2007-10-31, 16:50
Medlem
MothmanBudss avatar
Tjena nu har jag tallat p flickvnnens dator och installerade XP p den fr vi var inte riktigt njda med Vista

D hnder detta att jag inte hittar drivrutiner till ntverket, ljudet, grafiken m.m. Snlla r det ngon som kan hjlpa mig att infrskaffa dessa. Har redan varit p deras hemsida och gluttat ringt butiken osv. Hittar ingenting. Om ngon har likadan kan dom vl skicka drivrutinerna till mig s r ni sta tack p frhand
Citera
2007-11-01, 18:42
Medlem
MothmanBudss avatar
snlla r det verkligen ingen som kan hjlpa mig?
Citera
2007-11-01, 18:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Om det finns ngra till XP s finns dom hr:

http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h...dience=hho,smb

OBS! Inte alla nya HP har XP drivrutiner...
Citera
2007-11-02, 09:34
Medlem
MothmanBudss avatar
okej men d r det tvunget att installera Vista p dom d? det r ju sjukt!

tror ni det gr att ta en annan versions drivrutiner och installera dr d? Allts speciellt ntverkskortets fr det mste jag ju f in.
Citera
2007-11-02, 10:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Vet inte om det r s sjukt, vem vill kra ett gammalt OS ? Det finns inga drivrutiner fr Windows 95 heller

Visst gr det att f igng bde ljud, grafik och ntverkskort under XP det r bara lite letande efter kompatibla drivrutiner, det finns dom som lyckats... Se hp/compac's userforum...
Citera
2008-05-20, 20:41
Medlem
Vet att det r en gammal trd men terupplivar den lite.
Vill veta hur det gick fr killen som startade trden eller om det r ngon annan med samma problem.

Sitter i samma sitts sjlv hr och nu. Fr in alla drivrutiner till ntverkskort osv, men det skiter sig fr mig nr jag ska lgga in drivrutin till grafikkortet.

Sitter ett Nvidia geforce go 6150 i den och enligt HPs sida s ska det finna till denna dator nr man kr OS XP. Men det drivrutinen funkar inte ven om det nu str att det r till XP.

Ngon som lst problemet?
Citera
2008-05-21, 14:47
Medlem
Okej, fick ett svar frn HP dr man skulle g in och installera drivrutinen manuellt. Funka det? NEJ.. =)

Tror att varken HP eller jag kan lsa detta problem. Utan det r nog Nvidia sjlva som fr gra ngot t detta =(

Om det finns ngon som vet en sida dr folk gr sina egna drivrutiner, till just laptops d, s fr ni jtte grna hra av Er.

Mvh
Peter
Citera
2008-12-22, 16:02
Bannlyst
Ljudet p datorn r ett extremt viktig hjlpmedel!

Ljudet p datorn r ett extremt viktig hjlpmedel!

I datan s finns det ljudkort.

Om ljudet slutar fungera efter att du har ominstallerat datan s br man titta p ljuddrivrutiner. g in p kontrollpanelen och tryck p ljud och ljud enheter!.
sen s ljudenheter!. om det inte gr att f fram nn ljudenhet s att det r omjligt att trycka dr s mste du ladda ner nya drivrutiner! Drivrutiner hittar du p http://www.opendrivers.com/category/...oad-page1.html och s http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/ !.

s ser det ut. ta reda p vilket ljudkort du har. och vilken windows version, xp, vista och s vidare. det str p hemsidan tex, realtek xp s trycker du dr och laddar ner! sen s nr du har laddat ner drivrutiner till ljudkortet s ska du vlja in det mellan p kontrollpanelen och ljud och ljudenheter, sen p ljudenheter dr. och s ska du stta in den rtta ljudenhetern s att det inte blir helt fel ljudkort som det var innan. nr du har tryckt s att de nya drivrutinerna brjar fungera, s mste du starta om datorn p s stt s installerar man in dom p datan!. Man mste byta ljud kort p alla 5 men bara fyra punkter p ljudoch ljudenheter! Frst s ljudenheter*, sen s Rst* det rcker nog bara s.
sen s starta om datorn s kommer det nya ljudkortet att fungera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in