Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2007-11-02, 12:24
Bannlyst
Anonym kan man vara om man surfar från tillexempel ett internetcafè, eller trådlöst från en stulen dator och inte hemma Möjligheterna är många och det finns ganska så bra proxyservrar. Skolproxy är väl mest, som namnet antyder, att man kan använda den för att komma in på sidor i skolan, som skolan spärrat.

Annars hade det såklart varit roligt att veta hur man blir så anonym som det bara går hemifrån tillexempel.
Citera
2007-11-02, 12:50
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Någon som kan svara på det här?..

Säg att du får ett mail från någon som nyligen har reggat sig på hushmail
(och vad jag har hört så ska hushmail vara svårt att spåra),
vi antar också att denna person använder sig av TOR.
skulle det vara möjligt att spåra?
Citera
2007-11-02, 12:57
Bannlyst
i princip så är det enligt mig omöjligt att vara helt anonym... det närmaste skulle väl dock vara om du surfar på någon annans nät (gärna långt ifrån din egen bostad) och använder tor i påbyggnad på detta.
Citera
2007-11-02, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Testa med TOR + weakness så kommer du hitta en del intressant.

Nej du fjanten, jag skrev att allt går att spåra beroende på spårarens resurser och kunskap, bevisligen besitter inte du den kunskapen som krävs fastän det bara krävs kanske tre hjärnceller för att lista ut att spårarens resurser och kunskap är klart kopplat till vad som attackerats.

Om du sitter och begår grova brott via TOR så kommer det givetvis läggas ner en massa energi på att hitta dig, och de kommer de att göra. Men ska du bara skicka ett löjligt hotbrev till ditt X så lär det knappast kopplas in några kraftiga internationella myndigheter.

Jag har även givit ut länkar och även sökord för att du själv ska kunna hitta svaret på din fråga, jag tänker inte ge ut någon steg-för-steg-manual till hur man hittar folk i TOR - endast småbarn vill ha sådant, riktiga kunskaper kommer från egen nyfikenhet och tid.

Jag är inte och har aldrig varit intresserad av någon steg-för-steg-manual, eftersom jag är övertygad om att det inte är möjligt, och att du inte vet vad du talar om. Vill bara att du i alla fall översiktligt kan visa att du inte snackar BS.

Som jag tidigare skrev, är det ju lite fånigt av dig att sitta och spela allan och låtsas vara en jävel på hacking och droppa klyschor i stil med "ingen är säker"

Hade du verkligen kunnat det du påstår dig kunna, så hade du ju lite översiktligt kunna berätta på vilket sätt du menar att du skulle kunna spåra mitt riktiga IP via en proxytunnel i TOR-nätverket. Men nu kan du inte det.
Citera
2007-11-02, 14:32
Medlem
Citat:
Testa med TOR + weakness så kommer du hitta en del intressant.
Du gillar att undvika att svara på frågor?

Tyvärr har jag redan goolgat på "tor weakness", och jag hittade verkligen ingenting om hur man spårar upp någons IP-adress. Jag tar nu för givet att du bara pratar en massa skit, eftersom du inte kan bevisa att det är möjligt.

För att spåra en person som sitter bakom Tor krävs minst att du har trafikloggar från alla 3 Tor-noder som trafiken passerar igenom, men även då kan du inte vara 100% säker. Ingen verklig person eller myndighet har tillgång till detta i dagsläget.
Citera
2007-11-02, 14:53
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aidsbarn
Du gillar att undvika att svara på frågor?

Tyvärr har jag redan goolgat på "tor weakness", och jag hittade verkligen ingenting om hur man spårar upp någons IP-adress. Jag tar nu för givet att du bara pratar en massa skit, eftersom du inte kan bevisa att det är möjligt.

För att spåra en person som sitter bakom Tor krävs minst att du har trafikloggar från alla 3 Tor-noder som trafiken passerar igenom, men även då kan du inte vara 100% säker. Ingen verklig person eller myndighet har tillgång till detta i dagsläget.
Först skriver du att du inte hittat hur man spårar en IP-adress via TOR, sen skriver du vad som krävs för att göra det. Hur ska du ha det?

Jag har hela tiden skrivit att det är möjligt att spåra beroende på resurser och kunskap - inget annat. Tillräckligt med resurser och kunskap kan spåra så gott som allt.
Citera
2007-11-02, 15:13
Medlem
Citat:
Först skriver du att du inte hittat hur man spårar en IP-adress via TOR, sen skriver du vad som krävs för att göra det. Hur ska du ha det?
Jag pratar givetvis om hur man gör det praktiskt, liksom de flesta andra i denna tråden. Det är givetvis teoretiskt möjligt om du har tillgång till att sniffa trafik på alla Tor-noder, men det kan du bara göra i en drömvärld.

Snart påstår du väl att du kan knäcka SSLv3 (förutsatt att du har tillgång till private keyn).
Citera
2007-11-02, 15:21
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aidsbarn
Jag pratar givetvis om hur man gör det praktiskt, liksom de flesta andra i denna tråden. Det är givetvis teoretiskt möjligt om du har tillgång till att sniffa trafik på alla Tor-noder, men det kan du bara göra i en drömvärld.
Och praktiskt är det inte omöjligt.
Citera
2007-11-02, 15:36
Bannlyst
Hej alla glada, vilken trevlig stämmning vi verkar ha här! Jag tänkte bara slänga in ett tips på en sak som gör att ni slipper hålla på och ställ in webbläsarn och så för TOR. Det är alpha versionen hittils fast den funkar hyfsat bra ändå: https://torbutton.torproject.org/dev/

Varför? Därför denna är säkrare än den förra torbutton, så vill ni vara anonyma så skulle jag rekommendera att byta, fastän det dyker upp lite bug-popups ibland.

Sen skulle jag vilja slå ett slag för något som kallas för sunt förnuft och kunskap. Ni som känner er osäkra på om TOR är säkert bör läsa på hur det fungerar för att bilda er en egen uppfatting om hur säkert det är: https://wiki.torproject.org/noreply/...nRouter/TorFAQ För saken är den att ifall din anonymitet skulle kompromissas så är det troligtvis en själv som gjort fel och inte TOR och felet berodde nog på att du själv inte visste vad du pysslade med.
Citera
2007-11-02, 16:03
Medlem
Chevelle1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crax
i princip så är det enligt mig omöjligt att vara helt anonym... det närmaste skulle väl dock vara om du surfar på någon annans nät (gärna långt ifrån din egen bostad) och använder tor i påbyggnad på detta.

Instämmer.
T.ex på Xerobank browser (Torpark) sparas det inte loggar, men de kan ändå bli tvungna att övervaka användare, ifall interpol, fbi e.t.c väl är efter dig...

http://xerobank.com/xB_browser.html
http://support.xerobank.com/wiki/doku.php?id=faq
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här