2007-12-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Även i det här målet precis som i 16 åringens tråd så är det intressant att se rättens samansättning. En moderat, en folkpartist och en vänsterpartist. Kan gissa på en sträng dom med en folkpartist och en moderat. Båda partierna har ju en hård synd på straff.

Går inte att göra det så lätt för sig. Man kan lika gärna vända på det då dessa partier tenderar till att ha en stor tilltro till ordningsmakten till exempel.
2007-12-09, 09:24
Bannlyst
MT hade tydligen ett gedigt belastningsregister också. Narkotika, våldsamt motstånd mm
2007-12-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Dom kommer ljuga och alla journalister kommer backa upp dom efteråt. Dom vill ju inte förlora sin tillgång till att kunna gå in på Café Opera genom att hamna i onåd hos vakterna. Man kan ju gissa att blir WF fälld så kommer svenska journalister att ropa justitiemord odyl. Varför tror ni att media idag är helt knäpptysta om att redogöra för vad vittnena sa igår? Inte en enda artikel trots att flera journalister var där.

Ar det verkligen manga av de som bevakar rattegangen som tycker att det ar viktigt att fa komma in pa Cafe Opera? Cafeet ar val knappast kant som et vattenhal for mediefolk?
2007-12-09, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Ar det verkligen manga av de som bevakar rattegangen som tycker att det ar viktigt att fa komma in pa Cafe Opera? Cafeet ar val knappast kant som et vattenhal for mediefolk?

DN:s krimjournalisten Lasse Wierup som skrivit svensk maffia sprang och fjäskade för den tilltalade och hans advokat. Han tittade inte ens åt dom två offrena. Därför blev ju också artikeln helt speglad från den tilltalades sida att det var ett tunt åtal och att åklagaren var svag osv. Inte var han objektiv. Man kan nog lugnt säga att Lasse Wierup är ett stort skämt. Undra vad han kommer säga och skriva till läsarna om WF blir fälld? Oj då, jag misstog mig visst. Jag hade fullt upp med att fixa gratis vip inträde till Cafét istället för att sätta mig in i fallet och kanske läsa på lite innan jag sätter mig och försöker skriva en artikel. Jävla pajas.
2007-12-10, 14:12
Medlem
Räkodlarens avatar
Hur ligger läget

Vad händer i förhandlingen? Kanske går att utläsa av tidigare inlägg men jag misslyckades.. När skall förhandlingen avslutas & när meddelas dom?

Angående mened: jag tycker rättsväsendet borde vara jävligt mycket tuffare mot de som begår mened. Regelverket finns, men tillämpas inte som det borde. Fucking tjänstemän, förordnade av polismyndigheten- för att inte tala om poliser själva, som ljuger under ed borde få extra kännbara straff.

Hoppas åklagaren synar deras versioner i sömmarna och går vidare med de uppenbara fallen. Även om det inte blir fällande domar kanske det avskräcker någon dörrslusk med menedsambitioner.
/R
2007-12-11, 16:23
Medlem
En snabb redogörelse av den sista dagen i rätten i detta fall. Återkommer med en längre redogörelse.

* Utskrifter från Flashback (!) utgjorde ett av försvarets starkaste argument i pläderingen. Xallos kommentar om den misshandlades kontakter anfördes som en form av stödbevisning. Försvareren uppehöll sig länge vid flashback och det faktum att någon "läckte" ut uppgifter.

* Crissans identitet offentligjordes, åtminstone vad försvararen trodde var Crissans identitet.

* "DFG-spåret" var försvarets starkaste motbevisning

* Inget krav på ytterligare häktning framfördes från åklagaren. Den tilltalade (W.F) således på fri fot.

* Åklagaren yrkade på 1.5 års fängelse för grov misshandel. Ett skadeståndsanspråk på 60 000 kronor för kränkning framfördes.

* Försvaret tyckte att 60 000 var djupt oskäligt

* Åtalet för misshandel på "andre personen" ogillas med största sannolikhet. Åtalet för egenmäktigt förfarande(telefonen) likaså.

* Försvarets vittnen, alla vakter på Caféet, gjorde ett blandat intryck. Som bäst var de hyffsat trovärdiga med någorlunda tillförlitliga uppgifter. Som sämst talar vi om en i det närmaste kollaps från en av vakterna.

* Dom meddelas om en vecka (tis kl 13.30)
2007-12-11, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil
En snabb redogörelse av den sista dagen i rätten i detta fall. Återkommer med en längre redogörelse.

* Utskrifter från Flashback (!) utgjorde ett av försvarets starkaste argument i pläderingen. Xallos kommentar om den misshandlades kontakter anfördes som en form av stödbevisning. Försvareren uppehöll sig länge vid flashback och det faktum att någon "läckte" ut uppgifter.

* Crissans identitet offentligjordes, åtminstone vad försvararen trodde var Crissans identitet.

Spännande, jag var ju inte där idag så det skulle vara intressant att se vilken identitet jag har enligt försvararen. Berätta gärna.
2007-12-11, 19:27
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil

Det där finner jag hysteriskt roligt, snacka om att gripa efter halmstrån.
2007-12-11, 19:37
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det där finner jag hysteriskt roligt, snacka om att gripa efter halmstrån.

Det är inget halmstrå som greppas efter. Det är en stor flotttig stock som greppas här. Efter att ha följt vissa användares framfart här så har jag väntat på att en åklagare eller advokat skulle använda just det här i rätten.
Det krävs ju ingen raketforskare för att förstå vem som är crissan bara lite erfarenhet från trådarna på FB.
2007-12-11, 19:56
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det är inget halmstrå som greppas efter. Det är en stor flotttig stock som greppas här. Efter att ha följt vissa användares framfart här så har jag väntat på att en åklagare eller advokat skulle använda just det här i rätten.
Det krävs ju ingen raketforskare för att förstå vem som är crissan bara lite erfarenhet från trådarna på FB.

Det ÄR hysteriskt roligt att advokaterna i b-gänget väljer att åberopa obekräftade uppgifter från ett anonymt internetforum som stödbevisning!

Det visar bara på hur sjukt lite de har att komma med samt det faktum att åklagarvittnena gjorde slarvsylta utav försvarets vittnen.

Med bara ett par inlägg på FB så kan man således påverka försvarets hela utformning, det är jävlar i mig hysteriskt roligt!
2007-12-11, 19:59
Medlem
Citat:
Det ÄR hysteriskt roligt att advokaterna i b-gänget väljer att åberopa obekräftade uppgifter från ett anonymt internetforum som stödbevisning!

Det visar bara på hur sjukt lite de har att komma med samt det faktum att åklagarvittnena gjorde slarvsylta utav försvarets vittnen.

Med bara ett par inlägg på FB så kan man således påverka försvarets hela utformning, det är jävlar i mig hysteriskt roligt!

Håller med dig. De skulle lika gärna kunna ha åberopat något som nån lirare skrivit på Wikipedia om fallet, eller liknande obekräftade uppgifter.
2007-12-11, 20:00
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:

De va väl bara påhitt de där med FB-inläggen Ju? Va? Väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in