2007-11-06, 00:49
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Vart finns det?

Hittade tråden om det nu, West-en

Såg att du har 50kW på din. Det räcker alltså för att tända en cigg? Hur länge behöver man "lysa" på den innan det blir glöd på ciggen?
50kW har jag inte. 50kW = 50 000W = 50 000 000mW, lär ju lätt kunna kapa kroppsdelar ā la Star Wars med...
Jag har då en 50mW grön laser och det går att tända en cigg med det, jättelätt är det inte. Rekommenderar en 100mW faktiskt.
För att tända en cigg så håller man lasern stadigt i handen riktad mot tobaken (mörkare än papperet och absorberar därmed mer energi). Efter en sekund börjar det ryka, och håller man kvar den och suger försiktigt, samt blåser väldigt försiktigt kan det hända att det tar glöd och vips, ciggen är tänd!
Med en 100mW-laser bör det vara betydligt enklare, bör nog gå utan problem.
Min köpte jag från www.dealextreme.com, de är absolut billigast i branschen. Gratis frakt också.
Måste erkänna det är smått häftigt när man väl får fyr på ciggen med lasern!
Ett sista tips är att skaffa "True 50mW" istället för den billiga 50mW från Dealextreme om man nu köper därifrån. Jag äger båda och True-varianten är klart starkare, rätt mycket också.
Citera
2007-11-06, 07:18
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
50kW har jag inte. 50kW = 50 000W = 50 000 000mW, lär ju lätt kunna kapa kroppsdelar ā la Star Wars med...
Jag har då en 50mW grön laser och det går att tända en cigg med det, jättelätt är det inte. Rekommenderar en 100mW faktiskt.
För att tända en cigg så håller man lasern stadigt i handen riktad mot tobaken (mörkare än papperet och absorberar därmed mer energi). Efter en sekund börjar det ryka, och håller man kvar den och suger försiktigt, samt blåser väldigt försiktigt kan det hända att det tar glöd och vips, ciggen är tänd!
Min köpte jag från www.dealextreme.com, de är absolut billigast i branschen. Gratis frakt också.
Ett sista tips är att skaffa "True 50mW" istället för den billiga 50mW från Dealextreme om man nu köper därifrån. Jag äger båda och True-varianten är klart starkare, rätt mycket också.

låter ju skitcoolt! det är ju ett måste att ha vilken modell på sidan www.dealextreme.com är det du har?
Citera
2007-11-06, 12:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag har alltid en tändare.

Om det mot förmodan inte skulle finnas en tändare tar jag fram brödrosten.
Citera
2007-11-07, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Haha woops, menade mW. Står mw för micro eller mega watt? Har för mig jag läste i tråden att det var micro men,.
Måste fan köpa en sån där laserpekare. 200mW kostar ju typ 700;-

Btw, vart köpte du din "True 50mW"?
Citera
2007-11-17, 20:26
Medlem
linlucs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaks
och var fick du luft ifrån då, pucko?

från atmosfären,,,gratis..
Citera
2007-11-25, 16:34
Bannlyst
budget tändare!

annars om man suttit inne under fläkten
och inte haft nån slags av tändare
så har det blivit ugnen!
Citera
2008-01-23, 00:50
Medlem
LiquiSoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Tänder med min marlboro-zippo. funkar jäkligt bra.
Sån har jag åsså, vet du om man kan få tag i sånna fortfarande?? =) tacksam för svar

// Dennis .E
Citera
2008-01-23, 00:52
Medlem
vanlig tändare. finns det tändstickor använder jag gärna det, då det luktar så jävla gott.
Citera
2008-01-23, 04:07
Medlem
Morfars vredes avatar
Billiga tändare. Har jag väldigt dåligt med pengar kan jag dock tänka mig en tändsticksask. Jag ser inget fel med det. Tycker bara det är smidigare med en tändare.

Jag vill dock ha en zippo! Kostar ju fan dock.
Citera
2008-02-09, 00:21
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Billiga tändare. Har jag väldigt dåligt med pengar kan jag dock tänka mig en tändsticksask. Jag ser inget fel med det. Tycker bara det är smidigare med en tändare.

Jag vill dock ha en zippo! Kostar ju fan dock.

men dom räcker länge! och sen är det ju så coolt att tända sina cigg med zippo
Citera
2008-02-09, 00:23
Medlem
Just nu kör jag faktiskt tändstickor!
Ciggen smakar underbart gott när man tänder med dom.
Citera
2008-02-26, 23:24
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag brukar tända med det jag har tillgängligt faktiskt. Oftast en budget tändare. (Sån typ 3 för 10 i turkbutik) eller liknande. Pipa är en helt annan biff, då blir det alltid gamla hederliga svavelstickor (Vet att det finns piptändare, men jag kör på stickor.) Cigg med tändstickor kan jag också tänka mig efterssom det är så förbaskat billigt. Men jag tycker fortfarande att det är bekvämare samt modärnare att använda tändare. Vi får väll vänta några år tills tändstickorna utväcklas, kanske finns det tändstickor med grön låga snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in