltså är det Alfons som skapat denna "storm i ett vattenglas" och "höna av fjäder" som Odes kallar det när rikets jouransvarige för krisberedskap sitter och super och hånglar med en journalist på krogen.

Citat:
3) Annars resulterar det bara i hyckleri... vilket många verkar ha jävligt svårt att ens erkänna

Det enda hyckleriet jag sett tecken på är att Odes går omkring och hävdar att han är en tänkande människa och inte en kokosnöt som nyss fallit ner ur en palm. Att i varenda tråd tillåtas dra innehållet off topic med sitt enkelspåriga gnölande om "Måååååna Muslim" och sossarna visar bara att moderatorerna för detta forum har en jävla massa att göra innan man kan hävda att man sköter sitt jobb! Det är inget annat en ren jävla skam att man tillåter detta fortsätta!
Citera
2007-11-01, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Då kanske Odes kan förtälja för oss som inte godnattrunkar över en samlingsbild av Alliansregeringen vilka det är som enligt Odes har "rätt" att kritisera den fula fyllkärringens agerande och Alfons Åbergs tafatta slingerbultsbeteende? Odes själv? Ingen?

Men är du så trögfattad du inte fattar själv? Har jag sagt ingen?

Så du menar att en obetald tv-licens skadar Sverige mer än att man åker till mauritius för skattebetalarnas pengar? Eller att dricka på jour skadar mer misstro än att man valfuskat och bruti mot demokratins grundlag att få rösta mot vem man vill?

Då är det inte så jävla svårt vilka som inte ska yttra sig?

Det är ju det som är så jävla störande... sossarna ska jämt göra vatten i ett stormglas, höna av en fjäder för skitsaker... framförallt tv-licenserna!

Citat:
Dom allra flesta här och dom allra flesta i olika media som kritiserar detta verkar vara rörande överens om att det är Alfons Åbergs valhänta och tafatta agerande som gjort denna fadäs till en mycket större historia än vad det hade behöva bli. Alltså är det Alfons som skapat denna "storm i ett vattenglas" och "höna av fjäder" som Odes kallar det när rikets jouransvarige för krisberedskap sitter och super och hånglar med en journalist på krogen.

Och den fete gjorde aldrig några tafatta agerande? Lars Dainelsson fick 3 månaders time outer? Laila Freivalds gick på teater? Och vänstern hycklar om misstro i riksdagen?

Citat:
Det enda hyckleriet jag sett tecken på är att Odes går omkring och hävdar att han är en tänkande människa och inte en kokosnöt som nyss fallit ner ur en palm. Att i varenda tråd tillåtas dra innehållet off topic med sitt enkelspåriga gnölande om "Måååååna Muslim" och sossarna visar bara att moderatorerna för detta forum har en jävla massa att göra innan man kan hävda att man sköter sitt jobb! Det är inget annat en ren jävla skam att man tillåter detta fortsätta!

Så du tycker att dricka på en jour är mer allvarligare än en person som dömts för att valfuskat och brutit mot demokratins grundlagar att få rösta på vem man vill?

Vad som är en ren jävla skam är hur trångsynta vissa FB-vänstern är

Det vänstern försökt göra vid varje jävla skandal är just storm i ett vattenglas, höna av en fjäder som man själv missbrukat i 12 jävla år

Så jag har all jävla anleding att vara förbannad när sossar försöker göra sig märkvärdiga i sandlådan
Citera
2007-11-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...all anledning att tro att vissa journalister punktmarkerar vissa politiker i sfte att hitta något som är intressant. Att det skulle vara en slump att Schenström, Pihlblad och en journalist från AB var på samma restaurant samtidigt, det har jag svårt tro.
Du menar att Aftonbladet har renodlade paparazzis i sitt stall?
Citera
2007-11-01, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Du menar att Aftonbladet har renodlade paparazzis i sitt stall?

Nej, men det är väl ganska troligt att någon har läckt? Det är väl bara att kolla vilka som känner varandra mellan Aftonbladets och TV4:as redaktioner. Dom inblandade lär väl veta vilka nätverk och kompisband som föreligger.
Citera
2007-11-01, 18:14
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag kan förstå henne. Jag skulle heller inte vilja vara ett köttstycke som alla vänsterjournalister och gråsossar fritt kan festa på. Det känns som media har blivit någon modern lynchning och det är väl bäst att hoppa av innan det gått alldeles för långt (Maria Borrelius).

