2007-10-29, 21:42
Medlem
Kimb0s avatar
Hej alla!
Jag har problem med att fixa tillbax Windows XP, pga att jag har Vista nu o det går inte formatera om... ngn som vet hur man fixar tillbax det plizz!!!
Citera
2007-10-29, 21:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du får nog berätta mer om din " operation "

Vad händer och vad får du för besked , eller meddelande?
Citera
2007-10-29, 21:53
Medlem
Kimb0s avatar
vill formatera med vanlig XP skiva, men det kommer en lista där det fins felsäkertläge o massa annat, men ingen har med formatering o göra ... e ganska trög när det gäller datorer... ingen F2 eller delete kanppen ger mig altnativ för att formatering =(
Citera
2007-10-29, 21:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det ligger annars färska trådar om detta ämne.Det verkar vara den stora flugan nu att formaterar om och mekar med datorn

Se denna tråd.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=566357
Citera
2007-10-29, 22:06
Medlem
Kimb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det ligger annars färska trådar om detta ämne.Det verkar vara den stora flugan nu att formaterar om och mekar med datorn

Se denna tråd.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=566357
det e sant det är den vanliga sättet på att formatera om datorn, men jag har Vista på nu o just dom stegen kommer inte för mig det där med blå skärmen o så... det kommer ngt med starta windows normalt eller felsäkertläge....
Citera
2007-10-29, 22:58
Medlem
Fekkes avatar
Kimb0: Jag gissar på att du inte slagit på att datorn skall boota från CD?

Den bootar antagligen direkt från hårddisken - du måste in i BIOS-inställningarna och ändra boot-ordning på nåt sätt.
Citera
2007-10-29, 22:59
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimb0
det e sant det är den vanliga sättet på att formatera om datorn, men jag har Vista på nu o just dom stegen kommer inte för mig det där med blå skärmen o så... det kommer ngt med starta windows normalt eller felsäkertläge....
Ställ in i BIOS så datorn bootar på cd'n först och sätt sedan in original XP skivan o starta om datorn så skall du se att det fungerar...
Citera
2007-10-29, 23:14
Medlem
Kimb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ställ in i BIOS så datorn bootar på cd'n först och sätt sedan in original XP skivan o starta om datorn så skall du se att det fungerar...
vad är BIOS o hur gör går jag in på inställningarna o ändrar det? jag skääms kan inte sånt så bra.
Citera
2007-10-30, 00:45
Bannlyst
Inte skämmas!

Bios kommer du in i om du trycker på DEL (brukar det vara) INNAN windows börjar laddas in.

Där finns det inställningar för sånt.

Hmm. CDn ska alltså ligga i när du startar datorn - är du med så långt? Du kanske inte behöver pilla i bios?
Citera
2007-10-30, 07:52
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimb0
vad är BIOS o hur gör går jag in på inställningarna o ändrar det? jag skääms kan inte sånt så bra.

Kolla i manualen till ditt moderkort!
Har du slarvat bort den går det att ladda ner i från moderkortstillverkaren!

Och moderkortstillverkaren & moderkortsmodellen (+ massa annat) får du fram med: FreshDiagnose som du hittar på
http://www.freshdiagnose.com/freshdiag.html
(Gratis registrering ger dej åtkomst till enklare Benchmarkingtester!)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in