2007-10-31, 23:43
Medlem
En nybörjare utan erfarenhet hur mkt får han?
En som har ett par års erfarenhet hur mkt får han?
En riv-arbetsledare hur mkt tjänar han?
Citera
2007-11-01, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackaren

1. 104 kr/h
2. 125 kr/h
3. 135 kr/h
Citera
2007-11-15, 16:58
Medlem
waddes avatar
Citat:

Jag jobbar som rivare..
och utav min erfarenhet så får man olika på olika firmor..

där jag jobbar ligger lönen på 125kr/timmen och jobbar 06:45 till 16:00
Citera
2007-11-18, 15:30
Medlem
Nutshell_89s avatar
Kanske låter urdumt, men man måste gått bygg på gymnasiet för att bli anställld som rivare va?

Tar studenten 08 och har gått estetiska musiklinjen, fast är intresserad av byggliknande jobb. Har provat på och tror jag skulle kunna trivas med det
Citera
2007-11-18, 15:55
Bannlyst
Rivare??? Visste inte ens att det yrket existerade. Trodde att det ingick i byggarbetares jobb typ.Låter riktigt jävla kul i vilket fall, gå runt med en fet slägga för att gå loss på väggar,fönster osv hela dagarna med lite kaffepauser och en och annan lina tjack emellan!
Verkar ju vara rena drömyrket för mig då jag har feta aggressionsproblem och kan avreagera mig på jobbet istället för på min feta kossa till flickvän därhemma.
Citera
2007-11-18, 15:57
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nutshell_89
Kanske låter urdumt, men man måste gått bygg på gymnasiet för att bli anställld som rivare va?

Tar studenten 08 och har gått estetiska musiklinjen, fast är intresserad av byggliknande jobb. Har provat på och tror jag skulle kunna trivas med det

Nej det behövs ingen utbildning. Fast är du säker på att du har nåt inom branchen att göra? Kanske mina fördomar som talar nu men jag har svårt att se en "estetisk musiker" göra nån nytta på ett bygge.
Citera
2007-11-18, 15:59
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash-Flash
Rivare??? Visste inte ens att det yrket existerade. Trodde att det ingick i byggarbetares jobb typ.Låter riktigt jävla kul i vilket fall, gå runt med en fet slägga för att gå loss på väggar,fönster osv hela dagarna med lite kaffepauser och en och annan lina tjack emellan!
Verkar ju vara rena drömyrket för mig då jag har feta aggressionsproblem och kan avreagera mig på jobbet istället för på min feta kossa till flickvän därhemma.

Haha rätta takter! Om du börjar i yrket så lär du träffa på många kriminella och helgpundare. Fast du lessnar rätt snart med att banka på väggar med slägga. Ju fortare du får lära dig köra Brokk så bättre är det. Dessutom brukar lönen kliva upp ett par 20-lappar i timmen om man kan riva med maskin. Väggsåging och övrig håltagning är också lönehöjande.
Citera
2007-11-18, 16:01
Medlem
micke_hs avatar
Citat:

Är företaget du jobbar hos anlsutet med kollektiva avtal med Byggnads så skall ingångslönen vara 124;70/timme. Därefter är det olika. Jag har jobbat som rivare för 150kr/h, fast då kan jag håltagning och maskinkörning så det är inte riktigt relevant i detta smmanhang. Men jag vet folk som får 145kr/h som rivare.
Citera
2007-11-18, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Haha rätta takter! Om du börjar i yrket så lär du träffa på många kriminella och helgpundare. Fast du lessnar rätt snart med att banka på väggar med slägga. Ju fortare du får lära dig köra Brokk så bättre är det. Dessutom brukar lönen kliva upp ett par 20-lappar i timmen om man kan riva med maskin. Väggsåging och övrig håltagning är också lönehöjande.

Tackar för infon
Citera
2007-11-18, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wadde
Jag jobbar som rivare..
och utav min erfarenhet så får man olika på olika firmor..

där jag jobbar ligger lönen på 125kr/timmen och jobbar 06:45 till 16:00

Vad ligger lönen på om man skulle vilja jobba rostfritt ett tag?
Citera
2007-11-18, 18:39
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Vad ligger lönen på om man skulle vilja jobba rostfritt ett tag?

riva rostfritt? kan du formulera om den frågan?
Citera
2007-11-18, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
riva rostfritt? kan du formulera om den frågan?

Jag tror han syftar på skattefritt dvs jobba svart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in