2007-10-30, 00:33
Medlem
tjena

vad r det billigaste frdmedlet/resebolag/alternativet att ta sig till finland p? frn sverige. tur retur.
Citera
2007-10-30, 10:08
Awaiting Email Confirmation
stinapinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokute
tjena

vad r det billigaste frdmedlet/resebolag/alternativet att ta sig till finland p? frn sverige. tur retur.

med vikingclub-medlemskap och vikinglinefrja
Citera
2007-10-30, 21:35
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stinapina
med vikingclub-medlemskap och vikinglinefrja

Om man bor vid Tegeluddskajen, ska till Helsngfors/bo, gr ombord mtt och tillbringar resan nykter i hytten ja.

Flyg kan mycket vl vara billigare nr man rknar med transferresor och ombordkonsumtion. Kolla p diverse flygskmotorer, lnkar finns i klistrad trd. Eller kolla direkt med flygbolagen. Blue1, SAS och Finnair r tre bolag som flyger mellan Sverige och Finland.

Om du befinner dig i Happaranda r det givetvis billigast att g/cykla.
Citera
2007-10-31, 16:11
Medlem
ergo1024s avatar
Om man bortser frn omkostnader s borde frjan vara billigast. Om man r klubbmedlem och bokar ett erbjudande fra fyra personer varav tre rkar bli sjuka s... Rtta mig ngon om jag har fel.

Annars s r flyget helt okej. Flyger sjlv ungefr varannan mnad och det kostar allt ifrn 1000-1500:-
Citera
2007-11-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ergo1024
Om man bortser frn omkostnader s borde frjan vara billigast. Om man r klubbmedlem och bokar ett erbjudande fra fyra personer varav tre rkar bli sjuka s... Rtta mig ngon om jag har fel.

D ska jag rtta dig Man betalar fr hela hytten (oavsett hur mnga som verkligen sover i den) s om dina 3 luffarkompisar blir sjuka s kvittar det.
Citera
2007-11-07, 23:11
Medlem
Fy jutton vad bra joker, man tnker inte ens p att Sverige och Finland har grns uppe i norr dr bda av grupperna kan varandras sprk.
Det r bra alla grabbar vi mste nrmare varann, med tanke p framtiden.
Citera
2007-11-08, 01:27
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokute
tjena

Om du inte har s stor skillnad p resedag - kolla p vikinglines rda avgngar.

Annars s r nog finlandsfrjorna hgst antagligen billigast i vilket fall som helst, boka en kryssning och hoppa av halvvgs br vara billigast till normalpris.

Annars kan du alltid kolla upp www.blue1.se fr halvbilliga flygresor
Citera
2007-11-08, 10:42
Medlem
ergo1024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aminata
D ska jag rtta dig Man betalar fr hela hytten (oavsett hur mnga som verkligen sover i den) s om dina 3 luffarkompisar blir sjuka s kvittar det.

I stand corrected.

MEn fr att frtydliga det hela, om jag och mina phittade vnner bokar en kryssning i en 4-bddshytt och betalar X antal kronor. Nr jag sedan ska checka in och r den enda som dyker upp, mste jag d hosta upp resten av slantarna fr att jag brukar hytten sjlv?
Citera
2007-11-10, 11:13
Medlem
spoons avatar
ja det mste du.

Det finns annars herr-platser dr du bara kper dig en del av hytten.
Ibland fr man bra sllskap, ibland mindre bra och ibland ingen sllskap alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in