2025-06-14, 13:45
Medlem
ExtremaMittens avatar
Ojoj. Nej, det är inte jag som står för volymen – det är du som försöker överrösta logiken med känslostyrd skuldprojektion. Lös dina egna problem och lär dig bli bättre på att förstå samhället.

Du kör samma gamla mall:
– Partiprogram → policymedverkan → politiskt ansvar → total skuld decennier bakåt och framåt.
Men du hoppar över vad hon faktiskt gjorde. Det är inte analys, det är retroaktiv moralteater där alla som var i rummet är medskyldiga – för att det känns rätt, inte för att det håller.

Du säger att jag “flyr skuld”. Nja. Knappast. Det jag flyr är intellektuell slapphet där du förväxlar retorisk bekvämlighet med bevis. Det är enklare att peka på ett ansikte än att gräva i en process. Och det är därför du inte orkar skilja på strategi, kommunikation och lagstiftning – det skulle kräva att du nyanserar, och där faller hela din dramaturgi.

Sanningen? Du är inte ute efter sanning. Du är ute efter känslomässig kompensation. För att samhället blev något du inte känner igen – och det är mycket enklare att skrika “Schenströmskan!” än att läsa in dig på hur politik faktiskt fungerar. Ditt resonemang håller inte.

Och det märks.
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Det är du som står för volymen i tråden. När du förnekar att det som stått i de partiprogram och partiprogram och policydokument som Schenströmskan medverkat i sedan resulterat i lagar och direktiv är det bara flykt undan skuld.
Citera
2025-06-19, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Var hon verkligen en av arkitekterna eller flöt hon bara med?

vi kommer aldrig veta, ingen av dom som var med då vill nu erkänna de var med i skiten, lite som tyskar efter andra väldskriget då ingen visste något efteråt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in