2007-10-28, 23:32
Bannlyst
Goddagens!

I den här tråden ska vi avslöja vilken strategi vi använder oss utav för att vinna pengar på sportsbetting.

Mitt är följande:

Jag satsar mer eller mindre alltid på singlar, och ALLTID när det gäller skrällag. På sin höjd kan jag sträcka mig till att satsa en dubbel, men då ska det vara grymt säkra lag, och som dessutom måste ha hemma plan.

Överlag så satsar jag alltid på 1r, just därför att det i fotboll på hög nivå är så förbannat viktigt med hemmapublik. Majoriteten utav samtliga skrällar sker på skrällagets hemmaplan. Allt kan hända på hemmaplan.
Senaste championsleaguomgången, så satsade jag med säkerhet på att Rosenborg och Besiktas skulle vinna sina matcher. Varför? Jo, just därför att publiken för ett i sammanhanget dåligt lag vill inget hellre än att slå ett absolut topplag, vilket sporrar spelarna till max.
Hade dessa ovan nämda lag istället mött något mediokert lag från den inhemska ligan så hade publiken inte varit lika hetsig och med i spelet, vilket även påverkar spelarna. Varje sådan match blir en finalmatch.
Det är i CL som skrällarna sker i en allt större omfattning.

Jag brukar alltid försöka hålla koll på lagens båda målvakter, eftersom dessa spelare spelar en otroligt viktig roll för hur reslutatet ska bli.
För ett par veckor sedan spelade Milan-Lazio, vilket på papperet såg ut att bli ett tight möte där vad som helst kunnat ske. Dock så har Lazio det just nu tungt på målvaktsfronten, vilket gjorde att laget fick slänga in en pojkslyngel som knappt vet att bollen är rund.
Kort och gott: Milan krossade Lazio, just därför att lazio har problem med målvaktsfronten. Grattis ni som satsade på Milan den matchen och fick strax över 2 i odds.

Kommer inte på mer just nu, men fyll på med er bettingfilosofi...
Citera
2007-10-29, 01:12
Medlem
Kör typ som du men brukar även kolla om laget har haft några tuffa matcher eller
har någon tung match kommandes, men du fick me det mesta
Citera
2007-11-01, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Larionowskij
Kör typ som du men brukar även kolla om laget har haft några tuffa matcher eller
har någon tung match kommandes, men du fick me det mesta

Spelar aldrig på en Singel, finner inget värde i att satsa ca 300kr och vinna 300kr ifall en "säker" skulle ha 2.00 i odds. Då lägger jag ut hellre 3st tripplar med 100kr var i. Mer betalning

Kör allt från säkra tripplar och bombar på, annars allt från fyrlingar till åttlingar.
Har en gång kört en 10ling och satt den.
Citera
2007-11-01, 03:30
Medlem
certain+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmd
Spelar aldrig på en Singel, finner inget värde i att satsa ca 300kr och vinna 300kr ifall en "säker" skulle ha 2.00 i odds. Då lägger jag ut hellre 3st tripplar med 100kr var i. Mer betalning

Kör allt från säkra tripplar och bombar på, annars allt från fyrlingar till åttlingar.
Wow, det här lät jätte intressant. Kan du berätta mera?
Citera
2007-11-01, 03:36
Medlem
söderbs avatar
Citat:

Tyvär fungerar inte detta tillsammans med lönsamhet
Citera
2007-11-01, 13:50
Medlem
Bokhyllan Billys avatar
Citat:

Säkra tripplar?
Haha, den var bra.

Om en match inte går in förlorar du allt du satsat, medan om du kört singlar hade du gått plus, eller iallafall inte lika mycket minus.
Citera
2007-11-01, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Tyvär fungerar inte detta tillsammans med lönsamhet

Först till han ovanför hära ( Bokhyllan Billy ), varför jag kör tripplar är givetvis pga att jag inte behöver satsa så lika mycket, och pga att oddset blir myckeyt högre med tripplar. Låt oss säga att du gör 5 tripplar, du sätter garanterat 1 av dom ifall du är på läst, bara av den går du pluss, sätter du 2-3 osv osv så fattar du. Så uttala dig inte om du inte kan skriva mer.

