Många trådar växer till massor med sidor och det är lite svårt när man endast har optionen att gå direkt till de fem första sidorna och den sista. Låt oss säga att vi har en tråd med 25 sidor (med bara några få inlägg på sista sidan) som man inte har tittat på under ett par dagar.
Då har man följande alternativ:
1 2 3 4 5 ... sista sidan
Resultatet för mig blir att jag går till sista sidan och upptäcker att där endast finns några få poster och sedan därifrån klickar mig ett par sidor tidigare i tråden för att hitta varifrån jag skall börja med att läsa. Om man istället i det fallet hade en lista som såg ut så här istället:
1 2 3 4 5 ... 23 24 25(sista sidan)
Dels så skulle man snabbt se att den här tråden består av 25 sidor totalt, samt ha möjlighet att hoppa in en bit ifrån slutet, hur många sidnummer som skall visas från slutet är inget som jag kan säga men 3 skulle nog räcka från forumets huvudsida. (inne i tråden ser man naturligtvis samtliga sidor)
Ytterligare ett förslag vore om man hade ett "tooltips" på varje sida som talar om datumet och tiden på första posten på den sidan. Låt oss säga att man skulle hålla musen över siffran 23 på raden ovan så skulle man till exempell kunna se "2007-10-25 13:14" i en tooltips ruta.