Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-31, 00:14
Medlem
i.b.ms avatar
Om man tycker att en tråd är i fel forum, är det då OK att använda RP funktionen för att enkelt meddela moderatorerna detta? Jag undrar mest för att jag inte vill missbruka ikonen och spamma i onödan...
Citera
2007-10-31, 00:21
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Om man tycker att en tråd är i fel forum, är det då OK att använda RP funktionen för att enkelt meddela moderatorerna detta? Jag undrar mest för att jag inte vill missbruka ikonen och spamma i onödan...
Ett enkelt svar: Ja. Skicka RP men glöm inte förklara varför du rapporterar.
Citera
2007-10-31, 08:33
Medlem
miklons avatar
RP-funktionen är ju till för att rapportera regelbrott och en felplacerad tråd är ett regelbrott, så det faller sig ju naturligt att RP:a felaktigt placerade trådar tycker jag.
Citera
2007-10-31, 10:22
Medlem
Carpe Diems avatar
Vi är tacksamma för era RP!
De underlättar vårt arbete mer än vad de flesta inser.
Citera
2007-10-31, 11:30
Medlem
ChristianXs avatar
Instämmer med ovan. Samma sak ifall det t ex finns fler trådar i ämnet. Och vill man ligga riktigt bra till och kanske få hångla med sin favoritmod så skickar man då med länken till den andra tråden i RP:n.

Kort sagt, det är helt ok att använda RP:n efter omdöme.
Citera
2007-10-31, 11:37
Medlem
Deannas avatar
Motivera varför inlägg ska flyttas, inte bara "tycker att denna tråd hör hemma i mat-forumet". Det är ibland svårt att veta hur RP-aren tänker.
Citera
2007-10-31, 12:18
Medlem
Oddballs avatar
Även jag instämmer i ja-kören till detta. De RP jag får är jag väldigt tacksam för och försöker besvara 100% av dem så avsändaren vet att vi tagit emot/åtgärdat deras förfrågan/önskemål.
Citera
2007-10-31, 15:41
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m

Jag instämmer i kören och säger: Använd rp-funktionen med omdöme, men tveka absolut inte om det känns påkallat. Via rp-funktionen kan medlemmarna hjälpa oss mods att hålla FB i gott slag - till glädje för alla med undantag av något obetydligt litet troll eller så.

Mig får man gärna kontakta även via PM om man undrar över något. Jag läser och svarar efter bästa förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in