Å andra sidan är det synd att politik fortsätter att hävda sig som en dålig fars. Vad har gått fel i Sverige?

Dags att fundera på det nu!
Svensken har blivit grundlurad av den politiska adeln.
Därför har vi det som det är.
Men du är inte ensam om att fundera på vad som borde ha blivit istället, för den utveckling som vi har upplevt fram till idag!
Citera
2007-11-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Dessutom verkar Reinfeldt mer än lovligt godtrogen. När skall han lära sig att hans ministrar ljuger ända tills sanningen är uppenbar?

Varför går han på allt som sägs och låter medierna sköta granskandet? Hur noggrann är han med andra fakta?
Får man vara hur naiv som helst som statsminister?
Nä, jag säger det igen. Det här duger inte, Reinfeldt!
Har det slagit dig att de kanske är rädda för honom snarare än att de utnyttjar hans påstådda godtrohet? Enligt diverse skäggmummel från moderatkretsar så är hans milda framtoning mest ett spel för gallerierna, medan han internt är mer av en Göran Persson-typ. Jag tror personligen att han kan bli jävligt arg innanför stängda dörrar, och med två kolsvarta statsministerögon stirrande på en tror jag att man lindar in det man säger.
Citera
2007-11-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ja inte gjorde han något vidare intryck på presskonferensen.
Äh, bullshit, han klarade den galant. Till och med über-sossen Lena Mellin på Aftonhoran kallade hans insats på presskonferensen "strålande". Man får nog vara jävligt djupt nergrävd i vänsterns skyttegravar för att inte kunna ta in att han skötte det lysande. I affärens inledningsfas spelade han korpfotboll, men frågestunden var elitserien rakt av.
Citera
2007-11-01, 20:55
Medlem
efxs avatar
Nu är inte jag sådär megainsatt (vem fan bryr sig om det här igentligen?) men det är väl ganska klart att TV4 nissen har raggat upp stackars Ullis och supit ner henne, bara för att hans aftonhore kompizz skulle få några snygga bilder och en story?
Citera
2007-11-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efx
Nu är inte jag sådär megainsatt (vem fan bryr sig om det här igentligen?) men det är väl ganska klart att TV4 nissen har raggat upp stackars Ullis och supit ner henne, bara för att hans aftonhore kompizz skulle få några snygga bilder och en story?
Mycket möjligt. Ulrika måste ha sovit på kursen i mediestrategi. Det är väl en gammal strategi att lura in människor med någon slags maktposition att göra bort sig för att ställa till med nån slags skada, idka utpressning eller nåt sånt. Sånt borde hon väl ha fått lära sej?
Citera
2007-11-01, 21:33
Medlem
CoolTrasts avatar
Men detta är väl ändå för gulligt, eller hur Odes...Ulrica Schenström största
försvarare är...!! förra SSU-ordförande Anna Sjödin...
http://www.expressen.se/1.907378
Citera
2007-11-01, 21:42
Medlem
Bengt Brahes avatar
Mmm... Vilka andra yrkeskategorier har vi i Sverige där man kan sitta och råsupa under betald jourtid än politikers och journalisters?

Vad säger det om ullen dessa självutnämnda samhällsuppfostrare består av?
Citera
2007-11-01, 21:44
Medlem
humanlifes avatar
Efter att ha lyssnat på diverse beskrivningar av Schenströms symbiotiska relation till Reinfeldt inställer sig en del funderingar:
- Vad tusan skall han nu ta sig till? Hon gav energi till Reinfeldt och det kommer han att behöva i fortsättningen också. Han verkar ju inte ha så värst mycket själv.
- Utnämningen av henne till statssekreterare var ännu en ytterst märklig rekrytering, hon hade ingen chefserfarenhet alls. Reinfeldt verkar inte vara rätt person att anställa rätt folk på rätt plats.

Reinfeldt ligger nog ganska illa till nu. När tror ni att han avgår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in