2007-10-30, 15:21
Medlem
nivvs avatar
Hellu!

Formaterede just datorn för andra gången med Vista. Det är versionen "Ultimate" som jag har installerat och
då ska temat/schemat "Aeor" finnas. För det är mycket finare än "Basic"

Problemet är att det inte finns med i listan av någon anledning, och det har fungerat båda
innan och efter formateringen men nu är det som bortblåst. Några förslag?
Citera
2007-10-30, 17:25
Medlem
darkmarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivv
Hellu!

Formaterede just datorn för andra gången med Vista. Det är versionen "Ultimate" som jag har installerat och
då ska temat/schemat "Aeor" finnas. För det är mycket finare än "Basic"

Problemet är att det inte finns med i listan av någon anledning, och det har fungerat båda
Uppfyller din dator/grafikkort hårdvarukraven för att köra Aero?

///DM
Citera
2007-10-30, 17:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du hämtat hem alla Updates samt rätt grafikkortsdrivrutin?
Citera
2007-10-30, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nivv

Du måste köra en prestandamätning med Windows Experience. Detta hittar du under System i Kontrollpanelen. När operativsystemet har tragglat igenom "Windows Vista Aero Assetment" så ska Aero-temat automatiskt installeras och startas, förutsatt att din dator är kraftfull nog att köra dito.
Citera
2007-10-30, 18:08
Medlem
nivvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Du måste köra en prestandamätning med Windows Experience. Detta hittar du under System i Kontrollpanelen. När operativsystemet har tragglat igenom "Windows Vista Aero Assetment" så ska Aero-temat automatiskt installeras och startas, förutsatt att din dator är kraftfull nog att köra dito.

Tackar för tipset! Det ska nog fungera, håller på med det nu, för datorn ska ju palla det.

Edit: Har nu kört prestandatestet "Windows Experience". Nu undrar jag hur jag kommer till "Windows Vista Aero Assetment"?
För det händer inget efter att man gjort prestandatestet, där jag för övrigt fick 5,9 i resultat
Citera
2007-10-30, 18:18
Medlem
nivvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du hämtat hem alla Updates samt rätt grafikkortsdrivrutin?

Japp det har jag. Det konstiga är ju att aero funkade ett tag, sen försvann det
Citera
2007-10-30, 18:37
Medlem
nivvs avatar
Problem är nu löst, jag hade tydligen satt TVn på 16-bitars och då gick det inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in