• 5
  • 6
2007-11-06, 04:19
Medlem
aiiss avatar
Hela frågeställningen är ju paradoxal. Du kommer oftast inte märka av ifall du blir dummare eller smartare och skulle mycket väl kunna ge fel svar ifall tillfrågad.

Min gissning är att jag är dummare; men jag tror inte det har så mycket med drogerna att göra på just det viset. Jag brukar inte ens droger så mycket. Snarare på förändrad livs-filosofi. Inte på det sättet som trångsynta brukar använda som argument mot cannabis dock.

Viktigare än ifall jag blivit smartare eller dummare mha/pga droger, så vågar jag nog påstå att droger hjälpt mig utvecklas. Visserligen inte enligt fundamentalistiska, enfaldiga, trångsynta, synvinklar: jag är, om möjligt, mer omotiverad än förut, men jag förstår å andra sidan varför man skulle kunna vilja uppnå den förväntade drivkraften majoriteten av världen har, när man vi blivit begåvade med detta intellekt.

Tänkte först avsluta med att påstå att jag är väldigt insiktsfull, och att det skulle kunna vara relaterat till min erfarenhet av droger; men vid närmare eftertanke ser jag inte hur det skulle kunna finnas någon korrelation mellan detta och drug-bruk, annat än att drogerna erbjuder lättare tillgång till vissa upplevelser. Efter lite närmare reflektion så tror jag inte droger påverkat mig på något speciellt vis, åt någotdera håll; och om det nu har det, så har jag antagligen blivit 'dummare' av det(per allmän definition).

-
Jag röstar för att filosofiska trådar här i drog-underforumet borde bannlysas.
Citera
2007-11-06, 04:26
Medlem
80-talists avatar
Nej. Mitt bevis är att jag skrev bättre resultat på högskoleprovet efter jag började med knark, än vad jag gjorde innan.
Citera
2007-11-07, 01:28
Bannlyst
Ja fan.. nått har blivit totalfel i huvet.. ja får känslan utav syrebrist i huvet varje minut typ.. de kan inte va bra.. hoppas det går över om nån månad!

O dummare har ja nog blivit.. inte lika snabbtänkt.. men om ja får sitta o klura på nått så e de nog samma..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in