Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-31, 16:50
Medlem
MothmanBudss avatar
Tjena nu har jag tallat på flickvännens dator och installerade XP på den för vi var inte riktigt nöjda med Vista

Då händer detta att jag inte hittar drivrutiner till nätverket, ljudet, grafiken m.m. Snälla är det någon som kan hjälpa mig att införskaffa dessa. Har redan varit på deras hemsida och gluttat ringt butiken osv. Hittar ingenting. Om någon har likadan kan dom väl skicka drivrutinerna till mig så är ni söta tack på förhand
Citera
2007-11-01, 18:42
Medlem
MothmanBudss avatar
snälla är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2007-11-01, 18:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Om det finns några till XP så finns dom här:

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pagetype=s-001&h_page=hpcom&h_client=C-A-R10910-1&h_lang=sv&h_cc=se&h_product=3316438&h_audience=h ho,smb

OBS! Inte alla nya HP har XP drivrutiner...
Citera
2007-11-02, 09:34
Medlem
MothmanBudss avatar
okej men då är det tvunget att installera Vista på dom då? det är ju sjukt!

tror ni det går att ta en annan versions drivrutiner och installera där då? Alltså speciellt nätverkskortets för det måste jag ju få in.
Citera
2007-11-02, 10:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Vet inte om det är så sjukt, vem vill köra ett gammalt OS ? Det finns inga drivrutiner för Windows 95 heller

Visst går det att få igång både ljud, grafik och nätverkskort under XP det är bara lite letande efter kompatibla drivrutiner, det finns dom som lyckats... Se hp/compac's userforum...
Citera
2008-05-20, 20:41
Medlem
Vet att det är en gammal tråd men återupplivar den lite.
Vill veta hur det gick för killen som startade tråden eller om det är någon annan med samma problem.

Sitter i samma sitts själv här och nu. Får in alla drivrutiner till nätverkskort osv, men det skiter sig för mig när jag ska lägga in drivrutin till grafikkortet.

Sitter ett Nvidia geforce go 6150 i den och enligt HPs sida så ska det finna till denna dator när man kör OS XP. Men det drivrutinen funkar inte även om det nu står att det är till XP.

Någon som löst problemet?
Citera
2008-05-21, 14:47
Medlem
Okej, fick ett svar från HP där man skulle gå in och installera drivrutinen manuellt. Funka det? NEJ.. =)

Tror att varken HP eller jag kan lösa detta problem. Utan det är nog Nvidia själva som får göra något åt detta =(

Om det finns någon som vet en sida där folk gör sina egna drivrutiner, till just laptops då, så får ni jätte gärna höra av Er.

Mvh
Peter
Citera
2008-12-22, 16:02
Bannlyst
Ljudet på datorn är ett extremt viktig hjälpmedel!

Ljudet på datorn är ett extremt viktig hjälpmedel!

I datan så finns det ljudkort.

Om ljudet slutar fungera efter att du har ominstallerat datan så bör man titta på ljuddrivrutiner. gå in på kontrollpanelen och tryck på ljud och ljud enheter!.
sen så ljudenheter!. om det inte går att få fram nån ljudenhet så att det är omöjligt att trycka där så måste du ladda ner nya drivrutiner! Drivrutiner hittar du på http://www.opendrivers.com/category/17/soundcard-free-driver-download-page1.html och så http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/ !.

så ser det ut. ta reda på vilket ljudkort du har. och vilken windows version, xp, vista och så vidare. det står på hemsidan tex, realtek xp så trycker du där och laddar ner! sen så när du har laddat ner drivrutiner till ljudkortet så ska du välja in det mellan på kontrollpanelen och ljud och ljudenheter, sen på ljudenheter där. och så ska du sätta in den rätta ljudenhetern så att det inte blir helt fel ljudkort som det var innan. när du har tryckt så att de nya drivrutinerna börjar fungera, så måste du starta om datorn på så sätt så installerar man in dom på datan!. Man måste byta ljud kort på alla 5 men bara fyra punkter på ljudoch ljudenheter! Först så ljudenheter*, sen så Röst* det räcker nog bara så.
sen så starta om datorn så kommer det nya ljudkortet att fungera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in