Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-04, 07:15
Bannlyst
Allmän fråga: har jag förstått det korrekt rätt att jag from idag inte riskerar en permbann för minsta lilla tillsägelse?
Citera
2007-10-04, 08:23
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Allmän fråga: har jag förstått det korrekt rätt att jag from idag inte riskerar en permbann för minsta lilla tillsägelse?

Jag förstår iof inte riktigt vad du menar men specifika frågor angående dig som användare och åtgärder ska nog tas med valfri modrerator i pm.
Citera
2007-10-04, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag förstår iof inte riktigt vad du menar men specifika frågor angående dig som användare och åtgärder ska nog tas med valfri modrerator i pm.
Det tog ett tag innan jag ens kom ihåg att jag ställt frågan, var nog mer sovande än vaken när jag frågade.. blev ett litet fel i det inlägget..
Citera
2007-10-04, 20:26
Medlem
Varulvs avatar
Vad är max antalet moderatorer i ett forum och vilket forum har haft flest?
Citera
2007-10-04, 20:39
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Vad är max antalet moderatorer i ett forum och vilket forum har haft flest?

Det finns inget max antal utan det är baserat på hur många som det krävs för att hålla efter forumet. Tex så krävs det mer att hålla efter I&I än amatörradio. Humor och gamla S&S är också forum som har haft många moderatorer på en gång men det vanligaste är att vi är två i varje forumsdel
Citera
2007-10-04, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det finns inget max antal utan det är baserat på hur många som det krävs för att hålla efter forumet. Tex så krävs det mer att hålla efter I&I än amatörradio. Humor och gamla S&S är också forum som har haft många moderatorer på en gång men det vanligaste är att vi är två i varje forumsdel
I Flashback finns fyra stycken värstingmods.. Visst är väl just flashback delforumet där flest mods skriver? Samband?
Citera
2007-10-04, 20:43
Medlem
ischs avatar
Citat:
I Flashback finns fyra stycken värstingmods.. Visst är väl just flashback delforumet där flest mods skriver? Samband?

Dra dina egna slutsatser
Citera
2007-10-04, 20:44
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:

Skulle väl vara att det är det enda forumet där modsen vet mer än användarna då...
Citera
2007-10-04, 20:47
Bannlyst
Citat:

Kanske för att det behövs fler än vanligt för att hålla efter chattare som dig och Hamilton? Eftersom ni inte drar er för att chatta sönder vilken jävla tråd som helst.
Citera
2007-10-14, 19:40
Medlem
underrs avatar
Kan ni läsa vi vanliga användares Privata meddelanden ?
Citera
2007-10-14, 20:01
Medlem
tjaboooos avatar
Nej moderatorer kan inte läsa andras pm, för att utomstående skall kunna läsa pm behövs lösen och login alternativt gräva runt i databasen som endast ett mycket litet antal personer har tillgång till.
Citera
2007-10-14, 23:21
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jo men inte helt lätt att svara på då det är helt admins bord. Du måste vara aktiv och vi meddelar om vi är bortresta eller om vi är upptagna på annat håll under en period.
Okej då, men när du blev moderator så måste du ha fått några riktlinjer att följa...
Man ska läsa igenom de olika delarna av Outlaw som säkert innehåller i vart fall detta:
- Omröstningar
- Information från Admin
- Allmänt diskussionsforum om Flashback
- Förslag på förbättringar
- Omröstningar/förslag på nya mods
osv

På något sätt borde man få definerat vad som krävs när man blir moderator. Att det sedan sker saker som gör att man tillfälligt inte kan vara aktiv är helt naturligt, men hur ska det fungera normalt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in