2007-10-31, 01:32
Bannlyst
på utländska forum så kan skribenter fortsätta redigera sina inlägg för all framtid. Detta är bra i synnerhet om du ska posta länkar och bilder så att du slipper skapa en ny post för varje gång du har en ny länk till ämnet. Ibland är ju ett inlägg lite som en hemsida och den ska kunna uppdateras i stället för att tvingas göra nya inlägg om samma sak i tråden.

Detta borde gå här tycker jag. Och om ni skulle skapa funktionen i morron låt säga så borde alla användare även kunna redigera sina gamla inlägg, även om dom så är två år gamla. En moderator kan ju plocka bort ett inlägg av mig från 2005, borde ju jag också kunna göra det.

flashback saknar flera funktioner som många andra forum har.
Citera
2007-10-31, 01:37
Medlem
En timme är lite dåligt men bakgrunden till den korta editeringstiden är ju att det funnits problem med personer som startat trådar men inte fått det medhåll de hoppats på och när tråden vuxit sig lång raderar man sin text och så är tråden förstörd.

Det minns jag att någon mod skrev någonstans. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2007-10-31, 01:39
Bannlyst
jag det förstår jag ju att det kan missbrukas.

Men jag tänker mest i länktrådar. På ett utländskt forum där jag skulle posta massa bilder så fick jag tag på nya bilder typ en månad senare och kunde då lägga in dom prydligt i samma post. Dessutom händer det ju ofta att länkar dör eller bilder tas bort och för att kunna uppdatera länksamlingen så kan det vara bra att plocka bort dom döda länkarna/bilderna så att dom inte skräpar ner.

men som du säger så skulle det missbrukas.
Citera
2007-10-31, 01:41
Medlem
NOiDs avatar
Lite jobbigt kanske att komma ihåg vem som postade vilka länkar på vilken sida ifall tråden är 15124 sidor lång?
Citera
2007-10-31, 01:42
Bannlyst
jag vet nog mina egna poster och jag pratar om korta trådar, där första inlägget innehåller en stor länksamling ex. sexlänkar.
Citera
2007-10-31, 01:46
Medlem
snapcases avatar
Som Jernskan säger minskades tiden till en timme då det användes för rent debattsabotage. Det fanns användare som redigerade bort hundratals av sina egna inlägg och gjorde mängder med trådar obegripliga.
Om det handlar om tex länksamlingar så är det bara att ta kontakt med ansvarig mod så kan h*n uppdatera det aktuella inlägget.
Citera
2007-10-31, 01:51
Medlem
D3ans avatar
du har absolut en poäng, och ja stör mig själv en aning på den korta tiden man får på sig.

men i slutändan är nog detta alternativ de bästa med tanke på vad jernskan påpekade.

och de var väl inte så länge sen de ändrade till 1 timme?
Citera
2007-10-31, 06:04
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
du har absolut en poäng, och ja stör mig själv en aning på den korta tiden man får på sig.

men i slutändan är nog detta alternativ de bästa med tanke på vad jernskan påpekade.

och de var väl inte så länge sen de ändrade till 1 timme?
Den här användaren ville nog ha "något mer än en timme"
http://www.flashback.org/showthread.php?t=566077
Förståeligt men that´s life!

Startade även detta!
http://www.flashback.org/showthread.php?t=566295
Humor på stor nivå!

Och IDIadmin vill nog radera denna
http://www.flashback.org/showthread.php?t=368165

Bästa om man bortser från tråden om "Pansarbandvagnarna från Bosnien"

// Dempa
Citera
2007-10-31, 08:32
Medlem
miklons avatar
Jag säger som jag alltid har tyckt: Det är ju för jävla märkligt att man på Sveriges bästa forum inte kan ha samma regler som fungerar på alla andra ställen. Har vi så handikappade användare?
Citera
2007-10-31, 14:44
Medlem
Sorkus avatar
Jag kan förstå att det kan bli ett problem då vissa användare raderar sina inlägg, men jag förstår inte varför man inte lägger in möjligheten att bara lägga till text i slutet på sitt inlägg, det skulle vara ganska lätt fixat
Citera
2007-10-31, 15:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
En timme är lite dåligt men bakgrunden till den korta editeringstiden är ju att det funnits problem med personer som startat trådar men inte fått det medhåll de hoppats på och när tråden vuxit sig lång raderar man sin text och så är tråden förstörd.

Det minns jag att någon mod skrev någonstans. Rätta mig om jag har fel.
Vi hade problem med det på Liberal Debatt.

Sedan hade vi en lång debatt om upphovsrätt.
Citera
2007-10-31, 15:24
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
http://www.flashback.org/member.php?u=2447
Sorry, my bad!

Faktum kvarstår att jag anser att det är som att ge fan modstatus i "alternativa religioner"

// Dempa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in