Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-29, 16:34
Medlem
Ralle_s avatar
Sökte, men hittade ingen tråd.. Men har jag dock missat nån tråd så ta gärna bort den här!

Nu till frågan, går det på nått sätt sätta löseord på en mapp som jag får lov att skriva in varje gång jag ska in på den mappen?

Tack på förhand!
Citera
2007-10-29, 17:20
Medlem
Anteuss avatar
Jag såg nån sån som använde GnuPG (och nått GUI) men ja kommer inte ihåg, sen finns ju Truecrypt och ett GUI till de: Forcefiled.

Det går ju alltid att installera Nautilus-scripts (om du inte redan har) och ändra rättigheterna på mappen så bara root kan skriva och läsa, och sen bara när du ska öppna mappen så är det bara att högerklicka på den och välja root-nautilus here, då poppar ett lösenords fält upp och du behöver knappa in ditt rootpass.
Citera
2007-10-29, 19:39
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Jag såg nån sån som använde GnuPG (och nått GUI) men ja kommer inte ihåg, sen finns ju Truecrypt och ett GUI till de: Forcefiled.

Det går ju alltid att installera Nautilus-scripts (om du inte redan har) och ändra rättigheterna på mappen så bara root kan skriva och läsa, och sen bara när du ska öppna mappen så är det bara att högerklicka på den och välja root-nautilus here, då poppar ett lösenords fält upp och du behöver knappa in ditt rootpass.

Okej, tack så mycket
Citera
2007-11-07, 16:54
Medlem
flirs avatar
pgp

Hej.
Sök på pgp i syn... så får du både kryptering och gui...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in