2007-11-01, 13:39
Medlem
Blåfisks avatar
Försökt med att strypa bandbredden i Transmission så att du får plats med annan trafik? Jag kan inte heller surfa när jag tankar järnet.
Citera
2007-11-01, 20:52
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåfisk
Försökt med att strypa bandbredden i Transmission så att du får plats med annan trafik? Jag kan inte heller surfa när jag tankar järnet.

Saken är ju det att jag kunde göra det förut när jag körde Tiger. Ganska irreterande.
Citera
2007-11-01, 21:37
Medlem
berdans avatar
Leopard hanterar TCP-stackens inställningar annorlunda, möjligt att det är därför det spökar för dig. Testa (som Blåfisk säger) att sänka Transmissions bandbredd så du får 10-15 procent över till annat och se om det hjälper.

Är du bakom en router förresten eller direktansluten mot nätet?
Citera
2007-11-01, 22:18
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berdan
Leopard hanterar TCP-stackens inställningar annorlunda, möjligt att det är därför det spökar för dig. Testa (som Blåfisk säger) att sänka Transmissions bandbredd så du får 10-15 procent över till annat och se om det hjälper.

Är du bakom en router förresten eller direktansluten mot nätet?

En trådlös router är kopplad till modemet. What can i do? Är det i Transmission jag sänker bandbredden eller?

edit : Testade och sätta en spärr på 800kb/s i bandwith, det funkar nu iaf. Lite bajs att det ska vara så. Har ni andra också detta problemet med era torrentprogram?
Citera
2007-11-01, 23:09
Medlem
warcows avatar
Jag hade samma strul förut (med Tiger) men när jag fixade QoS (Quality of service) i routern så löste det sig. Bara att sätta torrent-trafiken till low priority. Det var iofs en Linksys-router.
Citera
2007-11-02, 23:12
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
En trådlös router är kopplad till modemet. What can i do? Är det i Transmission jag sänker bandbredden eller?

edit : Testade och sätta en spärr på 800kb/s i bandwith, det funkar nu iaf. Lite bajs att det ska vara så. Har ni andra också detta problemet med era torrentprogram?

Det är väl ganska självklart att du inte kan surfa om all bandbredd är slut till fördel för Transmission?

Så har det ju alltid varit.
Citera
2007-11-03, 18:04
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Det är väl ganska självklart att du inte kan surfa om all bandbredd är slut till fördel för Transmission?

Så har det ju alltid varit.

Ja men det är ju det som e fattigt med leopard, i tiger så kunde man ha transmission på unlimited. Här måste man ju sätta spärrar :/
Citera
2007-11-05, 21:29
Medlem
slrslrs avatar
Intressant att docken är slö när man har den där nere men har man den till vänster så är den snabb och smidig. Ganska B :P
Citera
2007-11-06, 00:27
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Intressant att docken är slö när man har den där nere men har man den till vänster så är den snabb och smidig. Ganska B :P

Slö?
Citera
2007-11-06, 15:39
Medlem
siarens avatar
Transmission har fått en uppdatering idag. Det kanske fungerar bättre nu..?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27916
Citera
2007-11-08, 23:25
Medlem
slrslrs avatar
Ja den känns bara allmänt slö, det kanske ahr något med den där reflektionseffekten att göra, kör docken på vänster sida nu, ganska nice faktiskt, docken får även en snygg ram då.

Angående transmission uppdateringen så verkar det gå bättre nu, men jag har samtidigt minskat bandwithen så det kanske är därför, who knows,.
Citera
2007-11-12, 17:32
Bannlyst
hade en PC som gick sönder, så jag köpte en macbook med leopard förinstallerat. allt har fungerat bra, förutom torrent program. kommer aldrig upp i hastigheter över 20kb/s med varken transmission eller tomato torrent, vilket jag gjorde på min PC. jag ansluter trådlöst via Linksys router, WEP lösen, bör väl också tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in