Att köra tripplar och fyrlingar som är "säkra" tycker jag är lönsamhet.
Går fortfarande pluss med mitt spel, DOCK så kommer det givetvis streaks där jag inte sätter ett spel på 1 vecka, då förlorar jag kring 2000-2500kr på det.
Det har hänt ngn gång men väldigt sällan. Däremot, så räcker det med att sätta en fyrling t.ex för att täcka sådant. Min strategi nu är att försöka hitta så säkra spel som möjligt som får 10 i odds ( ej mer än fyra matcher ).

Ifall man har en "rush-vecka" och sätter flera kuponger så säger ju det sig självt hur mycket som rullar in. Kan även tillägga att när jag körde 10lingen som gick så vart det bara över/under matcher med MYCKET tur, har bara hänt en ggn.

Spelar sällan på skrällar, ifall jag ska spela på hög oddsare så spelar jag spel med tilllägg, alltså t.ex att ett lag vinner och gör mellan 3-5 mål. Därav får jag mycket höga odds (3.5 - 6.00) Annars är nog den enda skrällen jag satt var att Besiktas vann mot Pool , men det var ju ingen skräll heller.

Är mest insatt i Finsk,Rysk,Svensk,Tysk & Schweizisk Hockey. Där tippar jag mest men fotbollen är även den mycket stor. Finns mycket fina spel på Rysk och Tysk hockey, ibland förstår man inte hur oddssäattaren kan stoppa så höga odds på vissa lag.

Men att inte säga att det är lönsamt är fel, för det är det, gäller bara att hitta rätta stingen och turen vilket jag försöker med hela tiden.

Har ni mer tips hur man kan spela "säkert" skriva gärna det.
Tripplar? Säkra dubblar? Satsa mycket på två matcher? En match?
Singel X? osv
Citera
2007-11-01, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bokhyllan Billy
Säkra tripplar?
Haha, den var bra.

Om en match inte går in förlorar du allt du satsat, medan om du kört singlar hade du gått plus, eller iallafall inte lika mycket minus.

Låt mig berätta om du inte fattar.
Tycker du detta är VÄRDE??

Tar dagens spel som EX (från SS nu) ;

Luleå - HV 71. 2.60 - 2.00
100kr på HV 71 vinst.

Södertälje - MoDo 2.35 - 2.25
100kr på MoDo vinst.

Brynäs - Skellefteå 1.70 - 3.10
100kr på Brynäs vinst.

Jag har nu satsat 300kr , om alla matcher går in har jag vunnit 295 kronor.
på TREHUNDRA SATSADE.
Detta är med "ditt" spel, att spela på singlar.

Om jag nu körihop dessa som en trippel får jag ett odds på 7.65.
Satsar 100kr på det och vinner 765kronor. Eller satsar 50kr och vinner hälften.

Nu har jag 200kr över att satsa för, Då kan jag t.ex göra en dubbel med bara HV & modo eftersom dom känns mest säkra. 100kr på den dubblen. Eller ngt annat spel som "går in" och man får tillbak pengarna ifall trippeln spricker.

Sen sista hundringen bara fotboll nån match.

Låt oss säga att jag bara körde 100kr på trippeln dära. Det ska spricka 3ggr i rad på en trippel för dom pengarna du satsade på "singlar" som ger 295 kronor i vinst, Tro mig en trippel är inte så svår att sätta. Speciellt inte i hockey där det sällan blir X.

Vilket spel går pluss i längden tror du? Pröva i 6 månader och kom tillbaka sedan.
Citera
2007-11-01, 14:29
Medlem
Abunais avatar
Ge oss lite tips på ryska och tyska hockeymatcher då.
Citera
2007-11-01, 20:14
Medlem
Citat:
Låt mig berätta om du inte fattar.
Tycker du detta är VÄRDE??
Vet du vad väntevärde är?
Ansätt sannolikheter till resultaten och beräkna väntevärdet så ser du att en trippel på 50 kr inte ger mer värde än tre singlar för 100 kr.

I själva verket så är det ju samma sak att spela en trippel som att spela en singel, om man vinner spela en till singel för vinstsumman, om man vinner igen spela en tredje singel för vinstsumman. Det ger exakt samma resultat som en trippel (om matcherna inte spelas samtidigt).
Citera
2007-11-02, 02:38
Medlem
certain+s avatar
Citat:
( ej mer än fyra matcher ).
Det var ju fjuttigt, varför inte femlingar och sexlingar eller rent av tiolingar? Man får ju ett mkt högre odds?
Citera
2007-11-04, 13:45
Medlem
scammer2s avatar
Lol att ens lägga ut hur du spelat efter matchens spel bättre o berätta om det innan match.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in