Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-30, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alpinski
cannabis
varför ska folk haka upp sig på tabletter?
Kanske för att tabletter är lagligt medans Cannabis inte är ett godkänt läkemedel.
Eller du kanske har ditt röka på svenskt recept?
Snälla börja nu inte tjata om WHO rapporter å liknande
Citera
2007-10-30, 01:29
Medlem
Cannabis mot panikångest?
Citera
2007-10-30, 08:57
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Men det är ju känslan du blir beroende av, inte så mkt det kemiska.

tror du ...

förklarara varför man vid för snabb utsättning av benzo mkt troligt kan få svåra kramper ,delerium , blodtrycksfall, och en massa andra högst fysiska symptom , benzo påverkar dina muskler dvs det är muskelrelaxerande vilket upplevs behagligt och skönt --> avslappnande går du länge på benz får kroppen en chock vid ett abrupt avslut ..

Citat:
Ursprungligen postat av methodtwist

+1

tror nog en holk skulle förvärra det för många mig inkluderat när ja hade likn probz ..Cb är väll inte känt för o vara ångestdämpande snarare noj-framkallande spec för ovana rökare ,.
Citera
2007-10-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
tror du ...

+1

tror nog en holk skulle förvärra det för många mig inkluderat när ja hade likn probz ..Cb är väll inte känt för o vara ångestdämpande snarare noj-framkallande spec för ovana rökare ,.

Precis min tanke. Är så less alla cannabis-förespråkare. Cannabis tycks hjälpa mot alla världens olika krämpor och besvär enligt dem. En riktig supermedecin alltså.
Citera
2007-10-30, 12:09
Bannlyst
Citat:
Precis min tanke. Är så less alla cannabis-förespråkare. Cannabis tycks hjälpa mot alla världens olika krämpor och besvär enligt dem. En riktig supermedecin alltså.

Jag håller med.
Citera
2007-10-30, 13:34
Bannlyst
Citat:
Second that!
Citera
2007-11-02, 03:18
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
cannabis

Håller med. Får mig att somna bättre än alla andra mediciner jag provat, mindre biverkningar då jag inte använder det dagligen, inte fysiskt beroendeframkallande och är dessutom mycket lättare att få tag på än benso. Medicinsk cannabis, vars är du?!

Edit: Och ni som är emot medicinsk cannabis, är starka benso bättre och skonsammare? Svårare att börja missbruka? Människor reagerar olika på olika mediciner/droger, och för mig fungerar CB bäst mot sömnbesvär. Cannabis är ett tveeggat så det gäller bara att slå i rätt riktning precis som med alla andra mediciner.
Citera
2007-11-02, 03:33
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:

Fungerar utmärkt för mig, men som sagt tidigare är vi alla skapt olika. Närmast panikångest på CB är att jag sprungit till fönstret nån gång och kollat varför det var polis sirener där ute. Och då kan jag tillägga att panikångest och depression var en självklar del av min vardag redan INNAN jag började med droger. Har aldrig haft några som helst otrevliga stunder med röka, om man inte räknar blodtrycksfall efter 4 timmar långa Family Guy maraton i soffan. Säger inte att cannabis är en universal medicin för alla världens åkommor som passar alla, men bra mycket effektivare och skonsammare än en del av det läkarna skriver ut.
Citera
2007-11-02, 04:06
Bannlyst
Jag rekommenderar du letar KBT och tillsvidare i väntan en benzo.
Liten förpackning, en med dig, inte en i dig.

Oavsett vad du har ångest över kan du inte göra något åt det i just detta ögonblick. Jag har tursamt haft det endast en gång, jag ville i princip krypa ur mig själv. (tur att man inte kan det...)

Svårt att svara på, men jag chansar lite.
du har ångest-sömn-dödsångest/rädsla för att du:

a: Har svårt att acceptera dig själv som "normal"
(Grejen är den att det finns egentligen ingen normal, men man kan lätt fastna i detta tänk och grubbla ner sig)

b: Har inte ännu lärt dig urskilja bra ångest/obefogad ångest
(obefogad ångest kommer av känslan av att man inte är en normal person, normala personer existerar inte. Befogad ångest är när du inte sköter dig och trots vetskapen om att du inte sköter inte ändrar beteende)

c: Någon nära har mist livet, du närmar dig 25 (eller din tjej 30) då brukar de flesta av dessa symtomen sätta in.

d: Har något sorts beroende, eller är en väldigt sluten person, som har svårt att öppna sig.

KBT:n är i detta fall en hjälp eftersom den hjälper dig att ändra tankesätt. Det är liksomt svårt att vara psykolog åt sig själv.
Citera
2007-11-02, 12:34
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
cannabis

Cannabis är ingen jävla mirakeldrog som alla cannabisbrukare får det att låta i cannabis delen.

Därför folk hakar upp sig på tabletter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in